EL BLOG DE 4RT

 

 

Divendres, 19 de Juny de 2020

Avui hem fet l’última vídeotrobada del curs. Ens ha agradat molt poder acomiadar-nos i passar una estona divertida amb tots vosaltres. Esperem que passeu un estiu inmillorable, ple d’aventures i experiències!

 

 

Dilluns, 15 de Juny de 2020

Bon dia famílies ! Ens trobem a la recta final d’aquest curs tan diferent que hem viscut…

Us agraïm de nou el vostre esforç i la vostra participació i us felicitem perquè heu treballat molt. 

Després de tota la feina feta, i sent l’última setmana us plantegem una sola  activitat que us agradarà molt…

 

 

Desitjem rebre els vostres videos (teniu temps fins divendres) i que gaudiu preparant-los!

La videotrobada d’aquesta setmana la farem el proper divendres 19 a les 11 h. Si voleu participar-hi, és necessari enviar l’autorització a les tutores.

4th LEVEL WEEK 15th-19th JUNE

Hello boys and girls.
Today  we start the last week of this course so the last activities too. Iniciem la darrera setmana del curs i també les darreres activitats.
1-Play games about jobs

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/jobs-1

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/jobs-2

2-Listen to a song

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/es/songs/people-work

3-Watch the video When I grow up

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/es/short-stories/what-will-i-be-when-i-grow-up

4-Worksheet

what-will-i-be-when-i-grow-up-worksheet (1)

 

Nice week. Bona setmana!

 

Dilluns, 1 de Juny de 2020

Hola famílies! Com ja ve sent habitual us proposem activitats per a realitzar aquesta nova quinzena que comença! Les tasques tenen un plantejament diferent a les realitzades en les quinzenes anteriors. S’atansa final de curs i hem preparat exercicis encarats a reforçar part del que hem treballat durant l’any a l’escola.

Volem agrair-vos a mares, pares, nens i nenes, el vostre compromís, interès i dedicació en el seguiment de les tasques escolars en aquesta situació excepcional. Trobem a faltar el caliu dels nens i nenes de l’escola i ens gratifica poder establir contacte amb vosaltres mitjançant els correus i les videotrobades com també veure   que us esforceu en fer la feina ben feta.

Com sempre, si teniu qualsevol inquietud o dubte, escriviu un correu a les vostres tutores. 

Demà, dia 2 de Juny i el proper dimecres 10 de Juny farem videotrobades de nou! És necessari que cada vegada que fem aquesta activitat, envieu un consentiment dels pares per participar-hi. Gràcies!

Endavant!

 

1.-Escriu una nota demanant un favor al teu millor amic  o amiga.

2. Substitueix la paraula COSA per un altra que sigui més precisa.

Diu que no sap què posar-se i té l’armari plé de coses.

……………………………………………………………………………………………..

Quan em trobo malament em prenc una cosa que em calma.

………………………………………………………………………………………………

Per tallar bé la carn has de fer servir una cosa que talli bé.

………………………………………………………………………………………………

Les maduixes  són unes coses típiques de la primavera.

………………………………………………………………………………………………

 

  1. Completa aquestes frases:

La lletra que va entre la L i la N és la    ……………………. .

L’antepenúltima lletra de l’alfabet és la ……………………. .

Salta 4 lletres després de la P i et sortirà la …..………….. .

La lletra que va abans de la J és la  …………………….. .. .

 

4. Visita la pàgina següent:

Després assenyala el subjecte i el predicat d’aquestes oracions.

Els meus germans prepararan el dinar.

El cotxe Vermell corria per la carretera.

La pel.lícula d’aquesta nit és molt divertida.

Tots els nens de  la classe aniran d’excursió. 

 

5. Escriu el plural del següents noms:

 

Calaix………………………………………     Boca…………………………………..

Cordó……………………………………..       Figa……………………………………

Música…………………………………….      Gos…………………………………….

Faldilla……………………………………..     Tros…………………………………….

Sabata……………………………………..     Braç…………………………………… 

 

6.-Mira aquesta pàgina.

 http://cliquemjunts.blogspot.com/2016/02/el-nom-genere-i-nombre.html

Completa la següent graella dient el gènere i el nombre dels  noms proposats:

7. Escriu en els espais les lletres que hi falten(x, ix, ig o tx):

 8. Escriu en els espais les lletres que hi falten(g, j tg, tj, c, qu):

 

9.-Recorda:

 

Escriu cinc formes verbals en cada temps verbal:

 

10.- Escolta aquesta cançó del grup Els Pets:

 Els Pets és un grup de rock català i pop rock, liderat per Lluís Gavaldà, originari del poble de Constantí (Catalunya). Es formà el 1985.

 

Completa la lletra de la cançó Bon dia:

 

  1. Elige uno de los siguientes personajes y escribe su biografía.

Recuerda…

 

 

 

 

2. Clasifica los siguientes verbos.

 

  1. Escribe una oración con cada forma verbal:

Reían: ………………………………………………………………………………………………

Terminaban: ……………………………………………………………………………………….

Acertaron: ………………………………………………………………………………………….

Vendrían: …………………………………………………………………………………………..

Compraréis: ……………………………………………………………………………………….

 

  1. Marca la sílaba tónica de las siguientes palabras. Después clasifica las palabras según si son agudas, llanas o esdrújulas.

  1. Forma oraciones combinando un sujeto y un predicado.
  1. Ahora inventa un predicado para cada sujeto:

7. Escribe dos breves noticias con los datos que se dan en cada caso.

 

8. Escribe 6 palabras de los siguientes campos semánticos:

4th LEVEL WEEK 8th-14th JUNE

Hello boys and girls.
We go onthis week with 2 more activities on Jobs (oficis):
1-Watch a video

https://formularios.macmillaneducation.es/elt/resourcesELT/parent/material/tiger/level-4/Unit%204_The%20people%20who%20work%20in%20our%20school.mp4

2-Two worksheets:

NewTiger4_U4_BasicsWritingPractice

NewTiger4_U4_Extension_2

3-Find the 6 hidden words, this time about reading, books, …
Can you find them?  (Pots trobar les 6 paraules amagades al dibuix?)

Find the six hidden words READING

See you soon, fins aviat.

Activities 1st-7th JUNE (SETMANA DEL 1 AL 7 DE JUNY)

Hello boys and girls from 4th level!
We start the new month, June, with 2 new activities about jobs (oficis):

1-Watch a video

https://youtu.be/EgQf7106-E0

2-A worksheet

NewTiger4_U4_Extension_1 word

3- Find the hidden words in the picture ( troba sis paraules sobre l’estiu amagades al dibuix)

SUMMER WORDS HIDDEN

 

To practice English you can also send an email to your teacher Isabel and she will send you the students access codes for the Navio application. Per tal de seguir practicant anglès podeu fer-nos un mail i us reenviarem els codis d’accés per l’aplicació Navio.

https://www.lifewire.com/thmb/mkR7ed8DYBalvSwazvJ-E-qA9FU=/768x0/filters:no_upscale():max_bytes(150000):strip_icc()/gmail-unsend-599318fd68e1a200111244db.png joanmaragallenglish@gmail.com 

 

 

 

  1. Mesurem longituds!

 

1.1 Digues cinc instruments de mesura de longitud.

1.2 Completa l’escala de les diferents unitats de longitud treballades.

 

1.3  Mesurem!

Mesura dos objectes que tinguis a casa de més d’un metre de longitud (finestra, porta, taula, etc).

Expressa la longitud d’aquests dos objectes en metres, centímetres i mil·límetres.

Expressa en centímetres quina diferència de longitud hi ha entre un objecte i l’altre.

 

 

  1. Els Cossos geomètrics.

2.1.Fes fotografies o dibuixos d’objectes del teu entorn que siguin almenys 6 cossos geomètrics diferents, i escriu el nom del cos geomètric.

2.2 Omple la taula següent:

 

2.3  Observa les figures o cossos següents.

Com s’anomenen?  En què es  diferèncien ?

2.4 Relaciona cada cos amb el seu desplegament.

3. Fraccions.

3.1 Defineix què és una fracció.

3.2 Escriu la fracció representada en cada dibuix.

 

 

3.4 Calcula la fracció d’un número.

Primer recorda com es calcula…

Ara a practicar!

