EL MOSAIC DEL PLA DE L’ÓS

En aquest curs els alumnes de 3rA i 3rB en l’assignatura de plàstica, estem estudiant l’artista internacional Joan Miró.

Com la nostra escola es troba molt a prop de la Rambla, hem anat a observar i dibuixar el mosaic que va fer en aquesta via pública, el mosaic del Pla de l’Ós.

Aquest mosaic va ser una donació de Miró a la ciutat de Barcelona, per donar la benvinguda als viatgers que vinguessin del port.

Casualment quan estàvem dibuixant el mosaic, ens vam trobar el president de l’Associació d’Amics de la Rambla, el senyor Fermín Villar, que molt amablement ens va explicar la relació de Miró amb la Rambla, el qual va néixer en el passatge del Crèdit molt a prop de la Rambla, i la importància d’aquesta via per Ciutat Vella i per a Barcelona.

Va ser molt enriquidor conèixer part de la història del nostre barri i de la nostra ciutat; observar i estudiar de ben aprop una obra de Joan Miró amb el seu estil surrealista; i passar per davant de la Boqueria, on molts pares i mares i també altres familiars hi han treballat, i que malauradament amb la crisis del Covid-19 s’ha mig aturat.

Ja veieu que des de l’escola Milà i Fontanals no parem d’aprendre, gaudir i créixer aprofitant el nostre voltant, i desitgem que ben aviat vagi tornant tot a la normalitat i al seu lloc.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *