Clackis

L’escola Guerau de Peguera col·labora amb el Centre Especial de Treball NOU VERD en el projecte de Recollida d’oli vegetal de cuina usat a les Escoles.

Aquest projecte es basa en un programa d’educació ambiental, destinat als nens i a les nenes i a les seves famílies, que busca la conscienciació del greu problema ambiental que suposa un residu altament contaminant com és l’oli vegetal de cuina usat.

Es tracta d’un programa centrat en les escoles però obert a tothom, que no busca tan sols la sensibilització en els problemes ambientals sinó també la participació activa per col·laborar en la revaloració d’un residu cap a una font d’energia alternativa i molt menys contaminant: el biocombustible o biodièsel. Alhora fomentem l’economia social, creant feina i donant oportunitats a la inserció laboral de persones amb discapacitat i risc d’exclusió social.

El procés a seguir és el següent: el vostre fill o filla rep a l’escola un Claki, un envàs per la recollida d’oli vegetal de cuina usat. Un cop l’envàs és ple d’oli, es retorna al contenidor específic que hi ha a l’escola, i a canvi es rep un nou envàs buit.

Aprofitem per informar-vos que l’èxit del projecte ens ha permès rebre diferents reconeixements públics i privats que ens permetran ampliar el projecte arreu de les escoles de la comarca, amb l’objectiu de fer de l’Alt Penedès un referent català en la recollida de l’oli usat de les famílies.

Molt sincerament, us volem donar per endavant les gràcies per la vostra inestimable col·laboració.