 

 

4. Operacions.

4.1 Practica la multiplicació

Una xifra:

https://es.ixl.com/math/4-primaria/multiplicar-por-n%C3%BAmeros-de-un-d%C3%ADgito

Dues xifres:

https://es.ixl.com/math/4-primaria/multiplicar-por-n%C3%BAmeros-de-dos-d%C3%ADgitos

Números acabats en zero:

https://es.ixl.com/math/4-primaria/multiplicar-por-n%C3%BAmeros-que-terminan-en-ceros

 

4.2 Practica la divisió:

https://es.ixl.com/math/4-primaria/completar-la-divisi%C3%B3n

https://es.ixl.com/math/4-primaria/dividir-por-un-n%C3%BAmero-de-un-d%C3%ADgito-sin-que-quede-resto

 

4.3 Posa’t a prova!

https://quizizz.com/join/

El codi que has d’afegir és:  1607278

 

 5. Resol els següents problemes:

 

 

 

 

 

Crea un MONSTRE  que combini:

-Un animal

-Una fruita

-Un objecte

L’has de dibuixar  i  pintar ( utilitza la tècnica que vulguis).

  • Posa-li un nom
  • Descriu el monstre ( de 5 a 10 línies).

 

 

Recomanacions de lectura:

https://criatures.ara.cat/ara-kids/Llaminadures-curiositats-passatemps_0_2462753707.html

https://issuu.com/editorial_barcanova/docs/bg00233101veritable_llop

Fes una visita al web:

https://kids.nationalgeographic.com/

Per jugar i passar l’estona…Molt divertit!! Imprimibles i recursos interactius de Agus y los monstruos:

https://www.agusandmonsters.com/es/descargables/

https://www.agusandmonsters.com/interactivos/esp/interactivos-monstruosos/

 

 

Divendres, 29 de Maig de 2020

Algunes de les vostres produccions… Sou uns ARTISTES!!!?

 

 

 

 

 

 

 

 

Dimarts, 19 de Maig de 2020

Ha estat un plaer veure’ns i compartir!

Cada cop som més!!! Fins la propera!

 

 

 

 Dilluns, 18 de Maig de 2020

Bon dia!! Us plantegem les noves tasques per aquesta quinzena… un tema de molta actualitat!

 

 

Què saps dels virus? I de les vacunes?  Saps quines mesures de seguretat s’han de prendre per

evitar el contagi del Coronavirus?  Què és una “Fake New”? Aquestes i altres preguntes ens

respondrem al  acabar el projecte! Comencem?

A continuació trobareu informació detallada de cada activitat.

Aquestes tasques es poden realizar al llarg de les dues setmanes properes. 

La vostra feina s’ha d’enviar als correus de les tutores.

 Escriviu-nos per resoldre dubtes, demanar-nos ajuda… el que necessiteu.

 Restem a la vostra disposició.

VIDEOCONFERÈNCIES.

Els propers dimarts 19 i 26 de Maig tornarem a fer videoconferències.

En funció dels alumnes que participeu, realitzarem grups petits per optimitzar l’experiència.

Per participar, cal que envieu un correu a la vostra tutora indicant el correu GMAIL del vostre pare o mare, com també el seu consentiment per escrit.

 

TASCA 1. ELS VIRUS.

Fes una recerca sobre els virus. Respon les següents preguntes:

 

  • Què són ? 
  • Com són?
  • Quins tipus n’hi ha?
  • Què és el coronavirus? D’on ha sortit? Com afecta a les persones? Quina símptomes té?
  •  A qui afecta? A totes les franges d’edat? A tots els països?

 

 

Podeu copiar les preguntes i respondre-les o fer un text on hi aparegui tota la informació recollida.

Us recomanem les pàgines següents per fer les recerques:

 

https://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/infok-especial-coronavirus/video/6032280/

https://cavallfort.cat/el-coronavirus-un-visitant-sorpresa/

http://www.xtec.cat/~dnavarr7/virus.htm

 

TASCA 2. LA TEMPERATURA CORPORAL

La temperatura corporal és un indicador què avalua la regulació tèrmica del nostre cos.Segons la medicina, una temperatura normal está entre 35 i 37ºC.

En general parlem de:

  •     Hipotèrmia , quan la temperatura corporal és inferior als 36ºC
  •   Febrícula, quan la temperatura és de 37,1 a 37,9ºC
  •         Hipertèrmia o febre, quan la temperatura és igual o superior a 38ºC

 Si tenim una temperatura de més de 40ºC hem d’anar al metge de la mateixa manera que si tenim menys de 35ºC.

Els símptomes de la febre són:

  • ·         Al.lucinacions
  • ·         Mal de cap , nuca rígida.
  • ·         Dificultat per respirar.
  • ·         Mal d’estómac.
  • ·        Deshidratació.

Així doncs us proposem realitzar un control de la vostra temperatura durant  1 setmana (7 dies).Us haureu de prendre la temperatura cada dia a la mateixa hora  i anotar-ho al gràfic.

Aquí en teniu un exemple:

Gràfic per anotar la vostra temperatura:

 

Un cop haureu recollit totes aquestes dades  respon les següents preguntes:

  •   Quin ha estat el dia que has tingut hipotèrmia?
  • · Algun dia has tingut hipertèrmia?.
  •   Algun dia febrícula?
  • · On situaries el pic de temperatura setmanal?
  •   Mirant l’evolució setmanal de la teva temperatura, quina ha estat la línea      obtinguda: ,horitzontal o plana,ascendent , descendent……
  • Que penses que significa la forma de la línea  obtinguda?
  • ·Has tingut algún símptoma de febre algún cop? Com t’has sentit?
  •  Creus què és important controlar la temperatura corporal?

 

TASCA 3. Seguiment de la pandèmia.

Les representacions gràfiques per conèixer l’estat de la pandèmia i la seva evolució.

Què és una gràfica o representació gràfica?

Gràfica o gràfic són representacions de dades, generalment numèriques, mitjançant recursos gràfics (línies, vectors, superfícies o símbols), perquè es manifesti visualment la relació que guarden entre si i facilitar la interpretació d’aquestes dades.

Les representacions gràfiques més comuns són les següents:

 

Practiquem una mica. En aquesta web podreu, veure la importància de les representacions gràfiques i  la informació que ens donen.

 

Aneu llegint i feu la prova que se us demana. Podreu comprovar la diferència entre utilitzar representacions gràfiques o no alhora d’interpretar dades.

https://www.educaixa.com/microsites/investiguem_a_primaria/Instruments_de_representacio_de_dades/

COVID-19 i les representacions gràfiques.

 

Ara ens centrem amb la pandèmia del coronavirus i anem a veure com s’utilitzen representacions gràfiques per veure l’evolució de la malaltia a diferents llocs.

Visitareu una pàgina web on hi ha informació sobre l’evolució de la malaltia al món, a Espanya i a Catalunya. 

Però primer mireu aquest vídeo tutorial on us explico com entendre les gràfiques que veureu i com treure’n el màxim partit!

TUTORIAL

 

Un cop heu vist el tutorial ara si que heu d’entrar a la pàgina del 3/24 on hi ha totes les gràfiques sobre l’evolució del Covid-19. 

 

Ara us proposo un petit exercici de recerca on haurem de buscar informació de l’evolució del Coronavirus a la Regió Sanitària de Lleida i contestar les preguntes que hi ha a continuació.

En aquest enllaç trobareu tota l’ajuda que necessiteu.

GRÀFICA CASOS COVID-19 LLEIDA

 

Un cop tingueu el gràfic obert heu de contestar en aquest formulari. 

Important, recordeu a la primera pregunta posar el nom i curs i quan acabeu heu de clicar a “Enviar”, que està al final del formulari.

FORMULARI 

 

TASCA 4 . LA IMPORTÀNCIA D’UNA BONA INFORMACIÓ EN CASOS D’EMERGÈNCIA. 

LES FAKE NEWS

A continuació teniu aquest enllaç on d’una manera molt entretinguda i amb exemples entendreu el que són les Fake News.

Ara una petita prova per periodistes avispats. A veure si en aquest Kahoot sabeu distingir les notícies falses de les vertaderes.

 

TASCA 5. ELS ANTIVIRALS I LES VACUNES.

5.1 VACCINES

Hello, Hello! How are you???

I hope you all are well.

