100tífiques/100tífics

Científiques en acció…Experimenta!

El dia 11 de febrer, la nostra escola es va sumar al Dia Internacional de les Dones i les Nenes en ciència, participant en el Repte Experimenta, programa on col·labora la URV, i des d’on es va llençar la campanya “Científiques en acció…Experimenta!“ Es tracta d’una proposta educativa gamificada on les/els alumnes de cinquè varen resoldre tres reptes científics que les/els van apropar al camp de treball de quatre científiques del nostre territori. El seu objectiu és fer de motor per despertar vocacions científiques en els més petits.

El Repte Experimenta pretén apropar els alumnes al mètode científic per tant, a la ciència. I és que l’interès i la vocació per la ciència no neixen, es creen. Aquest és l’esperit del programa.

També es pretén fomentar l’esperit crític dels alumnes, element clau per augmentar l’interès per la ciència i la tecnologia.

A partir d’aquí, i ajudats per una guia didàctica, els alumnes en equips, van experimentar a l’aula amb materials que poden trobar al supermercat i la farmaciola, per tal de resoldre tres reptes científics que els van ajudar a entendre perquè la Torre de Pisa no cau, com funcionen els tests d’antigen o com detectar la qualitat del pernil dolç.

Tot això ho vàrem investigar i descobrir a l’aula STEAM, tot fent science, i en llengua anglesa, of course!

Reptes:

Equilibri: Per què les coses no cauen? Hem aconseguit que la llauna s’aguanti per la seva vora inferior.

Cromatologia:  Com sabem quins colors hi ha en un color? Ja sabem quins colors composen el negre.

El midó: Com detectar el midó en aliments? Ja sabem quins aliments porten més midó.

Cinquè de primària