5è B i el Dia Internacional de la Dona

Aquest divendres 8 de març és el Dia Internacional de la Dona i nosaltres les nenes i nens de 5è B “Els Màgics” hem estat treballant  durant tot el que portem de curs aquest tema.

Primer vam visionar la pel·lícula “Camino a la escuela” En aquesta pel·lícula vam veure com alguns nens i nenes han de recórrer llargs i perillosos camins per anar a l’escola. Però també les majors dificultats que han de passar les nenes en alguns països per poder anar a l’escola ja que o bé han de quedar-se a casa cuidant als germans petits o ajudant als pares o bé perquè els governs no ho afavoreixen.

En el mes de novembre  vam veure el documental de tv3 “Mai més víctima”.

Anàvem veient trossets del documental i el tutor ens ajudava a entendre-ho i fèiem una mica de debat. En el reportatge surten dones, donant el seu testimoni, que han estat víctimes de maltractaments i explica el procés que viuen les dones que es troben en una situació de violència dins de la parella i com se’n surten.

Ara ja fa més d’un parell de setmanes que hem muntat una taula amb llibres, contes, novel·les que tenen com a denominador comú  el tema de la igualtat entre homes i dones. Aquests llibres ens mostren que durant la història hi ha hagut dones que han estat molt importants per a la humanitat. També ens ajuda a trencar estereotips entre homes i dones.

Finalment veurem, en els propers dies, el documental de tv3 “De que es queixen les dones” És un documental que parla del dia a dia de les dones i de com han de lluitar encara per una veritable igualtat.