Mar de jocs

A principis de juny, des de ja fa una quinzena d’anys, el Centre de Recursos Pedagògics juntament amb el professorat d’educació física d’una dotzena d’escoles de Ciutat Vella organitzen l’activitat conjunta Mar de Jocs, una trobada preciosa de nenes i nens de 1r i 2n de Primària amb la finalitat de jugar i compartir una activitat física durant un matí (9:30 a 12 h.) a la platja del Somorrostro de La Barceloneta. Col·laboren també, el Centre de la Platja (Espai d’educació ambiental i d’informació del litoral de Barcelona) i el Districte de Ciutat Vella.

Totes les nenes i nens es barregen en 12 grups de les escoles participants (Alexandra Galí, Castella, Cervantes, Drassanes, Mediterrània, Milà i Fontanals, La Salle Comtal, Parc de la Ciutadella, Pere Vila, Rubén Darío, Sagrada Família, Sant Felip Neri).

L’objectiu de la trobada és doble:

• Per a l’alumnat es tracte de donar a conèixer tot un ventall de jocs de platja que permeti treballar habilitats i destreses bàsiques, afavorint les relacions personals entre els nens i nenes del centres participants, fomentant l’interès i el respecte per l’entorn i el material utilitzat.
  • Per al professorat es tracte de col·laborar amb la resta de professorat de la zona en l’elaboració d’accions conjuntes, així com en la creació d’espais de debat entorn de l’Educació Física en el Districte de Ciutat Vella.

Sobre la platja s’instal·len 12 punts de trobada de cada joc. L’alumnat va passant amb el professorat per tot el circuit. Les activitats estan relacionades amb el moviment, la sorra i l’aigua, i tenen una durada de 10 minuts cadascuna. En el moment de canviar d’activitat tot l’alumnat s’hidrata bevent aigua.

Alguns dels jocs són:

• Castells de sorra i construccions
  • Relleus amb esponges
  • Relleus amb gots
  • La bomba mullada
  • El duel
  • La rata i el gat
  • Clava’l i no et mullis

L’interès per aquest tipus d’activitats fomenta un estil de vida saludable i reivindica la pràctica d’activitat física com un dels puntals del model que s’intenta promoure des de sempre a l’alumnat de Ciutat Vella i a les seves famílies.

Moltes gràcies Mar de Jocs!