L’Escola El Bosc de Mont-ral

L’escola el Bosc està situada al poble de Mont-ral, tal i com indica el seu nom. La població no forma un sol nucli agrupat, al contrari, és distribuïda de manera desigual dins el territori. Cal distingir quatre nuclis urbans: Mont-ral, Farena, l’Aixaviga i el Bosquet, i dues zones de masies disperses: Cabrera i la Cadeneta. Hi ha, a més, diferents masos aïllats. Amb una població aproximada de 164 habitants. El territori és enlairat i divers, format per dues zones ben diferenciades: la vall del riu de la Glorieta i la vall del riu Brugent.  Malgrat la seva proximitat a la mar, el clima és molt extremat degut a l’altitud del terme, que arriba fins als 1.075 m al Puig Pelat i la seva cota més baixa és de 375 m, al límit inferior de la vall del riu de la Glorieta.

L’escola el Bosc es va re-obrir el curs 2016-17, després de més de 18 anys tancada per falta d’infants al municipi. Durant molts anys no hi va haver natalitat al poble, però fa uns quants anys amb l’onada de repoblació de famílies joves, emprenedores, amb una mirada oberta, respectuosa i innovadora vers l’educació dels seus fills/es i amb la recerca d’una nova vida més tranquil.la, allunyada de les ciutats i en contacte directe amb la natura, es van establir parelles joves amb fills al Municipi i van decidit reobrir l’escola amb el recolzament de l’Ajuntament i Departament d’Ensenyament. Algunes d’aquestes famílies treballen en el propi Municipi elaborant els seus propis productes locals i ecològics, fomentant les petites empreses del sector agrícola més proper o bé promocionant el poble i l’entorn en diversos tipus d’allotjaments i cases rurals pròpies dins el sector de la permacultura i del sector responsable i coherent amb el medi natural i els ecosistemes.

Des del projecte de direcció i el projecte educatiu s’opta per una escola que tingui com a objectiu comú ser un espai d’aprenentatge, benestar i seguretat que permeti els infants equivocar-se per aprendre, créixer en autonomia, on conviure de forma harmònica i desenvolupar al màxim les seves capacitats, competències, habilitats i aprenentatges, amb una sòlida base emocional i social. El desenvolupament d’una visió humanística i holística de l’educació. Un projecte al capdavant basat en els principis de la pedagogia sistèmica, l’enfocament de l’educació viva i activa, les bases del projecte filosofia 3/18, els principis de l’escola bosc i de l’educació en i per la natura, i la mirada respectuosa envers els infants, famílies i entorn. No deixant de banda l’alimentació saludable ecològica i el respecte cap a l’entorn natural i cap a l’ecosistema on ens trobem. També es prioritza que els infants mitjançant la manera de treballar de l’escola adquireixin uns valors i actituds personals com pot ser la responsabilitat, la perseverança, el coneixement d’un mateix , la creativitat, l’autocrítica, el control emocional, la capacitat d’escollir, d’imaginar projectes i de convertir les idees en les accions, d’aprendre de les errades, d’assumir riscos i de treballar en equip. Considerem que cal educar persones i ciutadans autònoms, educar per mirar i pensar amb autonomia, educar perquè els infants arribin a trobar significat i sentit a les coses per ells/es mateixos, per obrir-se camí amb les noves realitats. Autonomia entesa per potenciar el treball en equip, la solidaritat i l’esperit cooperatiu. Creiem en una nova oportunitat de reconsiderar el vincle entre educació i desenvolupament social, entès com un desenvolupament col•lectiu harmoniós que concep l’individu dins el context de les comunitats socials i culturals i el seu entorn natural.

Preinscripció Escolar curs 2021/2022

Us informem que el Departament d’Educació ja ha fet públic la previsió de les dates del procés de preinscripcions per al curs 21-22.
Educació infantil de segon cicle i educació primària serà del 15 al 24 de març.
Un cop tinguem més informació oficial per part del… Llegeix més»

Final de trimestre- Festa de Nadal

Avui hem tancat de nou un trimestre, uns mesos estranys i incerts envoltats per la pandèmia COVID-19, amb mesures i canvis externs i interns, però, nosaltres els i les mestres, no hem deixat mai d’il·lusionar-nos per rebre cada dia els nostres petits infants, sense les… Llegeix més»

32è Premi de Natura Maria Murtra

Estem d’enhorabona , aquesta setmana ens han comunitat que el nostre treball que vam presentar durant el mes d’octubre “La vida floreix per tot arreu” ha estat premiat amb un segon premi dels Premis Maria Murta de l’Institut d’Estudis Vallencs.
Aquí podeu consultar l’enllaç del vídeo i del… Llegeix més»

Halloween i Castanyada. Curs 20/21

Desprès d’un inici de curs força complicat degut a la pandèmia del COVID-19 i a les mesures i instruccions establertes  per salut – PROCICAT i Educació, hem decidit celebrar les 2 festes tradicionals del nostre projecte d’escola amb les màximes garanties, buscant l’equilibri entre protecció… Llegeix més»

Festa de Nadal a l’escola El Bosc

La setmana vinent acabem el primer trimestre i us volem convidar a la Festa de Nadal que organitzem l’escola el Bosc amb col·laboració amb l’AFA i l’Ajuntament de Mont-ral.
Us hi esperem a tots i a totes!
Que tingueu unes molt bones festes de Nadal.

Premi Escoles Verdes 2019

Aquest dijous  21 de novembre a les 17.30h , l’escola el Bosc de Mont-ral, ha rebut un dels premis d’escoles verdes 2019 a una actuació singular; les sortides al bosc setmanals. L’objectiu del Premi Escoles Verdes de la Generalitat de Catalunya és reconèixer públicament iniciatives exemplars… Llegeix més»