Expliquem l’ODS 3 a l’alumnat d’Educació Infantil.

Els i les alumnes de cinquè curs estem treballant els dijous a la tarda un taller sobre els Objectius de Desenvolupament Sostenible. En aquests moments estem centrats en el treball de l’ODS 3: Salut i Benestar.

Hem dedicat unes sessions a informar-nos i elaborar uns cartells explicatius de què fer o quins consells seguir per a  dur una vida saludable: dormir les hores suficients, alimentació saludable, beure molta aigua, exercici físic diari, etc…Hem volgut aprofundir en l’ODS 3 i traspassar els coneixements apresos als nens i nenes d’ I3, I4 i I5 i així explicar-los què poden fer ells i elles en el seu dia a dia per a estar i crèixer saludables i col.laborar així en el cumpliment de l’ODS 3. Vam anar a les seves classes i els vam explicar com havien de fer per a dur una vida sana i saludable.

Cal dir que els nens i nenes d’I3, I4 i I5 van estar molt atents i atentes a les nostres explicacions i es van portar molt bé. Vam gaudir molt exposant-los els nostres treballs!!!

Us deixem un recull de fotografies. Podeu clicar a la imatge.

Equip de redactors i redactores de cinquè.

 

 

Setmana boja de carnaval!

La setmana passada, com que som molt aplicats i aplicades, vàrem fer cas a les consignes del Rei Carnestoltes. Cada dia vam complir amb les ordres, tal com toca. Si voleu veure fotografies divertides de tot l’alumnat de l’escola, cliqueu a la imatge i apa, a gaudir-les!

PER CARNAVAL, TOT S’HI VAL!

Joan Turu

Per concloure la disbauxa, el divendres a la tarda vam fer una festassa de Carnaval a la pista!

Tot l’alumnat, i els i les mestres, vàrem fer una desfilada, lluint sobretot les nostres safates, fins arribar al bonic photocall que ens havia preparat l’AFA. Aquest any el tema era el del projecte interdisciplinari que fem a tota l’escola: la cuina.

Finalment ,vam ballar i recuperar energies amb el berenar també preparat per l’AFA! Moltes gràcies pares i mares! Una tarda esbojarrada i sobretot, moguda!

 

 

Protagonista de la setmana I4

Ja estem a l’equador del treball del protagonista de la setmana. Els nens i nenes que ja han estat protagonistes són l’Ainara amb el conte El peix irisat, l’Aran amb el conte Les serps, la Selva ens va explicar On viuen les fades?, l’Abril amb el conte El monstre de colors i finalment la Carmen, que ens va explicar el conte Els tres porquets.  Han gaudit molt del treball fet i sobretot de l’explicació del conte davant dels companys i companyes de classe.  Ho heu fet tots i totes molt bé! Felicitats!

Si cliqueu sobre la imatge trobareu el recull de fotos dels i les protagonistes. Esperem que us agradin tant com ells han gaudit fent-ho!

El garrotín de 5è

Els i les alumnes de cinquè hem estrat treballant la glosa com a format musical. Es tracta d’una forma de cant improvisat, popular, oral i ritmat. Antigament es cantava treballant al camp però ara es canta com a distracció, amb to burlesc o irònic, i tot sovint com a denúncia. Com que som de terres lleidatanes hem treballat el garrotín, amb molta tradició a Lleida. Hem conegut a “Lo Parrano”, Enric Pubill, gitano mestís (fill de pare gitano i mare paia), conegut com al “rei del garrotín” i gran figura de la música gitana de Ponent.

En el següent enllaç podeu escoltar una versió del Garrotín, que segur que us sona molt a tots i totes.

 

A partir de la seva famosa cançó, la qual hem après, analitzat i cantat, hem creat per grups cinc estrofes més per ampliar i complementar la seva obra. Un cop fetes les composicions, les hem cantat sobre la base de la melodia. Ens ha quedat molt i molt bé! Aquí us deixem les nostres creacions.

 

El muralisme a cicle superior

Els nens i nenes de 5è i 6è hem treballat les muralistes Lily Brick i Amaia Arrazola. Hem conegut les seves principals obres i les diferents tècniques que utilitzen a l’hora de treballar. Hem creat algun mural imitant les seves tècniques.

Per acabar el projecte, hem fet un tomb per Golmés per veure en quins espais podríem fer un mural. Amb les tauletes hem fet fotos dels diferents espais i a la classe hem creat els diferents murals que ens agradarien que hi hagués a Golmés.

Aquí us deixem un recull del nostre treball.

Equip de redactors i redactores de cicle superior.

 

Fem piles reciclades amb llimones

Aquest dimarts dia 21 de febrer tots els nens i les nenes de 5è vam fer piles reciclades amb llimones. Va ser un taller que des de la “Missió Apilo XII” ens han facilitat a la nostra escola.

Ja sabeu que participem en la recollida de piles i en el concurs per a reciclar les piles que tenim a casa.