As you are working on viruses in this project, I suggest you watch a video on how vaccines work(osproposoveureunvídeo de com funcionen les vacunes).

I help you with important vocabulary (us ajudo amb vocabulari important).

 

1-Have a look at the vocabulary ( fes una ullada al vocabulary)

VOCABULARY:

-Vaccine/ Vaccination: vacuna/ vacunació

-Health: salut

-Shot:injecció

-Desease: malaltia

-Cells: cèl.lula

-Fight: lluitar

-Immune system: sistema immunologic

-Antibodies: anticossos

 

2-Watch the video (mira el vídeo)

 

https://youtu.be/OVcVSyjJkY4

3- Write a sentence with the vocabulary (escriu una frase amb les paraules del vocabulary, poden ser del vídeo).

Envia aquesta tasca a la teacher Isabel!

 

5.2 Què són les vacunes i els antivirals?

Què és un antiviral?

Què és una vacuna? Com es produeixen?

Perquè no hi ha cap vacuna per al coronavirus?

Perquè és convenient vacunar-se?

Quina diferència hi ha entre un antiviral i una vacuna?

L’antibiòtic ens pot servir per lluitar contra el virus?

 

TASCA 6. Quins són els països més afectats?

La OMS ( Organització Mundial de la Salut) comunica cada dia l’afectació mundial del Covid-19.En aquesta tasca hauràs de situar al mapa  els següents països amb el  nombre d’ infectats, seguint aquestes instruccions:

En primer lloc hauràs de localitzar on es troben  aquests països i després pintar-los seguint aquestes instruccions.

Pinta de color roig els països amb més d’Un milió de casos confirmats de coronavirus.

  Pinta de color taronja els països amb més de Dos-cents mil casos confirmats de coronavirus.

Pinta de color groc els països amb més de Cent mil casos confirmats de coronavirus.

Pinta de color verd els països amb menys de Cent mil casos confirmats de coronavirus.

              

Països              Nombre de casos confirmats

Russia                     232.243

Regne Unit              233.151

Estats Units          1.400.000

França                      178.870

China                         82.933

Brasil                      178.214

Canadà                   70.091

Japó                        15.777

Portugal                  27.581

Rumania                 15.362

Marroc                     6.607

Itàlia                          223.096

Austràlia                  7.022

Espanya                   272.646

  Segons les dades d’aquests països quin és el país amb més casos de Covid-19?

I el que menys casos ha registrat?

TASCA 7. CREA UN VIRUS.

Com ja saps els virus tenen diferents estructures i formes. Et proposem crear un virus.

1.-.Imagina la forma,l’estructura etc.

2.-Fes proves de diferents models i tria el què més t’agradi.

3.-Dibuixa’l o fes  una manualitat.

4.-Posa-li un nom i explica el perquè del nom.

 

TASCA 8. Haz una infografía.

La infografía es una combinación de imágenes, explicativas y fáciles de entender, y texto s concisos con el fin de comunicar información de manera visual. Pueden ser de cualquier tema. Observa ejemplos de diferentes infografías sobre alimentación y sobre lectura.

Elige uno de los siguientes temas:

  • Recomendaciones para evitar el contagio de coronavirus.
  • Mascarillas (Uso, tipos, recomendaciones).
  • Las fases de desescalada.

Ya puedes empezar!

  1. Primero hay que investigar el tema escogido.
  2. Después realiza un boceto que determine la estructura y los elementos.
  3. Ya puedes empezar a hacer la infografía.

 

Puedes hacerla a mano en un folio o cartulina y mandarnos una foto. Aunque es más difícil, también puedes utilizar alguna herramienta digital. Os recomendamos www.Canva.com!

 

 

 

 

Dijous, 14 de Maig de 2020

 

 

El dilluns penjarem les tasques del nou projecte!! En teniu ganes?

I el dimarts farem una videoconferència  on, entre altres coses, explicarem  les noves tasques i ens podreu consultar els vostres dubtes.

Us hi esperem!

Tutora 4t B: mbobet2@xtec.cat                                          Tutora 4t A: naznar3@xtec.cat

 

 

WE Dilluns 11 de Maig de 2020

 

 

ENS HA ENCANTAT TORNAR-VOS A VEURE! 

Repetirem!!!

DO YOU REMEMBER? ?

Cada dilluns hi ha activitats d’anglès NOVES per anar realitzant durant la setmana i enviar-ho a la Isabel al mail joanmaragallangles@gmail. Teniu l’ enllaç al blog d’anglès de cicle mitjà, mireu el que correspon a 4rt curs.

EL BLOG D’ANGLÈS – CICLE MITJÀ

JA TENIM EL NOSTRE 1R CERTIFICAT DE IXL. ?

certificate IXL

TODAY WE HAVE THE SECOND CERTIFICATE FROM IXL (14th May)???

certificate IXL 500 questions

Si vols participar envia un correu a your English teacher (Isabel) al joanmaragall@gmail.com demanant el codi d’accés. Tens els links a les activitats al blog d’anglès-cicle mitjà-4rt curs.

 

Dilluns 4 de Maig de 2020

Hola a tots!  Esteu molt treballadores i treballadors! 

 Ens agrada rebre els vostres correus i les vostres tasques!

Us plantegem noves activitats per seguir aprenent coses del món de les plantes.

Aquest és el guió de les tasques a realitzar durant la primera quinzena de maig:

 

A continuació trobareu informació detallada de cada activitat.

Aquestes tasques es poden realizar al llarg de les dues setmanes properes. 

La vostra feina s’ha d’enviar als correus de les tutores.

 

Recordeu-vos de visitar també els Blogs d’ Anglès i Música, Educació físicia i en cas que en feu, religió i anar realitzant les activitats que us proposen els i les mestres especialistes. 

Cada dilluns hi ha activitats d’anglès NOVES per anar realitzant durant la setmana i enviar-ho a la Isabel al mail joanmaragallangles@gmail. Teniu l’ enllaç al blog d’anglès de cicle mitjà, mireu el que correspon a 4rt curs.

EL BLOG D’ANGLÈS – CICLE MITJÀ

 

Escriviu-nos per resoldre dubtes, demanar-nos ajuda… el que necessiteu.

 Restem a la vostra disposició.

Tutora 4t B: mbobet2@xtec.cat                                          Tutora 4t A: naznar3@xtec.cat

 Endavant!

 

TASCA 1. Fem una videoconferència!

El proper dilluns 11 de Maig realitzarem una videoconferència! 

En funció dels alumnes que participeu, farem grups petits per optimitzar l’experiència.

Per participar, cal que envieu un correu a la vostra tutora indicant el correu GMAIL del vostre pare o mare, com també el seu consentiment per escrit, ABANS DEL DIVENDRES 8 de Maig. També serà necessari que el dia de la videoconferència un dels vostres progenitors aparegui una vegada en pantalla i autoritzi la vostra participació.

                                       

TASCA 2. La meva planta!

En aquesta tasca, et toca descobrir quantes plantes tens a casa teva, i fer una petita investigació:

  • Quantes  plantes tens?
  • On estan situades, a l’interior o a l’exterior?
  • Qui  les cuida ? Què necessiten?
  • Escull una de les teves plantes i busca informació. Explica alguna cosa que t’hagi sorprès. (Nom comú, nom científic, origen, família,  etc)
  • Dibuixa-la o fes-li una fotografia.

Sinó tens plantes pots mirar per la finestra i observar: segur que en veus: planta, arbre…etc.

 

TASCA 3. EXPERIMENTEM! Germinació d’una patata.

 

Material:

Una patata.

Vas o recipient semblant transparent.

4 Escuradents.

Aigua

Procediment:

  1. Posa quatre escuradents punxats al mig de la patata, a distàncies iguals entre ells.
  2. Omple d’aigua més de la meitat del recipient.
  3. Posa la patata amb la part més fina cap a baix i que toqui l’aigua.
  4. Posa-la en un  lloc assolellat.
  5. Ves afegint aigua segons sigui necessari. No deixis que l’aigua es posi tèrbola.
  6. Observa què passa cada dia i ves anotant regularment els canvis que farà la patata.

 

TASCA 4. Quines plantes aromàtiques tens a casa?

En aquesta tasca  farem una investigació sobre les plantes aromàtiques .

Les plantes aromàtiques són un tipus de plantes molt utilitzades a la cuina per les seves qualitats aromàtiques i culinaries.

