L’escola

L’escola està ubicada dins el poble de Sant Jaume de Llierca, municipi de la comarca de la Garrotxa. El riu Fluvià divideix el terme en dos grans àrees, a l’esquerra el terreny és pla i es troba la majoria de la població així com l’activitat industrial, mentre en la part dreta del riu, el terreny és accidentat i amb bosc de pineda i alzines, quan el Fluvià travessa el poble conflueix amb el riu Llierca el qual marca el límit del seu terme municipal. Al nord i oest limita amb Montagut i Oix, a l’est amb Argelaguer i amb les poblacions de Sant Joan les Fonts, Santa Pau i Sant Ferriol al sud.

Amb data d’1 d’octubre de 1939 l’Ajuntament va llogar un edifici al carrer Àngela Brutau,1 per a utilitzar-lo com a escola i s’hi va mantenir fins a la primavera del 1987. A partir d’aquesta data l’escola es va traslladar a l’edifici actual situat al carrer Afores s/n. Durant el curs 1998-99 es va ampliar amb la construcció d’algunes aules però no serà fins el curs 2018-2019 que l’escola amplia considerablament les seves instal·lacions per donar cabuda a l’augment d’alumnes. Serà també aquest curs que l’escola, per motius organitzatius i de creixement, es desvincula de la ZER El Llierca.