Xerrada del mossos d’esquadra a Cicle Superior

Avui dimecres al matí ens ha visitat la Maria, mosso d’esquadra de Mollerussa, per a parlar de les xarxes socials i l’ús que en fem d’internet.

Ens ha fet recomanacions o suggeriments de com i quan fer servir les xarxes socials com el Whatsapp, Tik Tok, Instagram entre d’altres.

A més a més ens ha explicat els perills que comporta fer un mal ús d’internet i d’aquestes plataformes.

Tot això ho ha fet de manera amena i amb les nostres aportacions.

Esperem repertir-ho ben aviat!!

Aquí teniu algunes imatges del dia d’avui.

Equip de redactors i redactores de Cicle Superior

Sortida a Mollerussa de Cicle Inicial

L’alumnat de 1r i 2n hem visitat la capital de Pla d’Urgell, Mollerussa.

Al matí hem anat al Museu dels Vestits de Paper on, a través del conte de la Botonet, hem conegut la seva història. Hi ha vestits de tot tipus: d’època, fantasia i moda actual. També hem fet un taller on, tot cosint, hem elaborat un moneder.

Després hem anat a dinar al parc de les piscines i hem pogut gaudir d’una estona d’esbarjo.

Cliqueu a la foto del Museu dels Vestits de Paper per veure tot el que hem fet.

Descobrim ocells per l’entorn d’Ivars i l’estany

Els nens i nenes de cicle mitjà hem fet una sortida d’entorn al municipi d’Ivars d’Urgell. Durant el matí hem fet una ruta guiada per l’enciclopèdia mural del poble, un projecte que enllaça la vessant artística, l’educativa i la mediambiental dins dels pobles d’Ivars d’Urgell i Vallverd.

L’artista dels murals, el Swen Schmitz i l’Enric Morera, ornitòleg i tècnic del projecte Espais Naturals de Ponent, ens han guiat i explicat curiositats interessants de les diferents aus que hem vist  pintades per les parets del poble. Passejant i escoltant també hem après com el Swen pinta els murals d’ocells. A mig matí hem fet parada al Parc de l’Ermita on hem esmorzat i jugat durant una estona. La ruta ha estat interessant i ben distreta i divertida.

A l’hora de dinar hem arribat a l’estany d’Ivars i Vila-Sana on hem dinat i jugat. Tot seguit, hem fet grups per descobrir més a fons l’entorn. Cada grup portava una brúixola, una lupa, una tauleta digital per a fer fotografies, un mapa de l’estany i una guia d’ocells. Junts ens hem endinsat als miradors i alguna torre de guaita per poder veure millor les espècies de l’estany. Una vegada acabada l’activitat, els grups ens hem reunit de nou al parc del pàrquing de Vila-Sana on ens hem distret tirant-nos per una tirolina fins que ens ha vingut a recollir l’autobús.

Si voleu veure el bé que ens ho hem passat, feu clic a la imatge!

Mossos d’esquadra a Educació Infantil

Avui hem tingut la visita dels Mossos d’Esquadra a la nostra escola.

Per començar, a la classe, l’agent Maria, ens ha explicat i ensenyat la seva vestimenta i totes les eines que duen al seu cinturó. Seguidament, hem fet el visionat d’una pel·lícula on els protagonistes són “petits agents” amb l’objectiu de recuperar el Rovelló, un peluix extraviat. D’aquesta manera hem vist la feina dels Mossos i el seu funcionament. I finalment, hem sortit al pati i hem pogut pujar al cotxe dels Mossos i fer una volteta pel pati tot fent sonar la sirena. Ha sigut molt emocionant!

Donem les gràcies a la Maria Argilés per apropar-nos una mica més a la gran tasca dels Mossos.

Si cliqueu sobre la imatge veureu el recull de fotos.

 

 

 

 

 

Taller d’aus rapinyaires

Per començar la setmana verda amb bon peu, avui el Lluís (tècnic en fauna salvatge) ens ha presentat unes aus ben especials:

  • De la família dels mussols: en Nino, un duc impressionant de 16 anys al  que li encanten els conills.
  • De la família dels falcons: la Fulleda, un falçó pelegrí femella. Sabeu què? diuen que els falcons són els animals més ràpids del món!
  • De la família de les àguiles: la Peque, una àguila de Harris femella i que és l’encarregada d’espantar les colònies de coloms que venen a Golmés.

