Carta del director: Final de cicle

Ningú educa a ningú, ningú s’educa a si mateix, les persones s’eduquen entre elles amb la mediació del mòn”   Paulo Freire

Benvolgudes famílies de l’escola,

Us faig arribar, com a director de l’escola de les vostres filles i fills, unes paraules en motiu d’aquest final de curs tan excepcional que ens toca viure, i en el que acabo la meva funció directiva.

Normalment, a aquestes alçades de l’any, l’escola sempre va plena d’activitats que malauradament aquests dies no s’han pogut realitzar: tancar totes les tasques escolars, muntar els àlbums amb els infants i signar les avaluacions de final de curs. Els més petitons i petitones gaudir de més estones del sol, de la muntanyeta, de l’ombra del bosc màgic, de les pastetes del sorral.  Celebrar la festa de fi de curs una tarda-nit de dissabte als patis de l’escola, i acomiadar-nos fins al setembre. Fer les fotos de grup davant les emblemàtiques columnes de l’edifici d’EI. Passar el darrer dia de curs cantant i ballant a la pista grisa, amb el pica-pica i el partit de futbol amb alumnes i mestres, per acomiadar-nos amb abraçades. També sempre s’organitza la festa de benvinguda als nens i nenes nous que comencen l’escola el proprer curs. La Diversitat Musical fent l’acomiadament de l’alumnat de 6è. El dinar especial del menjador el darrer dia. La calor a les aules que ens fa buscar l’ombra dels nostres arbres als patis, o una bona manguerada d’aigua a la pista, les Festes del Carrer… I tantes i tantes altres activitats que aquest final de curs ens han faltat o, com deia un periodista, “el virus ens ha robat”.

Jo també acabo un curs i un cicle vital molt important i únic a nivell personal i professional: aquest curs 2019-2020 ha estat el meu darrer any a l’equip directiu de l’escola: 3 anys com a cap d’estudis i aquests darrers 5 cursos com a director.

No és el final d’etapa que m’esperava, que ningú esperava per les circumstàncies concretes, però la Covid 19 no ha canviat el que considero essencial d’expressar aquests dies: acomiado aquesta etapa amb el sentiment d’agraïment i satisfacció per a tots vosaltres, les persones que junt amb l’equip docent, l’AMPA, l’administrativa, les mares dinamitzadores, l’Ajuntament, el personal de neteja, els monitors i monitores i els conserges, formem el teixit de la comunitat educativa del Marquès de la Pobla.

No ho puc fer d’una manera més directa i propera com m’hagués agradat fer, però això no dilueix gens ni mica aquests sentiments pel vostre suport i comprensió. Hem fet molt bona feina i queda molt bona feina per fer. Tenim la sort de poder comptar amb un nou equip directiu, amb la Núria Vinyals al capdavant i el Jaume Sabater i el Jordi Flix al seu costat, que amb tot l’equip docent continuarem el repte de fer l’escola que tots volem: una escola innovadora, inclusiva i presencial!

Vull acabar amb unes paraules que les sento molt meves: els mestres som mestres i fem del que calgui com a mestres que som. Jo he fet de cap d’estudis i de director. Ara continuaré la meva tasca sent mestre de l’escola que més estimo i que vosaltres també us estimeu: l’escola Marquès de la Pobla.

Espero que ens poguem veure  -si la mascareta ens deixa, i saludar-nos  -encara que sigui amb un toc de colze, ben aviat!

Una forta abraçada a tots i totes. Cuidem-nos!

Miquel Giménez López

Director, setembre 2015 – juny 2020