La diversitat

Escrit per l’alumnat

Som els/les alumnes de 6è A i fa un parell de mesos que en la nostra classe tenim una secció de llibres sobre la DIVERSITAT.

Vosaltres sabeu que és la diversitat? Doncs si ho sabeu, sabreu que la paraula diversitat ve de “divers” o “diversa” i aquesta paraula vol dir que tots som diferents, i que en aquest món no hi ha rés “NORMAL”. Per tant la paraula NORMAL no hauria d’existir, perquè si definíssim la paraula normal la seva definició seria habitual, o sigui, el que fa tothom, però  tothom no fa el mateix.

I la taula de llibres sobre la diversitat, ho ha demostrat. Hi ha moltíssim tipus de diversitats, el color de cabell, el de ulls, el de pell, els idiomes,les creences, la identitat de gènere, la diversitat sexual, etc.

Però a la taula de llibres sobre la diversitat, hem volgut parlar de la DIVERSITAT SEXUAL i la IDENTITAT DE GÈNERE.

Sabeu que és? Si no és així, ho s’ho explicarem encantats:

En primer lloc, la DIVERSITAT SEXUAL. La diversitat sexual és les diferents orientacions sexuals de cada persona. Per exemple: Una persona que es declarés heterosexual seria una persona a la que li agrada el sexe oposat (si ets de sexe masculí, t’agrada el sexe femení, i a la inversa). Una persona que fos homosexual seria una persona a la que li agrada el seu mateix sexe (lesbiana, gay).

Crec que fins aquí arribem tots i totes però aquestes no son les úniques orientacions. A part d’aquestes dues, també et poden agradar els dos generes,aquesta orientació sexual és bisexualitat. I també et poden agradar les persones de per si, sense importar el seu gènere, aquesta orientació sexual és la pansexualitat.

IDENTITAT DE GENERE

En la nostra taula també hi ha alguns llibres sobre la IDENTITAT DE GÈNERE. No us preocupeu si no sabeu que és, o millor dit, quines identitats de gènere hi ha, perquè nosaltres les explicarem.

Hi ha persones que neixen amb el gènere equivocat, doncs ve, aquestes persones són TRANSSEXUALS o TRANSGENÈRE. Transsexual vol dir que neixes amb un gènere que no ets, i fas el que es diu transició cap al gènere amb el que t’identifiques. I transgènere vol dir que neixes amb el gènere equivocat i que encara no has fet la transició, o que no sents la necessitat de fer-la.

A algunes persones també els hi agrada o senten la necessitat de vestir-se del seu sexe contrari de una forma molt extrema, aquesta lletra dintre del col·lectiu LGTTTBI+ ocupa la tercera T, TRANSVESTIT, O TRANSVESTIDA. I no és que siguin transsexuals, si no que senten la necessitat de vestir-se de la forma que s’atorga a les nenes o als nens, si és un home, es vestirà de “dona” i si és una dona de “home”.

Desprès, també hi ha persones que són INTERSEXUALS, que vol dir que neixen amb genitals masculins i femenins, i desprès ells o elles s’operen i es deixen els genitals del sexe amb el que s’identifiquen.

I per últim us explicarem que hi ha persones que es senten i per tant són, homes i dones alhora. Aquesta identitat de gènere és el GÈNERE FLUID.

La comunitat LGTTTBI+ està patint discriminació per part de moltes persones, i l’odi no és bo, així que si TU ets una d’aquestes persones, et demanem si us plau que no odiïs als demés per ser com són, perquè no és una ELECCIÓ com molts creuen, NAIXEM AIXÍ, i ningú no ho pot evitar o canviar.

També dir-vos, que si sou pares o mares i no sabeu com explicar als vostres fills o filles que és la diversitat sexual o la identitat de gènere, heu d’entendre que no és un tema que ens hagi de fer vergonya, perquè hi ha moltes persones en aquest món, i si tots fóssim iguals, seria mooolt avorrit!!!!

I, si ets un nen o nena o adult o adulta que acaba de descobrir que és lgtttbi+ i estàs angoixat o angoixada et recomanem que demanis ajuda als teus pares, tutors o a un grup de suport per persones LGTTTBI+.

Molts ànims per aquells o aquelles que ho estan passant malament per ser com són, des de l’aula de 6è A l’enviem molta força!

Atentament, tota l’aula de 6è A.

Autores:  Noah García Martín i Arian Busquets Hidalgo amb la col·laboració de la resta de la classe