Breu història de l’escola de Serinyà
El 19 de setembre de 1857 es decreta una llei d’instrucció pública coneguda com a Llei Moyano la qual estableix l’obligatorietat de l’ensenyament de 6 a 9 anys. És aleshores quan comença l’escolarització a Serinyà, com a tants altres pobles.
No hi havia edifici escolar. Els nens i nenes juntament amb els seus mestres s’ubicaven en edificis particulars com a Ca la Paquita, Cal Xerric, el sindicat, Cal Tuià, Cal Veterinari.
Fou el 9 de juny de 1919 quan s’inaugurà l’edifici de l’actual Ajuntament, que acollia les sales consistorials, el jutjat, les escoles de nens i de nenes i les habitacions per a mestres. La construcció va ser possible gràcies a la col·laboració de la gent del poble, que va aportar diners, materials i estones de treball, i del doctor Valentí Carulla, aleshores rector de la Universitat de Barcelona.
El 14 de gener de 1996 s’inaugurà un nou edifici, és el que actualment acull els nens i nenes d’Educació Primària i una aula d’Educació Infantil. Degut a l’augment del nombre d’alumnes aquest edifici no tenia prou cabuda, per això es continuen utilitzant dues aules dels baixos de l’Ajuntament per a Educació Infantil i es van instal·lar dos barracons al pati de Primària havent de reubicar la zona d’esbarjo en un solar annex.

El nom de l’escola
L’any 1998 es posà nom a l’escola de Serinyà. El Consell Escolar, l’APA, l’Ajuntament i una consulta popular determinaren que l’escola portaria el nom d’una cova: Bora Gran, un nom molt vinculat a la història de Serinyà.
La cova “La Bora Gran d’en Carreras” fou descoberta pel frare caputxí Josep Catà l’any 1866 i excavada per primera vegada el 1871 i fins el 1944 amb els treballs de reconeguts arqueòlegs. És el primer jaciment paleolític conegut a les comarques gironines.
La paraula Bora és un topònim no gaire usual que s’utilitza en pocs indrets de les terres catalanes com a sinònim de balma o cova.

El logotip de l’escola
El logotip de l’escola Bora Gran va ser dissenyat per l’il·lustrador Xavi Garcia l’any 2000. Aquest logotip representa un infant entrant a l’escola amb un llapis i un llibre sota el braç. A la coberta del llibre hi ha dibuixat un arpó de banya de cérvol de doble fila de dents, una de les millors peces trobades a la cova Bora Gran.
El logotip de l’escola Bora Gran fou presentat el diumenge 14 de maig de l’any 2000, dia de la festa del 84è Homenatge a la Vellesa.

El gener del 2023 es va iniciar un concurs, obert a tota la comunitat educativa, per canviar el logo de l’escola. Per fer una selecció dels logos presentats es va fer una votació entre l’alumnat, les famílies i el professorat. Finalment, el juny del 2023, en una darrera votació al Consell Escolar va sortir guanyador el logo creat per en Martirià Pagès.

L’escola que estimem
L’any 2019 es fan diversos actes per commemorar el centenari de la construcció de l’edifici de l’Ajuntament. Per aquest motiu, M. Rosa Cortada escriu “L’escola que estimem”, un conte per a explicar a les nenes i als nens de Serinyà la història d’aquesta construcció i els alumnes de cicle mitjà n’han estat els il·lustradors.
La Rosa havia estat mestra de la nostra escola durant vint-i-set anys, deu dels quals exercint la tasca de direcció.