  • Fes una entrevista a la persona de casa teva que cuini. Has de preguntar si utilitza algun tipus d’espècie, herbes etc quan cuina.
  • Fes un llistat de totes les espècies que tens a la cuina.
  • Olora les espècies i  completa aquesta taula.

 

Nom Color Olor Gust

 

TASCA 5. Coneixes les plantes medicinals?

Les plantes medicinals són un tipus de plantes que tenen alguna substància que es pot utilitzar amb fins terapèutics.

  1. Fes un llistat de les plantes medicinals que tens a casa (plantes, infusions…etc)

 

Nom Color Olor Sabor

2. Llegeix la següent entrevista i després respon a les preguntes.

«Hi ha plantes que perden els efectes terapèutics si s’utilitzen malament»

https://www.regio7.cat/bergueda/2017/01/09/hi-ha-plantes-que-perden/393921.html

  • Quin és l’ofici de l’Anna Escale?
  • Com es va iniciar aquest treball?
  • A quina comarca  pertany el recull de plantes medicinals?
  • Quines són les plantes que s’anomenen a l’article.
  • La Valeriana i Pasiflora s’utilitzen com a remei gastrointestinal. És cert?

 

TASCA 6. La reproducció de les plantes.

Hi ha dos tipus de reproducció en les plantes. La sexual i la asexual. Anem a veure les peculiaritats de cada una i les diferències principals. També es mostra breument un tercer tipus de reproducció vegetal no natural, és a dir realitzada per l’home. Aquesta s’utilitza en agricultura i jardineria.

Primer mireu aquests tres vídeos, són molt curts. Ens parlen de la reproducció sexual i asexual de les plantes. En el tercer hi ha una breu explicació sobre la reproducció vegetal artificial.

 

Continuem amb uns MOTS ENCREUATS per utilitzar les paraules clau?.

ATENCIÓ. Vigileu amb els accents i amb les paraules amb L geminada. El punt de la <l.l> ocupa un quadre.

LA REPRODUCCIÓ DE LES PLANTES

Continuem no?. Un parell de PUZZLES que gaudireu molt.

PUZZLE REPRODUCCIÓ ASEXUAL DE LES PLANTES

PUZZLE REPRODUCCIÓ SEXUAL DE LES PLANTES

Per finalitzar la tasca anem a veure el que recordem amb un Kahoot. Segur que les encerteu totes !!!.

OPCIONAL. Figura 3D de les parts d’una flor.

Com que hem vist que alguns de vosaltres sou uns artistes del paper us proposo fer una petita figura en paper de les parts d’una flor. Podeu imprimir-la o dibuixar les parts. N’hi ha poques parts i no són difícils de reproduir. 

Aprofito per plantejar-vos un petit repte. En el cas de voler fer la figura el doble o triple de gran. Com ho podem fer?.

Tres pistes: mesura – escala – multiplicació.

http://www.iessuel.es/ccnn/banco1/Construir_una_flor.pd

 

TASCA 7. Els cucs de terra i les plantes.

Recordeu que els terraris amb cucs de terra que vam fer l’última setmana a l’escola?La nostra intenció era relacionar-los amb el projecte de les plantes. I quina relació tenen?

Fes una petita recerca sobre els cucs de terra i les plantes. Quins beneficis aporten aquests invertebrats a les plantes? Quin procés duen a terme els cucs?

TASCA 8. Los parques naturales i nacionales.

Visita la página siguiente y responde las preguntas.

https://www.ecologiaverde.com/que-son-los-parques-nacionales-y-naturales-y-sus-diferencias-1778.html

  1. Que es un parque natural? Y un parque Nacional?
  2. Qué diferencia hay entre estos tipos de parque?
  3. Dí cinco parques naturales o nacionales.
  4. Qué normas tienen los parques naturales?
  5. Busca información sobre un parque Natural o Nacional, o ambos, y haz un texto explicando dónde se encuentra, que tipo de vegetación y fauna hay en él, etc.

TASCA 9. Què he après?

Fes una reflexió sobre el que has après aquests dies!

  1. Primer fes un esborrany  on hi aparegui un llistat amb totes les coses que has après.  Estructura i ordena el que vols escriure. Busca la Tasca 1 de l’anterior quinzena i a veure si t’has respost el que volies aprendre.
  2. Després comença a redactar el text. Fes oracions curtes, utilitza signes de puntuació.
  3. Revisa  el text: l’ortografia i la gramàtica.

Envia-la a la teva tutora.

Tutora 4t B: mbobet2@xtec.cat                                          Tutora 4t A: naznar3@xtec.cat

 

 

 

ACTIVITAT COMPLEMENTÀRIA MATEMÀTIQUES

 

Resol els següents problemes:

1.-La bossa de 4 Kg de patates val 112€.

Quant val 1 Kg ?

 

2.-Un paquet de 5 salsitxes de Frankfurt pesa 200 g. Quants grams pesa cada salsitxa?

 

3.-El meu pare m’ha donat 2 € per comprar fruita, i la meva mare 1€ per comprar el diari. Torno a casa amb 40 cèntims.

Quant m’he gastat?

 

4.-El pati de l’escola és rectangular, i té 160 m de perímetre. Té una amplada de 30m.

Quant fa de llarg?

 

5.-Les ungles creixen 1mm cada 12 dies.

En quants dies les ungles hauran crescut 1cm?

6.-El pas d’una persona al caminar és aproximadament de 50 cm.

Quants passos haurà de fer per recòrrer 30m?

7.-Si en una cullera hi caben com a màxim 20 g d’arròs,quantes cullerades faran falta per tenir-ne 1kg?

8.-Una persona malalta necessita prendre 5 ml de xarop 4 cops al dia.

L’ampolla té 10cl. Per quants dies en tindrà?

9.-Quant val 1 ou. Si mitja dotzena val 65 cèntims?

10.-La Cristina va entrar a la biblioteca a les 16..10h.Va estar llegint durant 1h i 20 minuts.

A quina hora va sortir de la biblioteca?

 

 

 

 

 

QUINZENA 14/4 – 30/4

Dimarts 14 d’Abril de 2020

Bon dia!!!!! Després d’aquestes “vacances” … tornem a la feina ja que avui…

COMENÇA EL 3r TRIMESTRE!!!!!!!!!!

Aquest trimestre , i mentre duri la situació actual, serà força diferent ja que realitzarem totes les activitats amb treball telemàtic. 

 Us informem que canviarem la metodologia del Blog. Mentre que fins ara anàvem penjant una activitat diària, ara us plantejarem una sèrie de tasques a realitzar quinzenalment, per tal d’afavorir la vostra organització.  Aquestes activitats les hem preparat l’ Eva , el Quim i la Núria.

A l’apartat d’altres activitats d’interès, anirem afegint enllaços i tasques complementàries.

A continuació us plantegem un guió de les tasques a realizar en el projecte que treballarem:

 

 

Més avall trobareu informació detallada de cada activitat.

Aquestes tasques es poden realizar al llarg de les dues setmanes properes. Són avaluables.

La vostra feina s’ha d’enviar als correus de les tutores.

Aquí teniu imatges de la TASCA 4 d’alguns companys:

 

 Escriviu-nos per resoldre dubtes, demanar-nos ajuda… el que necessiteu.

 Restem a la vostra disposició.

Esperem que aquest trimestre comenceu carregats d’entusiasme i il·lusió!

Endavant!

 

TASCA 1. Què en sé i què en vull saber?

 

Com fem sempre a l’inici dels projectes, respon les dues preguntes següents:

 

Què sé del món de les plantes?                                                       Què vull saber?

 

A continuació, cerca la paraula  “planta” a les dues pàgines de diccionaris en línia:

http://grec.net/cgibin/esc00.pgm

https://www.enciclopedia.cat/

 

Creus que la informació que aporten és la mateixa ?

Quina diferència principal hi ha entre un diccionari i una enciclopèdia?

 

Envia’ns les teves respostes. 

Tutora 4t B: mbobet2@xtec.cat                                          Tutora 4t A: naznar3@xtec.cat

  

 

 

TASCA 2.    Visualiza el vídeo “ El reino de las plantas. Sus características y clasificación”  y cuando acabes, haz las tareas siguientes.

