BAREMS DEFINITIUS  PREINSCRIPCIÓ 21-22

(Cliqueu a la imatge per descarregar el document sencer)

Malalties minoritàries

Ahir, una alumna de 5è ens va apropar a una realitat de la qual es parla poc: les malalties minoritàries. Es va centrar en la progèria, que afecta una de cada 20 milions de persones. Consisteix en un envelliment prematur de la persona, degut a la mort de les cèl·lules. L’esperança de vida és de 13 anys. A Sant Esteve de Sesrovires hi ha l’Alexandra, una nena de 4 anys amb progèria que aquest Sant Jordi posa a la venda un llibre sobre com porten la seva família i ella aquesta malaltia i els viatges a Boston, on rep tractaments experimentals. La nostra alumna ja té el llibre dedicat i ens el va portar. Comprant-lo col·laborem en la investigació d’aquesta malaltia que, de moment, no té cura. Es diu “Una nena entre 20 milions” i està en català, castellà i anglès.
Us deixem un vídeo també sobre l’Alexandra, que es va emetre a TV3:

Escola de còmic Joso

Els alumnes de cicle superior han rebut la visita d’un il·lustrador de l’Escola Joso, en Carlos Moreno.

Podeu seguir-lo al seu Instagram  @carlosm694

Sortida al Delta amb sorpresa

Els nens i nens de 3r A, vam coincidir amb el campió mundial de roller (patinador de velocitat sobre gel) Nil Llop, entrenant en el Delta, on es trobaven fent una excursió.

Va ser molt amable i ens va fer una demostració de la velocitat que pot arribar a tenir amb els seus patins. El volem agrair el seu temps amb nosaltres, ens va despertar la curiositat per aquesta disciplina que, investigarem amb moltes ganes

.

Dia de la dona

Els nens i nenes de Segon han preparat un joc aprofitant que el dilluns dia 8 és el dia de la Dona ♀️
Durant aquesta setmana hem treballat diverses dones del món. A l’ entrada de l’escola el dilluns trobareu unes fotografies numerades i uns textos amb diferents lletres. També trobareu una graella per apuntar els resultats.
L’ objectiu es esbrinar quina foto va amb la descripció.
Una vegada feta la feina es fica el paperet a la bústia del joc.
Us animem a jugar!

Concurs BBVA

Com cada any, l’escola participa en el concurs de dibuix del BBVA. Aquest cop, amb la història “La llum fa fum”, ens ha costat triar quin dibuix representava millor el conte assignat a 6èA.

Geoplans

Els nens i nens de tercer, estem treballant els polígons. Per a això fem servir els geoplans i ho passem d’allò més bé!

Taller de croma a 5è

Els alumnes de cinquè han posat com a herois i heroïnes a l’escola. Hem treballat la fotografia amb croma i l’edició d’imatge amb l’app de chromavid i aquest ha estat el resultat

Taller del so

Els nens i les nenes de quart estem treballant el projecte d’EL SO. Amb un plànol de l’escola hem passat per grups escoltant i mesurant els diferents sons que es generen en alguns espais del centre. Per això hem utilitzat un full de registre i un aparell que es diu sonòmetre. Amb les dades recollides hem fet una mitjana i hem completat El termòmetre de soroll de l’escola. A partir d’aquí hem treballat la contaminació acústica i quines mesures podem aplicar al centre per conviure en uns espais més agradables i sense tant soroll. Ha sigut un taller molt interessant.

Construcció de polígons amb GeoGebra

Geogebra és una software que permet treballar continguts de matemàtiques amb l’ordinador.
Els alumnes de cinquè han començat a dibuixar polígons, concretament triangles, amb el mòdul de geometria d’aquesta aplicació. Amb l’ajut de les diferents eines que ofereix el programari estan construït triangles de costats determinats.

Fem maquetes!!

Els alumnes de cinquè han elaborat diferents maquetes per a explicar als seus companys com funciona el nostre aparell circulatori.
Aquestes maquetes juntament amb les presentacions que han dissenyat per parelles, els ajuden a entendre i fer més propers alguns dels continguts que s’aborden en aquest tema.

Geometria a cicle superior

Fer servir els diferents tipus de regles i el compàs és una tasca que millora molt amb la pràctica. La geometria requereix de molta concentració i precisió). Fins i tot ens relaxa!