La Setmana Cultural a L’Enllaç!

Activitats de l’escola Marquès de la Pobla de  CAPELLADES

Els alumnes de tercer de l’escola entrevisten l’alcalde

Tal com és habitual de cada curs, els nens i nenes de tercer es reuneixen amb l’alcalde de Capellades, Aleix Auber, per fer-li un seguit de preguntes. Primer, comencen a les classes estudiant amb les professores com funciona l’ajuntament d’un municipi. Després elaboren una llista de preguntes diverses, que van des de qüestions municipals i polítiques a altres de personals. Enguany, els alumnes van manifestar molta curiositat per conèixer quins són els principals serveis que dona l’Ajuntament i també pel nou servei de recollida d’escombraries porta a porta, que es començarà a aplicar el 18 de juny. Després d’una hora de preguntes i respostes, els nens i nenes tenien molt material per continuar treballant a classe.

Una molt entranyable Setmana Cultural

Reconnectar avis exalumnes amb néts alumnes, enllaçar passat i present per la via de la paraula a les classes, transmetre vivències pretèrites per fer-nos adonar de les presents, tot plegat ha estat possible a l’escola Marquès de la Pobla de Capellades durant la Setmana Cultural que va tenir lloc del 19 al 23 de març. Tenint en compte que l’eix transversal d’aquest curs al centre és “Persones grans, grans persones”, enguany aquesta setmana plena d’activitats com a colofó del segon trimestre ha estat plena sobretot d’experiència i d’histò- ria per a tot l’alumnat de l’escola. D’una banda, més de trenta avis i àvies, i també besàvies, durant tres tardes van omplir les classes d’Educació Infantil i d’Educació Primària per recordar en veu alta les seves experiències escolars, en alguns casos il·lustrades amb els quaderns que encara guarden i unes quantes fotografies de l’època en què molts van començar a estudiar a la mateixa escola que els tornava a acollir. Tal com comenten en el bloc de l’escola, es va tractar d’una experiència altament interessant per als que ara omplen les aules i els va servir per adonar-se de com ha variat la realitat de l’escola. Els que van oferir el mestratge per un dia van ser la Bàrbara, la Mari Maraver, el Juan Capitán, el Pep Vallès, el Francisco, el Ramon Cuadras, la Gemma Mateu, la Carme Galofré, la Nati, la Pepi Gutiérrez, el Pedro R., la Maria López, el Ramon Mata, la Maria Carbonell, la Josefina Rosich, la Vicenta Quero, l’Amàlia Archilla, l’Elena Castells, l’Àngels Rovira, la Laura Colom, la Glòria Sabater, la Carme Campoy, la Carme Roca, la Pilar Alert, la Josefina Soler, el Pepe, la Lola, la Fina Sánchez, la Lídia Guàrdia, el Guillem Guarro i l’Antònia Farriol, als quals es va agrair moltíssim les xerrades. D’altra banda, i lligat a aquest eix que tira enrere en el temps, al llarg dels matins es van fer diverses xerrades i excursions pel municipi, per exemple al barri de la Font de la Reina, i es van descobrir altres llocs i espais antics del poble, com el vell safareig públic, el Bar Aloy, la barberia Ainsua, Cal Ponet, entre d’altres. I durant la XXX Jornada de l’Esport del darrer dia es van practicar jocs tradicionals com els patacons, l’anell picapedrell, trencar l’olla, xapes…. Sense dubte va ser una gran setmana cultural prèvia a les merescudes vacances.

Joan Pinyol – L’ENLLAÇ, nº784, Igualada, 29 de març de 2018