  1.     Dibuja el ciclo vital de las plantas y escribe los nombres de cada fase.
  2.     En qué grupos se clasifican las plantas ? Dí alguna característica de cada grupo.
  3.     Dibuja una planta del grupo que quieras y escribe las partes de la planta en castellano y en catalán. A continuación dí qué función tiene cada parte de la planta.

 

Envía tus respuestas y la foto de tu dibujo al correo electrónico de tu tutora.

Tutora 4t B: mbobet2@xtec.cat                                          Tutora 4t A: naznar3@xtec.cat

 

 

TASCA 3 : Experimentem! Plantem llavors!

 

Material

  •         Tres gots de plàstic o de vidre.
  •         Cotó fluix o paper de cuina.
  •         Llavors de llenties, mongetes, cigrons …
  •         Aigua.

 

Procediment

 

  1. Posa en tres pots de plàstic o de vidre, una mica de cotó o paper al fons.
  2.  Hi col·loquem dues o tres llavors de mongetes o llenties.
  3.  Reguem les llavors amb una mica d’aigua. 
  4. Posa un dels pots a prop d’una finestra on toqui el sol, un altre lluny de la finestra i l’últim a dins d’un armari tancat.
  5. Escriu què creus que passarà (hipòtesis) amb cada planta.
  6. Observa què passa cada dia i ves anotant regularment els canvis que faran les llavors com també també les semblances i diferències entre les plantes dels tres pots.

 

 

 

TASCA 4 .  MATEMÀTIQUES I PLANTES: ELS FRACTALS.

Llegeix una petita explicació per començar a entrar en el món dels fractals.

 El terme fractal prové del llatí fractus i significa “fracturat” o “irregular”.

Aquest terme va ser creat per un matemàtic anomenat Mandelbrot l’any 1977.

Són formes geomètriques que es caracteritzen per repetir un determinat patró amb lleugeres i constants variacions.

  • Les parts s’assemblen al tot i el tot a les parts. Això s’anomena autosemblança. Una mateixa figura es pot dividir en peces cada una de les quals és una còpia a diferent en mida i escala de la figura grossa.

  • Els fractals ens envolten a la natura: plantes, muntanyes, costes, boscos i si… també el nostre cos també forma estructures fractals.

  • Per les plantes i la natura en general els fractals són molt pràctics. Repeteixen moltes vegades una mateixa forma amb el mateix patró i això els fa augmentar en superfície.

 

Mireu aquests vídeos que us ajudaran a entendre ho més. Són molt curtets!

En el segon vídeo veureu exemples de fractals a la natura.



Per veure si ho teniu més o menys clar , us proposem un Kahoot!

 És molt fàcil!

 

Ara a practicar!!!!.

Per acabar podeu fer uns fractals vosaltres mateixos. Tan sols necessiteu paper o cartolina, tisores, llapis per si de cas i pegament per si voleu fer l’últim fractal del vídeo.

 


 

 

 

TASCA 5. Com s’alimenten les plantes? Com respiren?

Visita els següents enllaços i observa el procés que segueixen les plantes per alimentar-se i per respirar.

http://educadors.text-lagalera.cat/interact/public/guiesFEM/FPM01NG/Unitat04/FPM01NG04DOC06.pdf

http://www.edu365.cat/primaria/natural/animalplanta/index.htm


Després escriu els processos de nutrició i respiració en un text: esforça’t per descriure  el procés de forma ordenada, utilitza frases ben construïdes i amb vocabulari variat i revisa les faltes d’ortografia. 

Sobre l’alimentació, haurien de ser respostes les següents preguntes:

Com s’anomena el procés?                                   Quan es produeix?                            En què consisteix?

Sobre la respiració…

Per on respiren?                              Quan es produeix aquest procés?                           Què necessiten per respirar?

 

Pots fer dibuixos per complementar l’explicació!

Envian’s la teva producció!

Tutora 4t B: mbobet2@xtec.cat                                          Tutora 4t A: naznar3@xtec.cat

 

 

 

 

 

TASCA 6. Quines són les principals productes de cultiu a Catalunya?  

Observa les dades de l’IDESCAT  sobre la producció agrícola de l’any 2018 i respon les preguntes.

https://www.idescat.cat/pub/?id=aec&n=447

Les dades estan expressades en tones. RECORDA: 1 TONA  = 1.000 KILOGRAMS

PREGUNTES:

Què signifiquen les sigles IDESCAT?

Quins són els principals productes que es produeixen a Catalunya?

A quin any fan referència aquestes dades?

De quin producte es van produir més tones a Catalunya?

En quines províncies es produeixen més tones de raïm? Què vol dir “raïm de taula” i “raïm de transformació”?

Quina província produeix més tones de producte agrícola? Perquè creus que és així?

 

 

 

TASCA 7. Què és la Desforestació?

 

La desforestació és un procés de desaparició dels boscos i masses forestals, fonamentalment causada per l’activitat humana i també per causes naturals com per exemple els incendis.

  • Visualitza el següent curtmetratge.

 

                             

 

  1. Fes un resum i reflexió d’aquest curtmetratge de 8 a 10 línies.

2. Quines solucions proposes per tal de contribuir al manteniment dels boscos en condicions òptimes?

 

Envia’ns  la teva resposta:

Tutora 4t B: mbobet2@xtec.cat                                          Tutora 4t A: naznar3@xtec.cat

 

 

TASCA 8. POSA’T A PROVA!

 

Fes un Quizziz per saber què has après!

Accedeix amb permís dels pares a l’enllaç, introdueix el codi i escriu el teu nom seguit del curs.

 

 

Ex: Eva 4B            Nuria4A

https://quizizz.com/join

Codi per accedir al qüestionari:

222741

Altres activitats d’interès:

Fes una visita a la web dels Boscos de Catalunya!

http://www.gencat.cat/daam/boscoscatalunya/aplicacio/

Fes la rosa de Sant Jordi!

 

 

 

Dijous 23 d’ Abril de 2020

 

 

AVUI ÉS UN SANT JORDI DIFERENT…

I us proposem noves activitats…

Aquest any volem que totes les cases s’omplin de roses! Feu una rosa  amb els materials que trobeu a casa vostra!

https://maresipares.cat/roses-de-sant-jordi/

 

Escolta una cançó per aquest Sant Jordi diferent…

 

També us recomanem que reciteu poemes en el dia de la cultura…

https://maresipares.cat/poemes-de-sant-jordi/

 

…i fer una lectura per recordar la Llegenda!

https://cavallfort.cat/la-llegenda-de-sant-jordi/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Divendres ,3 d’Abril de 2020

Hola a tots!! Com esteu? Comença un nou dia i us plantegem una nova activitat!

Avui viatjarem sense sortir de casa!

Arriba Setmana santa i tots ens haurem d’estar a casa… però imaginarem que podem anar a algun lloc del món i PLANIFICAREM UN VIATGE!

Som-hi!

  1. Pensa un país o una ciutat on t’agradaria anar.
  2. Busca informació del destí:

Quina és la capital del país?                 Quins llocs d’interès hi ha?

Quins plats tradicionals s’hi mengen?                 A quants quilòmetres es troba  de casa teva?

Quan temps es tarda per arribar-hi en cotxe?                               I en avió?

Quina és la moneda d’aquest país?                           Quants habitants té el país o ciutat?

Quines són les principals activitats econòmiques?

Quins trets culturals té la societat?                                   Té algun fet històric a destacar?

 

  1. Escriu tota la informació recollida en un text.
  • Fes diferents paràgrafs: un per parlar d’informacions molt generals, un altre per la història, un altre per la gastronomia, etc.
  • Fixa’t en l’ortografia i revisa el text un cop hagis acabat!

Pots fer-ho amb ordinador, a mà en un foli o cartolina, etc.

Afegeix-hi algún títol, imatges o dibuixos!

Comença quan vulguis la planificació del teu viatge i com sempre, pots enviar-nos

la teva producció.

  ON VOLS ANAR?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dijous,2 d’Abril de 2020

 

Bon dia!

Com va tot?

Ens fa molta il.lusió què ens  escriviu i ens feu arribar les vostres feines.

Avui us proposem   practicar el “Quinzet” ( però vosaltres solets ehhhh!!… sense el Quim).

Només cal que cliqueu aquesta adreça i   a practicar……

 

https://clic.xtec.cat/projects/prcm/jclic.js/index.html

 

Us recordem les nostres adreces  per tal què ens feu arribar les vostres feines i dubtes.

