L’Escola El Bosc de Mont-ral

L’escola el Bosc està situada al poble de Mont-ral, tal i com indica el seu nom. La població no forma un sol nucli agrupat, al contrari, és distribuïda de manera desigual dins el territori. Cal distingir quatre nuclis urbans: Mont-ral, Farena, l’Aixaviga i el Bosquet, i dues zones de masies disperses: Cabrera i la Cadeneta. Hi ha, a més, diferents masos aïllats. Amb una població aproximada de 164 habitants. El territori és enlairat i divers, format per dues zones ben diferenciades: la vall del riu de la Glorieta i la vall del riu Brugent.  Malgrat la seva proximitat a la mar, el clima és molt extremat degut a l’altitud del terme, que arriba fins als 1.075 m al Puig Pelat i la seva cota més baixa és de 375 m, al límit inferior de la vall del riu de la Glorieta.

L’escola el Bosc es va re-obrir el curs 2016-17, després de més de 18 anys tancada per falta d’infants al municipi. Durant molts anys no hi va haver natalitat al poble, però fa uns quants anys amb l’onada de repoblació de famílies joves, emprenedores, amb una mirada oberta, respectuosa i innovadora vers l’educació dels seus fills/es i amb la recerca d’una nova vida més tranquil.la, allunyada de les ciutats i en contacte directe amb la natura, es van establir parelles joves amb fills al Municipi i van decidit reobrir l’escola amb el recolzament de l’Ajuntament i Departament d’Ensenyament. Algunes d’aquestes famílies treballen en el propi Municipi elaborant els seus propis productes locals i ecològics, fomentant les petites empreses del sector agrícola més proper o bé promocionant el poble i l’entorn en diversos tipus d’allotjaments i cases rurals pròpies dins el sector de la permacultura i del sector responsable i coherent amb el medi natural i els ecosistemes.

Des del projecte de direcció i el projecte educatiu s’opta per una escola que tingui com a objectiu comú ser un espai d’aprenentatge, benestar i seguretat que permeti els infants equivocar-se per aprendre, créixer en autonomia, on conviure de forma harmònica i desenvolupar al màxim les seves capacitats, competències, habilitats i aprenentatges, amb una sòlida base emocional i social. El desenvolupament d’una visió humanística i holística de l’educació. Un projecte al capdavant basat en els principis de la pedagogia sistèmica, l’enfocament de l’educació viva i activa, les bases del projecte filosofia 3/18, els principis de l’escola bosc i de l’educació en i per la natura, i la mirada respectuosa envers els infants, famílies i entorn. No deixant de banda l’alimentació saludable ecològica i el respecte cap a l’entorn natural i cap a l’ecosistema on ens trobem. També es prioritza que els infants mitjançant la manera de treballar de l’escola adquireixin uns valors i actituds personals com pot ser la responsabilitat, la perseverança, el coneixement d’un mateix , la creativitat, l’autocrítica, el control emocional, la capacitat d’escollir, d’imaginar projectes i de convertir les idees en les accions, d’aprendre de les errades, d’assumir riscos i de treballar en equip. Considerem que cal educar persones i ciutadans autònoms, educar per mirar i pensar amb autonomia, educar perquè els infants arribin a trobar significat i sentit a les coses per ells/es mateixos, per obrir-se camí amb les noves realitats. Autonomia entesa per potenciar el treball en equip, la solidaritat i l’esperit cooperatiu. Creiem en una nova oportunitat de reconsiderar el vincle entre educació i desenvolupament social, entès com un desenvolupament col•lectiu harmoniós que concep l’individu dins el context de les comunitats socials i culturals i el seu entorn natural.

Festa de fi de curs

Acabem i tanquem un altre curs a l’Escola el Bosc de Mont-ral, com no podia ser d’una altra manera, amb la col·laboració de l’AFA, de l’Ajuntament, dels veïns i veïnes i de les mestres d’escola, de ZER i els externs.
Gràcies per aquest matí ple d’emocions,… Llegeix més»

Programa TV3 “Quan arribin els marcians”

L’escola El Bosc de Mont-ral ha participat en aquest programa de TV3 “Quan arribin els marcians”, un programa on es parla de despoblació i reinvertiment, dels beneficis, avantatges i contres  l’entorn urbà i el rural.
Contents i contentes del resultat, un plaer poder col.laborar amb programes… Llegeix més»

Sortida al Museu Egipci de Barcelona

Avui l’Escola el Bosc de Mont-ral s’ha traslladat fins el Museu Egipci de Barcelona, ja fa unes setmanes que estem treballant l’apassionant món per l’Egipte.
Avui ens hem endinsat dins l’antiga història dels faraons, hem visitat el museu i les exposicions, la troballa de la tomba… Llegeix més»

Celebrem la Diada de Sant Jordi

Avui matí hem celebrat la Diada de Sant Jordi a la plaça de l’Ajuntament amb tothom que ha volgut venir i gaudir de la ruta literària que havíem preparat, així com de la parada de llibres, roses i l’esmorzar de magdalenes del Forn de Mont-ral.
Gràcies… Llegeix més»

Últims dies de trimestre

Última setmana del trimestre; tancar llibretes i àlbums dels infants, acabar de plantar a l’hort, fer els informes, fer la mona i menjar-la, acomiadar-se dels amics i amigues, preparar la Diada de Sant Jordi, acabar els tallers i molts més coses…
Ara ens esperen uns dies… Llegeix més»

Concert musical al jardí.

A l’escola El Bosc cada dia ens regalen sorpreses plenes d’alegria i màgia, aquest matí l’Eduard, el Robert i el Tom ens han fet un concert al jardí amb diferents instruments: contrabaix, banjo, guitarra, caixò, harmònica, culleres i tam- tam. Han fet fusió musical barrejant… Llegeix més»