Reading in pairs – 6è

Aquest programa forma part del projecte lingüístic del centre. Ja s’havia dut a terme a l’escola abans de la pandèmia amb uns resultats força positius.

A cicle inicial es fa “llegim en família”, a cicle mitjà i superior el “llegim en parella”, on l’alumnat de 5è tutoritzava l’alumnat de tercer. A sisè es fa el “reading in pairs” entre companys de la mateixa classe.

Característiques del programa:

• És un mètode d’aprenentatge cooperatiu: la tutoria entre iguals (Peer tutoring), són parelles d’alumnes on el tutor aprèn perquè ensenyar és la millor manera d’aprendre, i el tutorat, perquè rep l’ajut ajustat i permanent del company tutor.
  • És una metodologia per a l’educació inclusiva: obtenint avantatges pedagògics a partir de la diferència.
  • Millora de les competències bàsiques: comprensió escrita i expressió oral.