Els/les voleu conèixer? Doncs no deixeu de clicar a la imatge per veure’n les fotografies que els hi hem fet:

 

Anem al camp de futbol!!

Els/les alumnes de Cicle Superior hem anat aquest matí al camp de futbol de Golmés.

Allí hem esmorzat i hem tingut una estona llarga per a poder jugar. Uns quants jugàrem a futbol mentre que els altres feien jocs diversos amb cons i frisbis o estar una estona al camp de futbol tranquil·lament.

Tot xino xano hem tornat a l’escola i hem arribat just per marxar cap a casa.

Aquí us deixem unes imatges on podreu veure que hem gaudit molt!!!

Equip de redactors i redactores de Cicle Superior

Anuncis publicitaris

Els alumnes de 3r han realitzat durant aquest segon trimestre un projecte anomenat comprem i venem, en ell hem après les característiques més importants dels productes que tenim l’abast des d’una visió crítica, a través de pràctiques responsables de consum.

Per acabar, hem gravat uns anuncis publicitaris per promoure productes elaborats pels propis alumnes.

Feu clic a la imatge per veure els anuncis:

Protagonista de la setmana

Ara si! Donem per finalitzat el treball del protagonista de la setmana de I4! Han estat 10 setmanes on els alumnes han pogut sentir-se protagonistes explicant i mostrant als seus companys i companyes els seus gustos i preferències, la seva família i finalment, explicant-nos un conte. Aquesta vegada ha estat el torn de l’Astrid amb el conte, El Mic i els seus amics, el Martí amb el conte, De què fa gust la lluna?, l’Ainara P., que ens va explicar el conte, La llebre i la tortuga, la Etna amb el conte, De quin color és un petó? i finalment la Jessica, explicant-nos el conte, La Caputxeta vermella.  Els nens i nenes han gaudit molt fent aquest treball a l’aula.

Gràcies famílies per la vostra ajuda i implicació!  Si cliqueu sobre la imatge veureu el recull de fotos.

Cadena de favors a l’escola

Al llarg del segon trimestre l’alumnat de 4t hem treballat els valors que sortien a un vídeo anomenat: cadena de favors. Veure’l ens va emocionar i per aquest motiu, el vam voler recrear.

Tot seguit, ens vam organitzar per fer-ho possible i vam fer un guió amb les idees i accions, els personatges, espais de l’escola i el material necessari. A continuació, vam començar les gravacions i durant uns dies ens hi vam dedicar durant força estonetes. Una vegada acabats els petits fragments de vídeos, vam comprovar que tot estava ben distribuït i ordenat i vam fer-ne l’edició.

Per acabar, vam visualitzar el nostre vídeo i el vam trobar complet i correcte. Finalment, contents i contentes de la nostra tasca, el publiquem. Esperem que us agradi tant com a nosaltres!

Alumnat de 4t

 

Què vull ser de gran?

Durant aquest segon trimestre l’alumnat de i-5 ha estat treballant els oficis d’una manera molt propera i personal. Cada nen i cada nena ha entrevistat als seus pares i mares i ha omplert una feineta sobre el seu ofici. A més a més, també han pensat què els agradaria ser de grans a ells i a elles.

Han conversat, parlat i investigat diferents feines però, sobretot, han gaudit i s’han sentit orgullosos/es de poder explicar-ho tot als companys i companyes. Han fet un molt bon treball de REPORTERS I REPORTERES DELS OFICIS. Podeu veure’n fotografies clicant a la següent imatge:

Proyecto platos típicos de la Península Ibérica. C.I

Este curso 2022-2023 el Proyecto Interdisciplinario que se trabaja en Primaria lleva por nombre “En nuestra cocina una pizca de alegría”.
A lo largo del curso iremos viajando por algunos países, comunidades y continentes, viendo algunos platos típicos de ellos. Este segundo trimestre hemos realizado con el alumnado de Ciclo Inicial una ruta gastronómica por la Península Ibérica.
Hemos conocido algunos platos más típicos de Galicia, Asturias, Andalucía y Portugal.
También elaboramos el gazpacho y lo probamos. Estaba riquísimo!!!

 

Fem llengua a la natura

Avui l’alumnat de 4t hem sortit a fer una sortida d’entorn al Parc del Centenari. Una vegada allà, ens hem organitzat en grups i hem començat l’activitat.

