Matemàtiques en moviment a P4

 Entrem a la classe, les taules i cadires estan arraconades; l’ambient és de clars i ombres, les finestres estan abaixades en gran part i parpellegen llumetes a les parets; sona música per a ambient de treball…

Ens acompanyeu? Anem a descobrir la geometria d’alguns objectes propers.

nov-matematiques-en-moviment-4

L’adult inicialment no pregunta, no proposa: la seva tasca ha consistit a disposar un espai de descoberta autònom.

 

Hi ha rampes de diferent alçada i una panera amb objectes de diferent forma. Quin rodolarà? Quin baixarà més de pressa? Quin anirà més lluny?

Ben aviat sentim com utilitzen les paraules per expressar el que viuen:

Aquest cilindre rodola més de pressa que aquell altre. Els costats plans d’aquest quadrat no el deixen baixar.

En una astora et pots entretenir amb un trencaclosques de peces de plàstic i fer cercles amb diferents partions: meitat, terç, quarts…

Voleu estampar formes? Amb pols de cacau i peces amb cares planes fareu un bon estampat.

També classificar botons de colors dins unes oueres de cartró

 

Segur que els infants troben moltes més experiències de les que inicialment els adults havíem previst.

Interaccionar amb els objectes, descobrir-ne les possibilitats, entendre les relacions i el seu comportament… requereix de ments despertes i una sala amb propostes atractives.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>