LES AVENTURES DE L’ATZA

Els nens i nenes de P4 i P5 hem pogut gaudir de l’activitat “Les aventures de l’Atza”, primer a la Cova Bora Gran i després a l’escola.
Vam anar caminant fins a la Cova, on ens esperava la Cristina. Ens va explicar la història de l’Atza, una nena que vivia a la Cova Bora Gran durant la prehistòria. Era del clan Curculla i un dia va viure un munt d’aventures per arribar a la muntanya Lítica, on hi havia de trobar els colors. Pel camí, va trobar un munt d’animals prehistòrics.
Després ens van ensenyar com feien foc els prehistòrics i vam fer un collaret amb una curculla, com la que portava l’Atza! I no us penseu que va ser fàcil perquè ho vam fer com els nostres avantpassats: vam haver de rascar i rascar fins que a la petxina se li va fer un petit forat per poder passar-hi el cordó.
A l’escola vam fer una última activitat pintant amb pigments naturals. A la cova havíem trobat algunes pedres, que si les fèiem miques, barrejades amb aigua es convertien en pintura! Vam fer uns dibuixos prehistòrics molt xulos!