Fins demà!

     Tutora 4t B: mbobet2@xtec.cat                  Tutora 4t A: naznar3@xtec

 

 

 

Dimecres 1 d’ Abril de 2020

 

Hola nois i noies! Com esteu? Seguim suggerint-vos activitats! 

 Avui et proposem que visualitzis el següent vídeo i que a continuació facis un escrit explicant com creus que està beneficiant el confinament al medi ambient. 

 Pots enviar-nos el teu escrit per correu electrònic des de la teva direcció o la dels teus pares. També ens pots explicar com estàs, pots enviar imatges d’altres produccions que hagis fet aquests dies, etc.

Anima’t! 

Ens encanta rebre notícies vostres!

 

                      Tutora 4t B: mbobet2@xtec.cat                                          Tutora 4t A: naznar3@xtec.cat

 

 

 

Dimarts 31 de març de 2020

 

Hola  famílies! Com esteu? 

Com va el diari personal? Aneu escrivint el vostre dia a dia?

  Avui us proposem  una lectura ja que és important dedicar cada dia una estona a llegir tal i com ho fem sempre  a l’escola.

LLEGIM CADA DIA!

Us recordem que podem llegir de moltes maneres:

-Llegir individualment en silenci, en veu alta.

-Llegir  per algú….(germans, mare, pare, avis..etc).Tal i com fem a l’Apadrinament lector.

-Llegir en parella.

-Podem llegir contes, llibres, revistes..etc.

Us proposem alguns recursos, per llegir online però també podeu fer lectures de contes o llibres que tingueu per casa.

 

CAVALLFORT i TATANO Edicions especials  #joemquedoacasa

https://www.iquiosc.cat/cavall-fort-edicio-especial/numero/1

https://www.iquiosc.cat/el-tatano-edicio-especial/numero/1

 

El mussol i el CORONAVIRUS

https://www.dropbox.com/s/q8i00b2l4rrpgzb/Mussolielcoronavirusfree4.pdf?dl=0

Animeu-vos a llegir tota la família!

 

També us volem fer arribar les nostres direccions de correu electrònic per tal que us pogueu posar en contacte amb nosaltres si  ho desitgeu i fer-nos arribar com esteu, ensenyar-nos les vostres feines, mostrar-nos imatges de les vostres produccions, etc.               

Esperem rebre notícies vostres!

                                Tutora 4t B: mbobet2@xtec.cat                            

   Tutora 4t A: naznar3@xtec.cat

 

 

Dilluns 30 de Març de 2020

 

Bon dia a totes i a tots! Comença una nova setmana!

Avui us plantegem una activitat-joc de resolució de problemes matemàtics.

Es tracta d’un Quizizz, que és com un Kahoot.

En primer lloc, demaneu permís als vostres pares per accedir a l’enllaç de la pàgina.

NO és necessari que us registreu, només cal introduir el codi que us proporcionem i a

continuació el vostre nom seguit del curs (Ex: Núria4A, Eva4B).

Hi ha tres codis de joc, un per cada nivell.

 Pots fer-ne  un, dos o els tres nivells!

Prepara un paper i un llapis i…  SOM-HI!

 

 Entra a :

https://quizizz.com/join

I introdueix el codi del nivell que desitgis.

NIVELL FÀCIL                     CODI: 480962

NIVELL MITJÀ                    CODI: 005908

NIVELL DIFÍCIL                    CODI: 404691

 

 

 

 

 

Divendres 27 de Març de 2020

 

Bon dia!! Com estàs? Has començat el diari?

La proposta d’avui és una manualitat: crea, inventa, reutilitza materials!

 

Com que hem treballat els animals invertebrats, us suggerim aquesta activitat per guarnir l’aula quan tornem a l’escola!

Alguns tutorials per fer-los amb la tècnica de l’ origami:

 Papallones  https://www.youtube.com/watch?v=LikAcpoqlzQ

 Cuc             https://www.youtube.com/watch?v=c076NnYqVuY                 

Cargol       https://www.youtube.com/watch?v=0L0udgMiE94

Estrella      https://www.youtube.com/watch?v=NT5ab-oC4qw 

Medusa      https://www.youtube.com/watch?v=hrrgBjNd0J8 

Fes volar la imaginació amb tot tipus de tècniques i materials que tinguis per casa!

 

 

 

 

 

Dijous 26 de Març de 2020

 

Bon dia a totes i a tots! Com esteu? Com porteu el confinament? Quines activitats esteu realitzant? Què llegiu? Quines pel·lícules heu vist? Aquestes i moltes preguntes més, ens fem les vostres tutores…  Pensem molt en tots i cadascun de vosaltres!

Per això hem decidit crear aquest Blog on cada dia hi afegirem una activitat que us proposem per seguir aprenent i treballant.

Ens trobem en una situació excepcional i sense precedents. Són dies diferents i únics i creiem que és important recordar-los i crear el nostre testimoni.

Us proposem que realitzeu un DIARI PERSONAL. La idea és la mateixa que el petit diari que vam fer per les vacances de Nadal però en aquest cas sense pauta. Podeu reutiltzar una llibreta vella, un grapat de folis, fer-lo més gran o més petit… Si només tens folis “en brut” no passa res. Reutilitza el que tinguis per casa.

En primer lloc, caldrà fer una portada i una presentació. Després, comença a escriure el diari.  Recorda que s’escriu en primera persona i que cada text s’encapçala amb la data del dia en què s’escriu. 

  L’enllaç següent pot servir-te per agafar idees.

https://www.ccma.cat/tv3/super3/superpropostes-destar-per-casa/fem-un-diari/coleccio/15210/6035598/

 Nosaltres te’n proposem d’ altres:

  •         Explica quines activitats has fet aquests dies passats.
  •         Explica què t’agradaria fer i no pots, a qui tens ganes de veure.
  •         Parla de les teves emocions: alegria, esperança, tristesa, enuig, etc.
  •         Afegeix-hi títols, dibuixos, imatges, etc.

Esforça’t la presentació, en escriure correctament  i pensa que es tracta d’escriure una estoneta cada dia. 

 

 

T’animes? Quan tornem a l’escola els compartirem. ENDAVANT!

 

 

 

 

 

  1. Posa quatre escuradents punxats al mig de la patata, a distàncies iguals entre ells.
  2. Omple d’aigua més de la meitat del recipient.
  3. Posa la patata amb la part més fina cap a baix i que toqui l’aigua.
  4. Posa-la en un  lloc assolellat.
  5. Ves afegint aigua segons sigui necessari. No deixis que l’aigua es posi tèrbola.
  6. Observa què passa cada dia i ves anotant regularment els canvis que farà la patata.

 

TASCA 4. Quines plantes aromàtiques tens a casa?

En aquesta tasca  farem una investigació sobre les plantes aromàtiques .

Les plantes aromàtiques són un tipus de plantes molt utilitzades a la cuina per les seves qualitats aromàtiques i culinaries.

  • Fes una entrevista a la persona de casa teva que cuini. Has de preguntar si utilitza algun tipus d’espècie, herbes etc quan cuina.
  • Fes un llistat de totes les espècies que tens a la cuina.
  • Olora les espècies i  completa aquesta taula.

 

Nom Color Olor Sabor

 

TASCA 5. Coneixes les plantes medicinals?

Les plantes medicinals són un tipus de plantes que tenen alguna substància que es pot utilitzar amb fins terapèutics.

  1. Fes un llistat de les plantes medicinals que tens a casa (plantes, infusions…etc)

 

Nom Color Olor Sabor

 

  1. Llegeix aquest article i després respon les preguntes.

«Hi ha plantes que perden els efectes terapèutics si s’utilitzen malament»

https://www.regio7.cat/bergueda/2017/01/09/hi-ha-plantes-que-perden/393921.html

  • ·         Quin és l’ofici de l’Anna Escale?
  • ·         Com es va iniciar aquest treball?
  • ·         A quina comarca  pertany el recull de plantes medicinals?
  • ·         Quines són les plantes que s’anomenen a l’article.

·         La Valeriana i Pasiflora s’utilitzen com a remei gastrointestinal. És cert?

 

 

 

QUINZENA 14/4 – 30/4

Dimarts 14 d’Abril de 2020

Bon dia!!!!! Després d’aquestes “vacances” … tornem a la feina ja que avui…

COMENÇA EL 3r TRIMESTRE!!!!!!!!!!

