Diagnosi

Per realitzar la diagnosi del centre la comissió d’estratègia digital del centre ha utilitzat diferents eines per obtenir informació: Selfie, Selfie for Teachers, Diagnosi Pla TAC 2019 – 2022  i enquestes a les famílies.

Un cop fetes i analitzades les diferents enquestes i eines anteriors es realitza una valoració dels resultats obtinguts ordenats segons interessos, actuacions i competències de  l’alumnat, professorat i centre.

L’escola per fer una detecció més acurada de les eines digital ha utilitzat l’eina  SELFIE, i un qüestionari destinat a les famílies del centre

El Selfie és una eina en línia gratuïta que pretén ajudar als centres escolars a plantejar-se com utilitzen les tecnologies digitals per assolir un aprenentatge efectiu i innovador. És una bona base per identificar i analitzar les fortaleses i les debilitats i crear un pla escolar en relació amb l’ús de les tecnologies digitals per donar suport a l’aprenentatge.

Finalment la participació de l’equip directiu ha estat del 100%, del professorat del 92% i la de l’alumnat del 77%.

Un cop obtinguts els resultats la comissió d’estratègia digital ha marcat en 3-5 (sobre 5) el llindar de positivitat dels diferents ítems ha realitzat un anàlisis amb el que ha separat els punts molt forts, punts forts i punts fluixos.

A partir dels resultats obtinguts, els criteris de prioritat en les actuacions seran:

• Prioritat alta: puntuació per sota de 2.5 punts
  • Prioritat mitjana: ítems que estiguin entre 2.5 i 3.5 punts
  • Prioritat baixa o ítems de continuïtat: apartats amb una puntuació superior a 3.5 punts

Enquesta a les famílies

S’ha creat un formulari a través de la comissió digital per enviar a les famílies i poder extreure informació i poder detectar els punts forts del centre a mantenir i potenciar, i els punts febles a millorar.  A l’escola tenim un total de  290 famílies a l’escola, de les quals han contestat el formulari un 35,86%.

El formulari estava dividit  en tres grans blocs:

1. Comunicació i informació.

La majoria de les famílies que han contestat el formulari  reben la informació  de l’escola per Tokapp, un total de  93.2%, encara que hi ha un nombre reduït , un 6,8% de famílies que reben la informació en els grups de whatsapp que hi ha a les classes.

El Gmail és la eina utilitzada per les famílies per comunicar-se amb els diferents sectors de l’escola, aquest recurs el fan servir per comunicar-se amb el tutor gairebé el 80% , un 50 % per enviar mails a direcció i  amb un 40 % per comunicar-se amb el menjador  i L’Afa.

Un 75,7%  de les famílies visualitzen l’Instagram de l’escola, i un 88, 3% visiten i , i consulten l la informació de la pàgina web la qual troben  clara , ordenada i actualitzada.Pel que fa a la documentació que hi ha penjada a la pàgina web un 63,1% l’han  consultat alguna vegada  i un 36,9% no l’han consulten o inclús no saben que hi ha documentació a la web.

1. Eines digitals

Volíem saber quines eines digitals tenen les famílies a casa per poder  analitzar i  detectar l’escletxa digital del nostre alumnat i poder intervenir i buscar possibles solucions.

Obtenint uns resultats força satisfactoris ja que el 82,5% tenen algun dispositiu digital a casa.

1. Formació

Volíem saber si estarien interessats en que l’escola dissenyés activitats (sessions de formació i informació) per acompanyar a les famílies a nivell digital, on un tant per cent elevat estaria d’acord en tenir activitats de formació. Però no totes les famílies assistirien a aquestes formacions.