ARRIBA EL TIÓ A L’ESCOLA!

I com cada any, el tió ha arribat a l’escola!!! Quina emoció! Al arribar a l’aula, hem trobat una carta del tió, dient que ja havia arribat! Però havia perdut les seves coses, la manta, la barretina, la bufanda, el plat, el got… Però trobar-los no seria tan fàcil, havíem de resoldre diferents reptes, un cop fet, hem descobert un codi QR amb un vídeo on el mateix tió ens deia on havíem d’anar, a quin país podíem trobar el que li faltava.

Ens ho hem passat d’allò més bé, i al final, un cop trobats tots els elements en hem reunit tots els companys i companyes de l’escola al gimnàs, on el nostre tió ja ens estava esperant amb una petita sorpresa.

+fotos

I3, I4 i I5. VIATGEM A FRANÇA!

Com bé sabeu, enguany el projecte interdisciplinari de centre gira entorn als viatges. Sota el nom “La volta al món” ens hem endinsat en l’aventura de viatjar… A infantil ens hem convertit en terminals i aquest curs anirem viatjant d’un lloc a l’altre utilitzant diferents mitjans de transport.

Per aquest primer viatge, hem escollit el tren! Després de conèixer l’estació de Vilamalla, hem comprat els bitllets i hem anat fins a París, allà hem après moltes coses! Hem provat el croissant de mantega i hem fet el nostre propi croissant i hem escoltat el conte dels tres porquets en francès! La Carol ens ho ha explicat molt i molt bé, ens ha encantat! Mireu, mireu!

+fotos “Marxem a París”

+ fotos “Mengem croissant”.

+ fotos conte “Trois petits cochons”.

CM. TALLERS DE MATEMÀTIQUES.

L’alumnat de cicle mitjà ha estat treballant en tallers de matemàtiques, on ha aprofundit en la resolució de problemes, les mesures i la geometria. Els tres grups de 3r i 4t, les esferes, els prismes i les piràmides – han realitzat diverses activitats pràctiques per explorar aquests conceptes de manera més manipulativa i vivencial. Aquesta experiència els ha permès aprendre jugant i compartint coneixements amb els seus companys i companyes, fent que les matemàtiques siguin encara més divertides i entenedores.

+fotos

2N. MINIOLIMPIADES.

El passat dimarts 10 de desembre, els infants de segon van participar en unes emocionants miniolimpíades organitzades pel Consell Esportiu de l’Alt Empordà. Durant la jornada, van gaudir d’activitats d’atletisme com el salt d’alçada i llargada, llançaments de javelina i disc, així com circuits d’agilitat. Va ser una oportunitat única per fomentar els valors de l’esport, la cooperació i la superació personal. Estem molt orgullosos de la seva dedicació i esperem que guardin un bon record d’aquesta experiència esportiva.

Gràcies per ser part d’aquest moment tan especial!

+fotos

EI. VISITEM L’ESTACIÓ DE TREN DE VILAMALLA.

Aquest curs a l’escola com a projecte interdisciplinar  de centre, estem treballant “La volta al món”. Per iniciar el nostre viatge, hem decidit que aniríem a França! Però, com hi podem arribar des de Vilamalla? Hi ha aeroport? Hi ha port? Hi ha estació? Sí! A Vilamalla tenim una estació de tren, sabeu com és i on està? Com que no tots ho tenim clar, hem fet una sortida per visitar l’estació de  tren del  poble.

Ens ha agradat molt aquesta sortida, i hem aprés moltes coses!

+fotos

25 N. DIA INTERNACIONAL PER A L’ELIMINACIÓ DE LA VIOLÈNCIA ENVERS LES DONES

El passat dilluns 25 de novembre es va celebrar el Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones.

És per això, que al llarg de la setmana vam portar a terme un conjunt d’activitats, adaptades a les diferents edats, per així conscienciar i posar el nostre granet de sorra.

Entenem que la coeducació i una bona educació efectiva també són factors preventius.

A continuació, us pengem un recull de fotografies de les activitats realitzades.

Voleu veure-ho? Mireu, mireu…

+fotos

6è. EL GRAN RECAPTE D’ALIMENTS

El passat divendres 22 de novembre, l’alumnat de 6è vam anar d’excursió a Figueres. Vam poder fer de voluntaris en el Gran Recapte d’Aliments. També vam poder fer una ruta cultural per la ciutat, i després, vam dinar a la plaça del Teatre Jardí. Per acabar, vam tornar a l’escola en tren.

Va ser un dia fantàstic!

+fotos

 

CI. TALLERS DE MATES

Els divendres, a cicle inicial, hem continuat fent els tallers de matemàtiques.

Al taller de mesura, hem observat i mesurat l’altura de cada infant així com hem tingut un primer contacte amb les cintes mètriques de les modistes i les cintes mètriques dels fusters.

Al taller de problemes, hem calculat quants dies falten per fer vacances de Nadal.

Al taller de geometria, hem classificat les figures geomètriques i hem treballat amb el geoplà.

Voleu veure com ho hem fet? Mireu, mireu…

+fotos

5è. ESTACIONS D’APRENENTATGE

Aquest curs hem tornat a treball per estacions d’aprenentatge. Una metodologia activa que consisteix a treballar uns sabers a través de diferents activitats.

Es reparteixen en grups reduïts perquè l’alumnat pugui treballar de manera grupal i, en alguns moments, de manera individual. Es tracta d’un circuit d’aprenentatge on van aprenent i interioritzant competències diferents, però relacionades entre si.

En aquestes estacions s’ofereix a l’alumnat l’oportunitat de brillar i deixar anar la seva creativitat i imaginació, a més a més, de sentir-se important i reforçar la seva autoestima a través d’activitats que els motiven.

Voleu veure com ho fem? Mireu, mireu…

+fotos