Aquest trimestre , i mentre duri la situació actual, serà força diferent ja que realitzarem totes les activitats amb treball telemàtic. 

 Us informem que canviarem la metodologia del Blog. Mentre que fins ara anàvem penjant una activitat diària, ara us plantejarem una sèrie de tasques a realitzar quinzenalment, per tal d’afavorir la vostra organització.  Aquestes activitats les hem preparat l’ Eva , el Quim i la Núria.

A l’apartat d’altres activitats d’interès, anirem afegint enllaços i tasques complementàries.

A continuació us plantegem un guió de les tasques a realizar en el projecte que treballarem:

 

 

Més avall trobareu informació detallada de cada activitat.

Aquestes tasques es poden realizar al llarg de les dues setmanes properes. Són avaluables.

La vostra feina s’ha d’enviar als correus de les tutores.

Aquí teniu imatges de la TASCA 4 d’alguns companys:

 

 Escriviu-nos per resoldre dubtes, demanar-nos ajuda… el que necessiteu.

 Restem a la vostra disposició.

Esperem que aquest trimestre comenceu carregats d’entusiasme i il·lusió!

Endavant!

 

TASCA 1. Què en sé i què en vull saber?

 

Com fem sempre a l’inici dels projectes, respon les dues preguntes següents:

 

Què sé del món de les plantes?                                                       Què vull saber?

 

A continuació, cerca la paraula  “planta” a les dues pàgines de diccionaris en línia:

http://grec.net/cgibin/esc00.pgm

https://www.enciclopedia.cat/

 

Creus que la informació que aporten és la mateixa ?

Quina diferència principal hi ha entre un diccionari i una enciclopèdia?

 

Envia’ns les teves respostes. 

Tutora 4t B: mbobet2@xtec.cat                                          Tutora 4t A: naznar3@xtec.cat

  

 

 

TASCA 2.    Visualiza el vídeo “ El reino de las plantas. Sus características y clasificación”  y cuando acabes, haz las tareas siguientes.

  1.     Dibuja el ciclo vital de las plantas y escribe los nombres de cada fase.
  2.     En qué grupos se clasifican las plantas ? Dí alguna característica de cada grupo.
  3.     Dibuja una planta del grupo que quieras y escribe las partes de la planta en castellano y en catalán. A continuación dí qué función tiene cada parte de la planta.

 

Envía tus respuestas y la foto de tu dibujo al correo electrónico de tu tutora.

Tutora 4t B: mbobet2@xtec.cat                                          Tutora 4t A: naznar3@xtec.cat

 

 

TASCA 3 : Experimentem! Plantem llavors!

 

Material

  •         Tres gots de plàstic o de vidre.
  •         Cotó fluix o paper de cuina.
  •         Llavors de llenties, mongetes, cigrons …
  •         Aigua.

 

Procediment

 

  1. Posa en tres pots de plàstic o de vidre, una mica de cotó o paper al fons.
  2.  Hi col·loquem dues o tres llavors de mongetes o llenties.
  3.  Reguem les llavors amb una mica d’aigua. 
  4. Posa un dels pots a prop d’una finestra on toqui el sol, un altre lluny de la finestra i l’últim a dins d’un armari tancat.
  5. Escriu què creus que passarà (hipòtesis) amb cada planta.
  6. Observa què passa cada dia i ves anotant regularment els canvis que faran les llavors com també també les semblances i diferències entre les plantes dels tres pots.

 

 

 

TASCA 4 .  MATEMÀTIQUES I PLANTES: ELS FRACTALS.

Llegeix una petita explicació per començar a entrar en el món dels fractals.

 El terme fractal prové del llatí fractus i significa “fracturat” o “irregular”.

Aquest terme va ser creat per un matemàtic anomenat Mandelbrot l’any 1977.

Són formes geomètriques que es caracteritzen per repetir un determinat patró amb lleugeres i constants variacions.

  • Les parts s’assemblen al tot i el tot a les parts. Això s’anomena autosemblança. Una mateixa figura es pot dividir en peces cada una de les quals és una còpia a diferent en mida i escala de la figura grossa.

  • Els fractals ens envolten a la natura: plantes, muntanyes, costes, boscos i si… també el nostre cos també forma estructures fractals.

  • Per les plantes i la natura en general els fractals són molt pràctics. Repeteixen moltes vegades una mateixa forma amb el mateix patró i això els fa augmentar en superfície.

 

Mireu aquests vídeos que us ajudaran a entendre ho més. Són molt curtets!

En el segon vídeo veureu exemples de fractals a la natura.



Per veure si ho teniu més o menys clar , us proposem un Kahoot!

 És molt fàcil!

 

Ara a practicar!!!!.

Per acabar podeu fer uns fractals vosaltres mateixos. Tan sols necessiteu paper o cartolina, tisores, llapis per si de cas i pegament per si voleu fer l’últim fractal del vídeo.

 


 

 

 

TASCA 5. Com s’alimenten les plantes? Com respiren?

Visita els següents enllaços i observa el procés que segueixen les plantes per alimentar-se i per respirar.

http://educadors.text-lagalera.cat/interact/public/guiesFEM/FPM01NG/Unitat04/FPM01NG04DOC06.pdf

http://www.edu365.cat/primaria/natural/animalplanta/index.htm


Després escriu els processos de nutrició i respiració en un text: esforça’t per descriure  el procés de forma ordenada, utilitza frases ben construïdes i amb vocabulari variat i revisa les faltes d’ortografia. 

Sobre l’alimentació, haurien de ser respostes les següents preguntes:

Com s’anomena el procés?                                   Quan es produeix?                            En què consisteix?

Sobre la respiració…

Per on respiren?                              Quan es produeix aquest procés?                           Què necessiten per respirar?

 

Pots fer dibuixos per complementar l’explicació!

Envian’s la teva producció!

Tutora 4t B: mbobet2@xtec.cat                                          Tutora 4t A: naznar3@xtec.cat

 

 

 

 

 

TASCA 6. Quines són les principals productes de cultiu a Catalunya?  

Observa les dades de l’IDESCAT  sobre la producció agrícola de l’any 2018 i respon les preguntes.

https://www.idescat.cat/pub/?id=aec&n=447

Les dades estan expressades en tones. RECORDA: 1 TONA  = 1.000 KILOGRAMS

PREGUNTES:

Què signifiquen les sigles IDESCAT?

Quins són els principals productes que es produeixen a Catalunya?

A quin any fan referència aquestes dades?

De quin producte es van produir més tones a Catalunya?

En quines províncies es produeixen més tones de raïm? Què vol dir “raïm de taula” i “raïm de transformació”?

Quina província produeix més tones de producte agrícola? Perquè creus que és així?

 

 

 

TASCA 7. Què és la Desforestació?

 

La desforestació és un procés de desaparició dels boscos i masses forestals, fonamentalment causada per l’activitat humana i també per causes naturals com per exemple els incendis.

  • Visualitza el següent curtmetratge.

 

                             

 

  1. Fes un resum i reflexió d’aquest curtmetratge de 8 a 10 línies.

2. Quines solucions proposes per tal de contribuir al manteniment dels boscos en condicions òptimes?

 

Envia’ns  la teva resposta:

Tutora 4t B: mbobet2@xtec.cat                                          Tutora 4t A: naznar3@xtec.cat

 

 

TASCA 8. POSA’T A PROVA!

 

Fes un Quizziz per saber què has après!

Accedeix amb permís dels pares a l’enllaç, introdueix el codi i escriu el teu nom seguit del curs.

 

 

Ex: Eva 4B            Nuria4A

https://quizizz.com/join

Codi per accedir al qüestionari:

222741

Altres activitats d’interès:

Fes una visita a la web dels Boscos de Catalunya!

http://www.gencat.cat/daam/boscoscatalunya/aplicacio/

Fes la rosa de Sant Jordi!

 

 

 

Dijous 23 d’ Abril de 2020

 

 

AVUI ÉS UN SANT JORDI DIFERENT…

I us proposem noves activitats…

Aquest any volem que totes les cases s’omplin de roses! Feu una rosa  amb els materials que trobeu a casa vostra!

https://maresipares.cat/roses-de-sant-jordi/

 

Escolta una cançó per aquest Sant Jordi diferent…

 

També us recomanem que reciteu poemes en el dia de la cultura…

https://maresipares.cat/poemes-de-sant-jordi/

 

…i fer una lectura per recordar la Llegenda!

https://cavallfort.cat/la-llegenda-de-sant-jordi/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Divendres ,3 d’Abril de 2020

Hola a tots!! Com esteu? Comença un nou dia i us plantegem una nova activitat!

