El pati: un espai i temps lúdic, educatiu, actiu i inclusiu

L’espai on es situa l’esbarjo és un aspecte fonamental de l’escola ja que la seva forma, distribució i mobiliari condicionen la manera d’actuar de l’alumnat i la tipologia de jocs que duen a terme. El temps destinat a aquesta activitat ha de concordar amb els principis educatius del centre al estar integrat dins de l’horari lectiu.
Mitjançant el joc, l’alumnat aprèn i desplega de manera voluntària aspectes fonamentals per al seu desenvolupament cognitiu, motriu, afectiu i social. Per tant, l’esbarjo no ha de tenir un model lúdic únic i excloent sinó múltiple amb varietat i riquesa de possibilitats lúdic-motrius que satisfacin els seus interessos i necessitats.

Us presentem aquesta experiència publicada per la revista Tándem. Didáctica de la Educación Física, núm 70, al julio de 2020 per l’Editorial Graó.