Sit Up l’Alça

El passat dimarts 22 de novembre la Fisioterapeuta Marta Prat, membre de l’associació Sala Puigverd, va venir a l’escola a donar-nos consells de com seure correctament per tenir una bona higiene postural, a explicar-nos el projecte Sit Up l’Alça i a entregar-nos tres alces per cada aula de primària

Gràcies a l’aportació de la família Xifreu que col·labora amb el projecte podem gaudir d’aquesta fantàstica iniciativa i disposar d’alces pels alumnes que les necessiten.

Us deixem amb més informació del projecte i amb les fotos del passat dimarts.

unnamed-1

Fa 28 anys que Sala Puigverd ( Associació de Neurorehabilitació Pediàtrica Integral, entitat sense ànim de lucre), atén  a famílies amb fills amb lesió neurològica.

Tots els nens i nenes que hem atès tenen tres coses en comú:

• les ganes de fer-se grans essent millors.
  • les grans qualitats de donar i de rebre.
  • La capacitat espectacular de poder posar el millor d’ells en els moments de prendre decisions importants.

Un dia en Marc  ens va demanar que anéssim a la seva escola a explicar perquè ell caminava diferent a la resta de nens.

Va ser en aquell moment que ens vam adonar que tots els nens i nens son diferents i totes les taules i cadires son iguals . I que  a l’hora de seure, els nens i nenes s’adapten al mobiliari i no al revés.

Després  de fer un estudi ampli i llarg en el temps hem pogut corroborar que un 15% dels nens i nenes de les escoles MAI toquen de peus a terra quan estan asseguts a les cadires de les seves classes. Sabent que els nens estan entre 400 i 800 hores cada curs asseguts.

Hem inventat, patentat, industrialitzat i recentment iniciat la implementació a les escoles, de SIT UP l’ALÇA. Un reposapeus regulable en alçada i amplada, plegable, que s’adapta a qualsevol cadira de quatre potes fent dels dos elements, un cos únic.

El  VALOR afegit:

1. Transferim el coneixement de la Higiene de la postura  a l’hora de seure . Fem que els nens descobreixin la manera saludable de seure, i que facin conscients de que LA  SALUT COMENÇA EN PRENDRE DECISIONS , QUE  DEPENEN D’UN MATEIX .  A partir d’aquí el nen que ho necessita demana un SIT UP.

Igualment transferim el coneixement al claustre de professors i a les famílies.

1. Les persones que munten i encaixen SIT UP l’alça, són persones que treballen en centres especials de treball. Una persona amb “discapacitat” està ajudant a un nen “sa” a cuidar-se. TOTS TENIM COSES PER DONAR I PER REBRE.
  2. Expliquem als nens i nenes que decidint cuidar-se a l’hora de seure, fan possible que altres nens i nenes , “ puguin aprendre a caminar” . El benefici econòmic del benefici de salut es reinverteix en unitats de tractament per a nens i nenes amb lesió neurològica. SI TU ESTÀS BÉ, JO ESTIC Bé.

De fet és una proposta de Salut i Educació comunitària, i transformació Social Real, en la que tothom hi posa el millor d’ell mateix i el benefici es multiplica en totes les parts que hi participen. Sit Up l’Alça està considerat un projecte activador de la salut, dins la proposta de prescripció social del COMsalut.