Tallers cicle inicial 1r trimestre

EXPERIMENTS:

    • Làmpada de lava: Hem començat treballant tots junts, observant el material i elaborant hipòtesis sobre el que aniria passant en cada pas de l’experiment. Hem elaborat l’experiment i finalment hem extret les conclusions. Hem dibuixat el que ha passat, quin experiment més xulo!!
    • Amb els cinc sentits: Amb tot el grup hem parlat de quins eren els cinc sentits, i a través de diferents activitats els hem relacionat amb els seus receptors. Tot seguit, ens hem centrat en la vista i hem fet alguns jocs i suposicions sobre el perquè quan no hi ha llum no veiem res encara que tinguem els ulls oberts. Finalment, hem fet l’experiment i hem construït una pantalla per veure-hi en color.

ROBÒTICA: A les sessions de robòtica hem treballat de manera vivencial. Ens hem convertit en robots i hem realitzat diferents activitats: identificar el camí més curt per arribar a l’objectiu, saber quins moviments s’han de realitzar, comptar-los sense despistar-nos, pensar i representar els moviments amb fletxes i reproduir-los, fer-nos propostes entre nosaltres i ajudar-nos a millorar. Han sigut activitats realitzades en parelles i també en petit grup.

ARTS & CRAFT: A les sessions de tallers en anglès hem fet dues manualitats relacionades amb la teoria del color: unes lupes màgiques i un arc de Sant Martí. En la primera sessió vàrem descobrir que si combinàvem colors primaris en sortien uns altres de secundaris. La següent activitat va consistir en pintar un arc de Sant Martí barrejant els colors magenta, blau i groc. Seguidament vàrem enganxar cotó als núvols, vàrem retallar-lo i vàrem crear un bonic mòbil. We enjoyed it a lot!

CONTES: Al taller de contes hem treballat dos contes: “El peixet d’or” i “La cabreta del senyor Seguin”. Cada una de les sessions s’ha dividit en dues parts: en la primera he explicat el conte, els nens i les nenes a part de gaudir de la narració, de manera indirecta també han enriquit vocabulari i han practicat l’escolta activa. Tot seguit s’ha parlat sobre el conte, d’aquesta manera han pogut participar en una conversa tot respectant el torn de paraula, i això ens ha permès practicar la comprensió del text. En la segona part del taller hem treballat el personatge principal del conte a partir d’un treball manual, d’aquesta manera afavorim la creativitat. En el conte del peixet d’or han pintat un peix i després hi han posat purpurina daurada, en el conte de la cabreta del senyor Seguin, han fet boletes de cotó per enganxar-les al cim del dibuix d’una cabreta.

Aquí trobareu imatges d’aquests tallers

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>