Avui viatjarem sense sortir de casa!

Arriba Setmana santa i tots ens haurem d’estar a casa… però imaginarem que podem anar a algun lloc del món i PLANIFICAREM UN VIATGE!

Som-hi!

  1. Pensa un país o una ciutat on t’agradaria anar.
  2. Busca informació del destí:

Quina és la capital del país?                 Quins llocs d’interès hi ha?

Quins plats tradicionals s’hi mengen?                 A quants quilòmetres es troba  de casa teva?

Quan temps es tarda per arribar-hi en cotxe?                               I en avió?

Quina és la moneda d’aquest país?                           Quants habitants té el país o ciutat?

Quines són les principals activitats econòmiques?

Quins trets culturals té la societat?                                   Té algun fet històric a destacar?

 

  1. Escriu tota la informació recollida en un text.
  • Fes diferents paràgrafs: un per parlar d’informacions molt generals, un altre per la història, un altre per la gastronomia, etc.
  • Fixa’t en l’ortografia i revisa el text un cop hagis acabat!

Pots fer-ho amb ordinador, a mà en un foli o cartolina, etc.

Afegeix-hi algún títol, imatges o dibuixos!

Comença quan vulguis la planificació del teu viatge i com sempre, pots enviar-nos

la teva producció.

  ON VOLS ANAR?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dijous,2 d’Abril de 2020

 

Bon dia!

Com va tot?

Ens fa molta il.lusió què ens  escriviu i ens feu arribar les vostres feines.

Avui us proposem   practicar el “Quinzet” ( però vosaltres solets ehhhh!!… sense el Quim).

Només cal que cliqueu aquesta adreça i   a practicar……

 

https://clic.xtec.cat/projects/prcm/jclic.js/index.html

 

Us recordem les nostres adreces  per tal què ens feu arribar les vostres feines i dubtes.

Fins demà!

     Tutora 4t B: mbobet2@xtec.cat                  Tutora 4t A: naznar3@xtec

 

 

 

Dimecres 1 d’ Abril de 2020

 

Hola nois i noies! Com esteu? Seguim suggerint-vos activitats! 

 Avui et proposem que visualitzis el següent vídeo i que a continuació facis un escrit explicant com creus que està beneficiant el confinament al medi ambient. 

 Pots enviar-nos el teu escrit per correu electrònic des de la teva direcció o la dels teus pares. També ens pots explicar com estàs, pots enviar imatges d’altres produccions que hagis fet aquests dies, etc.

Anima’t! 

Ens encanta rebre notícies vostres!

 

                      Tutora 4t B: mbobet2@xtec.cat                                          Tutora 4t A: naznar3@xtec.cat

 

 

 

Dimarts 31 de març de 2020

 

Hola  famílies! Com esteu? 

Com va el diari personal? Aneu escrivint el vostre dia a dia?

  Avui us proposem  una lectura ja que és important dedicar cada dia una estona a llegir tal i com ho fem sempre  a l’escola.

LLEGIM CADA DIA!

Us recordem que podem llegir de moltes maneres:

-Llegir individualment en silenci, en veu alta.

-Llegir  per algú….(germans, mare, pare, avis..etc).Tal i com fem a l’Apadrinament lector.

-Llegir en parella.

-Podem llegir contes, llibres, revistes..etc.

Us proposem alguns recursos, per llegir online però també podeu fer lectures de contes o llibres que tingueu per casa.

 

CAVALLFORT i TATANO Edicions especials  #joemquedoacasa

https://www.iquiosc.cat/cavall-fort-edicio-especial/numero/1

https://www.iquiosc.cat/el-tatano-edicio-especial/numero/1

 

El mussol i el CORONAVIRUS

https://www.dropbox.com/s/q8i00b2l4rrpgzb/Mussolielcoronavirusfree4.pdf?dl=0

Animeu-vos a llegir tota la família!

 

També us volem fer arribar les nostres direccions de correu electrònic per tal que us pogueu posar en contacte amb nosaltres si  ho desitgeu i fer-nos arribar com esteu, ensenyar-nos les vostres feines, mostrar-nos imatges de les vostres produccions, etc.               

Esperem rebre notícies vostres!

                                Tutora 4t B: mbobet2@xtec.cat                            

   Tutora 4t A: naznar3@xtec.cat

 

 

Dilluns 30 de Març de 2020

 

Bon dia a totes i a tots! Comença una nova setmana!

Avui us plantegem una activitat-joc de resolució de problemes matemàtics.

Es tracta d’un Quizizz, que és com un Kahoot.

En primer lloc, demaneu permís als vostres pares per accedir a l’enllaç de la pàgina.

NO és necessari que us registreu, només cal introduir el codi que us proporcionem i a

continuació el vostre nom seguit del curs (Ex: Núria4A, Eva4B).

Hi ha tres codis de joc, un per cada nivell.

 Pots fer-ne  un, dos o els tres nivells!

Prepara un paper i un llapis i…  SOM-HI!

 

 Entra a :

https://quizizz.com/join

I introdueix el codi del nivell que desitgis.

NIVELL FÀCIL                     CODI: 480962

NIVELL MITJÀ                    CODI: 005908

NIVELL DIFÍCIL                    CODI: 404691

 

 

 

 

 

Divendres 27 de Març de 2020

 

Bon dia!! Com estàs? Has començat el diari?

La proposta d’avui és una manualitat: crea, inventa, reutilitza materials!

 

Com que hem treballat els animals invertebrats, us suggerim aquesta activitat per guarnir l’aula quan tornem a l’escola!

Alguns tutorials per fer-los amb la tècnica de l’ origami:

 Papallones  https://www.youtube.com/watch?v=LikAcpoqlzQ

 Cuc             https://www.youtube.com/watch?v=c076NnYqVuY                 

Cargol       https://www.youtube.com/watch?v=0L0udgMiE94

Estrella      https://www.youtube.com/watch?v=NT5ab-oC4qw 

Medusa      https://www.youtube.com/watch?v=hrrgBjNd0J8 

Fes volar la imaginació amb tot tipus de tècniques i materials que tinguis per casa!

 

 

 

 

 

Dijous 26 de Març de 2020

 

Bon dia a totes i a tots! Com esteu? Com porteu el confinament? Quines activitats esteu realitzant? Què llegiu? Quines pel·lícules heu vist? Aquestes i moltes preguntes més, ens fem les vostres tutores…  Pensem molt en tots i cadascun de vosaltres!

Per això hem decidit crear aquest Blog on cada dia hi afegirem una activitat que us proposem per seguir aprenent i treballant.

Ens trobem en una situació excepcional i sense precedents. Són dies diferents i únics i creiem que és important recordar-los i crear el nostre testimoni.

Us proposem que realitzeu un DIARI PERSONAL. La idea és la mateixa que el petit diari que vam fer per les vacances de Nadal però en aquest cas sense pauta. Podeu reutiltzar una llibreta vella, un grapat de folis, fer-lo més gran o més petit… Si només tens folis “en brut” no passa res. Reutilitza el que tinguis per casa.

En primer lloc, caldrà fer una portada i una presentació. Després, comença a escriure el diari.  Recorda que s’escriu en primera persona i que cada text s’encapçala amb la data del dia en què s’escriu. 

  L’enllaç següent pot servir-te per agafar idees.

https://www.ccma.cat/tv3/super3/superpropostes-destar-per-casa/fem-un-diari/coleccio/15210/6035598/

 Nosaltres te’n proposem d’ altres:

  •         Explica quines activitats has fet aquests dies passats.
  •         Explica què t’agradaria fer i no pots, a qui tens ganes de veure.
  •         Parla de les teves emocions: alegria, esperança, tristesa, enuig, etc.
  •         Afegeix-hi títols, dibuixos, imatges, etc.

Esforça’t la presentació, en escriure correctament  i pensa que es tracta d’escriure una estoneta cada dia. 

 

 

T’animes? Quan tornem a l’escola els compartirem. ENDAVANT!