Setmana de la geometria a P3

ART I GEOMETRIA

Durant una setmana, els més petits de l’escola –les llunes i els sols- ens hem endinsat al món de la geometria a través de l’art, que és l’eix del curs.20160602_153429

Les famílies ens van ajudar a reunir objectes de diferents formes (caixes, rotlles, embolcalls…) ens han servit per conèixer el prisma, el cilindre i l’esfera. Hem parlat de costats plans i costats rodons, alguns objectes rodolen, altres els podem arrossegar, uns costats són més llargs que els altres… I sobretot apreciar-ne la forma tridimensional i les figures planes que s’hi amaguen: el quadrat i el cercle (no hem parlat del rectangle).

La geometria es troba immersa en els objectes de la vida quotidiana. Tenim la geometria al nostre voltant.

Amb tots aquests objectes  hem fet un racó de joc lliure en ocasions i proposat en altres.

Hem fet construccions, hem explorat les possibilitats del material, hem fet curses de rotlles de wc, hem fet encaixos d’unes capses amb altres…

En una altra sessió vam estampar amb pintura les cares planes d’alguns objectes en una tira llarga de paper a terra. Ha estat interessant transportar al pla un objecte que té volum. Així dels prismes i els cilindres hem obtingut quadrats, rectangles i cercles de colors.

Vam presentar l’obra Ballant per por de Paul Klee i observàrem que es composa de moltes figures planes. Què són? On són? Què els passa? Pensem… Diàleg entre fantasia i realitat.

Quan els vam dir el títol van quedar ben parats. Què els feia por? Creieu que ballar ajuda a treure la por?

I així doncs, vam poder escoltar i ballar Mozart, Vangelis i dansa africana.

Quina música els deuria fer por als personatges del quadre? I a vosaltres, alguna música us ha fet por?

Per cloure el treball, vam retallar les figures estampades, vam pintar el fons del paper amb cafè i vam poder reproduir el quadre de Paul Klee amb ajuda de cola, pintura negra, ceres negres i les figures que vam estampar.

I ens va quedar molt bonic!