L’objectiu de la tasca ha estat fer una descripció del medi.  Primerament, ens hem situat en una zona concreta del parc i hem descrit aquell espai escollit durant una estona. La segona part de l’activitat ha consistit en fer una aproximació sensorial a partir d’unes pistes i així focalitzar l’atenció a casdacun dels 5 sentits per poder decriure de nou l’espai.

Valorem positivament la sortida i l’activitat realitzada, ja que després d’olorar, tocar, observar, sentir i experimentar ens hem adonat que hem pogut recollir dades molt més precises per poder reelaborar de nou una descricpió més completa i rica. Per acabar dir que plegats hem passat una estona ben agradable i productiva.

Per veure les imatges, cliqueu a la fotografia.

 

Ombres Xineses

Les nenes i nens de Primer hem treballat el “dia i la nit” i… que millor que jugar amb ombres xineses on intervé la llum com a element creatiu i figures fetes per nosaltres que s’interposen entre la llum i un llençol sobre la que se projecta l’ombra. Hem fet entre tots el conte “El flautista d’Hamelín” i hem elaborat aquest espectacle que ens ha agradat de fer i que ens agradaria tornar a fer perquè ha estat molt divertit.

Volem compartir-lo amb tots vosaltres i…esperem que us agradi.

 

XIXè CERTAMEN DE LECTURA EN VEU ALTA

Aquest dijous dia 9 de Març ha tingut lloc al teatre l’Amistat de Mollerussa, la semifinal del XIXè Certamen de Lectura en Veu Alta del Pla d’Urgell.

Durant aquestes setmanes prèvies al certamen, els i les alumnes de cicle mitjà i superior han anat practicant la lectura en veu alta i finalment s’han donat a conèixer les dues representants que han assistit a l’acte.

Les dues representants de la nostra escola, han estat la Laura Capilla (4t) i la Júlia Berdegué (6è).

Hem pogut gaudir d’un matí diferent amb altres nens i nenes del Pla d’Urgell de la lectura en veu alta i de la llengua catalana.

Volem felicitar a tots i totes les alumnes de cicle mitjà i superior pel seu esforç i especialment a la Laura i la Júlia, ja que ho han fet genial.

         

Fem percussió amb sabates a tercer!

Avui a l’hora de música hem fet percussió amb sabates.

Hem començat veient un vídeo a youtube, esbrinant quins patrons rítmics estava fent servir i després ho hem posat en pràctica tots junts.

Després d’haver-ho provat, ens hem ficat en grups de tres persones i ens hem inventat un ritme per després tocar-lo davant de la resta de companyes i companys.

Us deixem amb un recull d’imatges i algun vídeo per tal que pogueu veure lo bé que ens ho hem passat!

L’expressió oral a 4t

Al llarg d’aquest trimestre l’alumnat de 4t ha estat treballant l’expressió oral en diferents formats. L’objectiu ha estat potenciar el llenguatge oral com a instrument essencial de la comunicació, tant per intercanviar informació bàsica com per expressar pensaments, sentiments i emocions, exposar, conversar, argumentar, debatre o bé dialogar.

Aquest treball oral realitzat ha buscat fomentar el domini de les habilitats comunicatives orals: fluïdesa, pronunciació i adequació al registre a través d’un discurs prèviament estructurat i pensat de forma individual, grupal o en equips.

Els nens i nenes han gaudit preparant les seves intervencions i sobretot, en el moment d’expressar-les oralment davant de la resta de companys i companyes de classe. Mireu les imatges fent clic a la fotografia que teniu a continuació:

8M, dia de la DONA

Per tal de treballar aquesta data i fer-la més visible per als nens i nenes, l’alumnat de tercer hem parlat sobre el paper de la dona en la societat i la història. Per finalitzar la sessió cada alumne ha reflexionat sobre una dona especial de la seva vida.

Mares, padrines, germanes, tietes, cosines, iaies, científiques, escriptores… sou un referent per a nosaltres, ENS INSPIREU!

 

Els bunyols de Quaresma a Ràdio Raval

Els i les reporteres de tercer han gravat un nou programa a Ràdio Raval. Com que estem en plena Quaresma i són molt llaminers i llamineres, ens expliquen pas a pas com fer els tradicionals bunyols de vent. Aquesta activitat s’emmarca dins el projecte interdisciplinari sobre cuines del món i en aquest cas, ens quedem al nostre territori a seguir les nostres tradicions.

Estigueu ben atents i atentes que si seguiu pas a pas la recepta, us en llepareu els dits!