El Viatge Esportiu Comarcal a Serinyà

La 1a parada del Viatge Esportiu Comarcal d’aquest curs es va fer a la nostra escola. El Consell Esportiu del Pla de l’Estany, els Aligots Club Esportiu de Curses d’Orientació i l’AFA de l’escola Bora Gran van treballar de valent per aconseguir que la gimcana d’orientació en família fos un èxit. Uns 130 participants van descobrir Serinyà caminant o corrent buscant les diverses balises amagades pel poble i el seu voltant.

Podeu veure més fotos en el web del Consell Esportiu del Pla de l’Estany.

Concurs Esportiu

La setmana vinent podràs comprovar si has endevinat la resposta!

Trobada Esportiva de Sisè

Els de sisè de la nostra escola i de les altres escoles del Pla de l’Estany vam anar a la trobada esportiva que feien al parc i al pavelló de la Draga. Vam fer activitats esportives com: esquaix, handbol, bàsquet, btt, atletisme i zumba. Ens ho vam passar molt bé perquè vam conèixer molts nens i nenes d’altres escoles. Va ser molt divertit!

Podeu veure més fotos en el web del Consell Esportiu del Pla de l’Estany.

Ossos de més de 100.000 anys

A finals de setembre els alumnes de cinquè vam anar fins al Parc de les Coves Prehistòriques de Serinyà. Una arqueòloga ens va ensenyar molts ossos que tenien més de 100.000 anys, hi havia des de dents de conill fins a ossos de cavall. També ens va explicar la seva feina i li vam fer moltes preguntes.
Va ser molt interessant i ens va agradar molt.
                            Redactors: Pau i Raimon

Durant la primera quinzena del mes de setembre es va dur a terme una campanya d’excavacions a la Cova de les Encantades de Martís, al municipi d’Esponellà.

SORTIDA A LA FONT DEL VILAR

Els nens i les nenes de cicle inicial vam anar d’excursió a la Font del Vilar. Vam quedar molt sorpresos perquè tot el Serinyadell estava sec i la petita gorga que hi ha al costat de la font també.
Ens hi vam fer moltes fotos perquè ens va resultar molt sorprenent poder caminar per on abans hi havia aigua. Fins i tot quan vam tornar, vam fer un tros per dintre la riera. Va ser tota una aventura!

Quan els avis i les àvies eren petits

Per commemorar el centenari de l’edificació de l’ Ajuntament i les escoles del poble, els petits de 3 a 5 anys hem proposat als avis i àvies que ens vinguessin a explicar les seves vivències d’escola. Tot era molt diferent: nenes i nens separats en dos espais i en dos patis; aules plenes d’infants de totes edats; pupitres, tinters, cadires i pissarra, res de jocs; aprendre a llegir, escriure i comptar… Ens han ensenyat fotos, llibres i llibretes de l’època, hem visitat l’edifici i hem jugat plegats a caniques, a fer girar la baldufa, al mocador, a picaparet i a la setmana.

Gràcies àvia Assumpció, avi Jordi i avi Ramon! Gràcies als seus acompanyants, Anna i Esther, que també ens han fet reviure el seu temps d’infantesa!