Malalties minoritàries

Ahir, una alumna de 5è ens va apropar a una realitat de la qual es parla poc: les malalties minoritàries. Es va centrar en la progèria, que afecta una de cada 20 milions de persones. Consisteix en un envelliment prematur de la persona, degut a la mort de les cèl·lules. L’esperança de vida és de 13 anys. A Sant Esteve de Sesrovires hi ha l’Alexandra, una nena de 4 anys amb progèria que aquest Sant Jordi posa a la venda un llibre sobre com porten la seva família i ella aquesta malaltia i els viatges a Boston, on rep tractaments experimentals. La nostra alumna ja té el llibre dedicat i ens el va portar. Comprant-lo col·laborem en la investigació d’aquesta malaltia que, de moment, no té cura. Es diu “Una nena entre 20 milions” i està en català, castellà i anglès.
Us deixem un vídeo també sobre l’Alexandra, que es va emetre a TV3: