Laboratori d’infantil

Ciència i descoberta a infantil.

A educació infantil hem viscut aquesta setmana una jornada de ciència a la nostra escola.

La Universitat de Manresa (FUB) té un programa per aproximar la ciència als infants anomenat Lab Sobre Rodes. Consisteix en traslladar a les escoles que ho sol·liciten material d’exploració.

D’aquesta manera vam poder gaudir d’un mobiliari per a descobrir propietats dels imants i objectes que es poden imantar, moviment de la sorra, transmissió del moviment a través de corretges i politges, rampes amb diferent sòl i col·locades a alçada diferent, calaixos sorpresa…

Ben cert és que conceptes complexos es palesavende forma molt senzilla al davant dels ulls d’infant, els quals acompanyats de l’exploració directa es reflexionaven i comprenien:

– Per què el nino pot desplaçar-se amb l’ascensor?

– Per quina rampa faràs baixar el cotxe si vols que vagi molt depressa?

– Cap on girarà la roda si hi tirem sorra? I la de sota?

– A quina pissarra s’enganxarà el tap de suro? I la clau?

És pels mestres un goig plantejar aquests enigmes i reptes als infants, els quals els ajuda a generar pensament científic i esdevenir més creatius i resolutius a més de conèixer el nostre entorn.