L’escola que estimem

M. Rosa Cortada ha escrit L’escola que estimem, un conte per explicar als nens i nenes de Serinyà la història de la construcció de l’edifici de l’Ajuntament, ara fa cent anys. Aquest edifici havia d’acollir les sales consistorials, el jutjat, les escoles de nens i de nenes i les habitacions per a mestres. La construcció va ser possible gràcies a la col·laboració de la gent del poble, que va aportar diners, materials i estones de treball,  i del doctor Valentí Carulla, aleshores rector de la Universitat de Barcelona.
La Rosa, que havia estat mestra i directora de la nostra escola, ens l’ha contat amb tota la seva saviesa i il·lusió, adaptant les explicacions a les diferents edats. Després d’escoltar la narració, els nens i les nenes de cicle mitjà n’han fet unes boniques il·lustracions.