Sortida al Museu d’Alcover- Exposició Triàsic

Ahir l’Escola El Bosc va anar a visitar el museu d’Alcover (http://museualcover.com/fossils-marins/unics-al-mon/), vam visitar l’exposició «Triàsic, explosió de vida» ubicada a les antigues golfes de ca Batistó i ens van explicar com eren les Muntanyes de Prades ara fa 240 milions d’anys i l’entorn dels pobles d’Alcover i Mont-ral gràcies a les restes dels animals marins fossilitzats que s’hi han trobat.

La col·lecció de peixos fòssils d’Alcover-Mont-ral  és una de les més completes de Catalunya i —per la seva diversitat d’espècies— una de les més interessants a escala mundial per comprendre la fauna marina en l’època triàsica. Hi podrem veure entre altres l’Alcoveria brevis —una espècie descoberta al nostre jaciment.

L’escola El Bosc durant aquest curs escolar 20/21 està participant i col·laborant  amb el Projecte Apropa’t del Museu d’Alcover (http://www.jornadesapropat.cat/projectes/) .  Els projectes Apropa’t són projectes col.laboratius entre els centres educatius i museus per convertir el patrimoni cultural, el coneixement, el llenguatge museogràfic i els oficis que hi ha al voltant i dins de cada museu, en un món d’oportunitats per generar contextos d’aprenentatge innovadors que estimulin el treball competencial i dotin de sentit i autenticitat els projectes que realitza l’alumnat.

Durant el curs 2020-2021 s’han seleccionat 6 centres educatius per desenvolupar un projecte pilot vinculats amb el Museu d’Alcover o el Museu de Tortosa amb el suport i l’assessorament de l’equip de formació i els Centres de Recursos Pedagògics del territori. Estem contents/es de que la nostra escola hagi estat una de les seleccionades per realitzar aquest projecte.

Gràcies a tot el personal del museu d’Alcover i als diferents experts externs que hi col·laboreu per donar-nos eines, aprenentatges i situacions com les d’ahir.