MANIFEST PER LA PAU – ESCOLA GINESTA Avui

Avui dia 30 de gener som aquí celebrant tots junts un dia molt especial, el dia de la Pau i la no violència.

Vivim a un món on la violència, les injustícies i les guerres formen part de la vida diària de moltes persones, arreu del planeta, ens fem mal i necessitem la col·laboració de tothom per poder canviar-ho.

Totes les persones som responsables, podem ajudar a què el món sigui cada dia més just, més pacífic i més segur. És un desig que es pot fer realitat només si treballem junts, si cada dia fem un pas endavant per aconseguir-ho.

Com ho podem fer? Des dels detalls més petits com no insultar, no barallar-se, respectar a tothom i posant la paraula per damunt de les baralles i l’agressivitat, hem de resoldre les nostres diferències a través del diàleg, parlant.

I on ho podem fer? Qualsevol lloc és bo per construir el respecte i la pau, ho podem fer a casa, al carrer, a l’escola…

La pau es construeix, dia a dia, pas a pas i entre tots i totes. Només cal, relacionarnos amb les persones des del respecte i el diàleg, intentant conèixer què pensen, què senten… i com són. Mai des de la sospita els retrets i els prejudicis.

Tots sabem que si intentem resoldre les nostres diferències a través de la violència o l’agressivitat ens acabem fent mal i ningú surt beneficiat.

Nosaltres pensem i creiem que el món pot ser un lloc molt millor, més just, on tothom hi tingui cabuda, on el diàleg estigui per sobre de les armes i les paraules davant els insults i les baralles. Per aquest motiu volem deixar aquesta petita empremta, amb aquest acte i la participació de la nostra escola en la celebració d’aquest dia.