I és per això que vam fer piles reciclades. Si cliqueu la imatge, podeu veure les fotos i el fàcil que és fer a casa unes piles reciclades amb llimones, claus i monedes.

Ah! I recordeu que les piles ja gastades van a l’Apilo XII. Us animem a que tots partipeu en el reciclatge de piles!!!

Equip de redactors i redactores de 5è

 

Hem llegit un llibre divertit: “Per un plat de macarrons”

Aquest primer trimestre els /les alumnes de 5è hem llegit el llibre “Per un plat de macarrons” de la Mercè Canela.

Ens ho hem passat molt bé llegint-lo. A més a més, cadascun de nosaltres ha fet dibuixos dels diferents capítols que llegíem. I hem explicat el que passava fent servir el Power Point. Vam treballar en parelles i ens ha quedat un treball molt bonic.

Aquí us en deixem una mostra.

Podeu clicar a la portada del llibre i veureu el treball que ens ha sortit.

Equip de redacció de 5è

 

Dia Escolar de la No-violència i la Pau

El dia 30 de gener per la tarda, tot l’alumnat de l’escola vam celebrar el dia de la No-violència i la Pau.

Com que aquest curs fem el projecte interdisciplinari de les cuines del món, els i les alumnes de sisè van ser els encarregats/des de cuinar una recepta per la pau amb els ingredients que els diferents cursos van anar afegint a les olles. En cada un d’aquests ingredients, hi havia una paraula o frase relacionades amb aquest dia tan assenyalat.

Quan les olles van acabar de fer xup xup, vam repartir el que dins hi havíem posat i cadascú es va poder endur a casa un trosset del que havíem cuinat entre tots.

Si voleu fer un cop d’ull a les fotos, cliqueu al símbol de la pau.

 

 

Reunió ecodelegats

Després de dos anys sense poder-ho dur a terme, per fi s’han pogut reunir els ecodelegats de l’escola, l’alumnat representant d’escola verda.

Des de 2n i fins a 6è s’ha escollit a dos alumnes, els quals es reuniran un cop al trimestre per debatre i buscar solucions a possibles problemes que s’orgeixin.

En la trobada vam debatre possibles solucions a la problemàtica de reciclar a l’hora del pati, per això s’ha establert una roda d’encarregats de treure les papereres de reciclatge a l’hora de l’esbarjo. També van observar que l’hort estava desatès, que la gran majoria d’alumnat fa un mal ús del WC del pati,…

Va ser una reunió molt productiva de la qual es va fer acta i els representants de cada aula van explicar els acords als seus companys. Ens vam quedar amb moltes ganes de parlar més, queda per la pròxima!

3r torn tallers dels divendres

HOLA HOLA, FAMÍLIES!!

JA HEM TORNAT A ENGEGAR MOTORS! DESPRÉS D’UNES VACANCES DE NADAL MIG LLARGUES, TENIM LES MÀQUINES A TOTA MARXA PER SEGUIR APRENENT AMB ENTUSIASME, MOTIVACIÓ I EMPENTA!

AQUÍ US DEIXEM LA FOTOGRAFIA QUE US ENVIARÀ A L’ÀLBUM DE FOTOS D’AQUESTA TERCERA RONDA DE TALLERS QUE FEM ELS DIVENDRES.

US ELS RECORDEM: TALLER DE TAULES DE LLUM, TALLER DE PLÀSTICA, TALLER DE CUINA, TALLER D’EXPERIMENTACIÓTALLER DE VOLUM.

ENS VEIEM BEN AVIAT!

Quin peu calcem a l’escola?

Durant les últimes sessions d’aventures de matemàtiques, l’alumnat de 4t ha realitzat un estudi estadístic per tal de descobrir quin peu calcem els nens i nenes de l’escola de 1r fins a 6è. L’objectiu de l’activitat ha estat recollir dades a partir de la mesura dels peus de la mostra de 4 nens i nenes de cada classe i posteriorment,  calcular-ne la mitjana i representar-ho en una gràfica.

Al llarg del procés els nens i les nenes han pogut participar activament i de forma manipulativa en la resolució del repte i així anar construint el seu coneixement matemàtic entenent que és i com es calcula la mitjana aritmètica a partir d’una situació real.

El treball s’ha portat a terme per grups cooperatius i el resultat ha estat molt enriquidor i satisfactori tal i com podeu veure a les següents imatges.

Si no vols cagar…Un cop de bastó!

Teníem el Tió ben tip i, garrotada darrera garrotada, tots hem passat a fer-lo cagar!

Quina il.lusió i quina emoció, que bonica és aquesta tradició.

Tot l’alumnat, i els i les mestres, ens hem  portat molt bé perquè de carbó no n’hem vist pas gens. Ens ha cagat xocolatines i, a més a més, un regalet. I es que els Tions ho saben tot; aquest obsequi ens anirà la mar de bé per treballar el projecte sobre “cuines del món”. Moltes gràcies Tió, esperem que tornis l’any vinent!