A l’Escola recordem les Festes del carrer

CLIQUEU AQUÍ PER PRACTICAR EL BALL PLA “CONFINAT”

Com tots sabem aquesta setmana se celebren les nostres estimades Festes del Carrer de Capellades però en aquest cas confinades.

Tot i així, la comissió que organitza i estima tant aquestes festes ha procurat que, malgrat la situació que ens trobem de confinament, no hi falti la seva presència per recordar-les. Hem sentit pel carrer la música que les caracteritza, el famós “taratatxín” que tots portem dintre i gràcies a la col·laboració de diferents famílies s’ha editat un vídeo del “Ball Pla” perquè es mantingui viu igualment. La tradició del tortell també l’estan oferint.

Als vidres del safareig de Capellades podem veure unes fotografies antigues perquè tots i totes puguem veure com es celebraven abans a Capellades. Recomanem que passeu per veure-les. Són un bon record.

Cada any el dimecres, coincidint amb el “Barri del Ninot” que és el que pertany la nostra escola, hi participem tot mantenint les tradicions. Al matí, tots i totes sortim al pati entusiasmats per rebre i  fer pas als músics de la Banda  que ens visiten anunciant la festa. És un moment molt emotiu. Tenim els músics davant nostre i sentim molt bé els seus instruments. Tot seguit, l’alumnat de P5 va a portar la panera amb el “tortell” acompanyats per les seves mestres i companys d’Educació Infantil.

A l’escola, a partir de segon de Primària, practiquem il·lusionats el Ball Pla amb l’alumnat unes setmanes abans que arribin les Festes.

Estem molt contents que, tot i no poder sortir i celebrar-les com sempre, al nostre poble es respiri també aquesta tradició que des de l’escola Marquès de la Pobla vivim plenament cada any.

L’any que ve segur que les tornarem a celebrar plegats com es mereixen! Moltes gràcies a totes les persones que ho han fet possible.

Adjuntem  el vídeo que han preparat per recordar el Ball Pla de Capellades “confinat”. Us animeu a ballar-lo a casa en família?