L’Escola El Bosc de Mont-ral

L’escola el Bosc està situada al poble de Mont-ral, tal com indica el seu nom. La població no forma un sol nucli agrupat, al contrari, és distribuïda de manera desigual dins el territori. Cal distingir quatre nuclis urbans: Mont-ral, Farena, l’Aixàviga i el Bosquet, i dues zones de masies disperses: Cabrera i la Cadeneta. Hi ha, a més, diferents masos aïllats. Amb una població aproximada de 164 habitants. El territori és enlairat i divers, format per dues zones ben diferenciades: la vall del riu de la Glorieta i la vall del riu Brugent.  Malgrat la seva proximitat a la mar, el clima és molt extremat a causa de l’altitud del terme, que arriba fins als 1.075 m al Puig Pelat i la seva cota més baixa és de 375 m, al límit inferior de la vall del riu de la Glorieta.

L’escola el Bosc es va reobrir el curs 2016-17, després de més de 18 anys tancada per falta d’infants al municipi. Durant molts anys no hi va haver natalitat al poble, però fa uns quants anys amb l’onada de repoblació de famílies joves, emprenedores, amb una mirada oberta, respectuosa i innovadora vers l’educació dels seus fills/es i amb la recerca d’una nova vida més tranquil·la, allunyada de les ciutats i en contacte directe amb la natura, es van establir parelles joves amb fills al Municipi i van decidir reobrir l’escola amb el suport de l’Ajuntament i Departament d’Ensenyament. Algunes d’aquestes famílies treballen en el mateix Municipi elaborant els seus propis productes locals i ecològics, fomentant les petites empreses del sector agrícola més proper o bé promocionant el poble i l’entorn en diversos tipus d’allotjaments i cases rurals pròpies dins el sector de la permacultura i del sector responsable i coherent amb el medi natural i els ecosistemes.

Des del projecte de direcció i el projecte educatiu (des del curs 2016/2017 fins al curs 2023/2024) s’opta per una escola que tingui com a objectiu comú ser un espai d’aprenentatge, benestar i seguretat que permeti als infants equivocar-se per aprendre, créixer en autonomia, on conviure de forma harmònica i desenvolupar al màxim les seves capacitats, competències, habilitats i aprenentatges, amb una sòlida base emocional i social. El desenvolupament d’una visió humanística i holística de l’educació. Un projecte al capdavant basat en els principis de la pedagogia sistèmica, l’enfocament de l’educació viva i activa, les bases del projecte filosofia 3/18, els principis de l’escola bosc i de l’educació en i per la natura, i la mirada respectuosa envers els infants, famílies i entorn. No deixant de banda l’alimentació saludable ecològica i el respecte cap a l’entorn natural i cap a l’ecosistema on ens trobem. També es prioritza que els infants mitjançant la manera de treballar de l’escola adquireixin uns valors i actituds personals com pot ser la responsabilitat, la perseverança, el coneixement d’un mateix, la creativitat, l’autocrítica, el control emocional, la capacitat d’escollir, d’imaginar projectes i de convertir les idees en les accions, d’aprendre de les errades, d’assumir riscos i de treballar en equip. Considerem que cal educar persones i ciutadans autònoms, educar per mirar i pensar amb autonomia, educar perquè els infants arribin a trobar significat i sentit a les coses per ells/es mateixos, per obrir-se camí amb les noves realitats. Autonomia entesa per potenciar el treball en equip, la solidaritat i l’esperit cooperatiu. Creiem en una nova oportunitat de reconsiderar el vincle entre educació i desenvolupament social, entès com un desenvolupament col·lectiu harmoniós que concep l’individu dins el context de les comunitats socials i culturals i el seu entorn natural.

Dates de la preinscripció curs 2024/2025

Us adjuntem les dates de la preinscripció del curs 2024/2025.
Us recordem que CAL CONCERTAR CITA PRÈVIA PER PODER VISITAR EL CENTRE I CONÈIXER EL PROJECTE DE L’ESCOLA EL BOSC DE MONT-RAL.
Podeu trucar al telèfon de l’escola  667 166 106 o posar-vos en contacte a través… Llegeix més»

Activitats del nou curs 21/22

Fa més d’un mes que un nou curs hem iniciat a l’escola El Bosc de Mont-ral; noves activitats, nous projectes, nous tallers i sortides fixes i complementàries. Poc a poc ens anem restablint sense perdre de vista la nostra essència i projecte educatiu. Gràcies a… Llegeix més»

Fi de curs 20/21

Ahir vam acomiadar el curs 20/21 amb un taller de percussió, amb un esmorzar i uns tallers a l’exterior del pati.

Vam poder tocar tots junts i elaborar una cançó amb diferents instruments, vam jugar amb jocs d’aigua, fer polseres i collarets i fer un circuit… Llegeix més»

Projecte Rius

Aquesta setmana l’escola El Bosc de Mont-ral s’ha desplaçat a Farena, hem anat a fer la inspecció del Projecte rius que tenim apadrinat des de fa 3 cursos, exactament a un tram del riu Brugent dins l’Associació Molí d’El Fort, on els mateixos educadors mediambientals… Llegeix més»

La Diada de Sant Jordi

El dia de Sant Jordi va ser una dia molt especial per l’escola El Bosc. Els infants van treballar poesies durant la setmana, tant al bosc com a dins el centre, i durant la Diada les vam recitar i les vam deixar exposades al jardinet… Llegeix més»

Preinscripció Escolar curs 2021/2022

Us informem que el Departament d’Educació ja ha fet públic la previsió de les dates del procés de preinscripcions per al curs 21-22.
Educació infantil de segon cicle i educació primària serà del 15 al 24 de març.
Un cop tinguem més informació oficial per part del… Llegeix més»

Final de trimestre- Festa de Nadal

Avui hem tancat de nou un trimestre, uns mesos estranys i incerts envoltats per la pandèmia COVID-19, amb mesures i canvis externs i interns, però, nosaltres els i les mestres, no hem deixat mai d’il·lusionar-nos per rebre cada dia els nostres petits infants, sense les… Llegeix més»