B U L L Y I N G

Del 14 al 18 de novembre vam celebrar la setmana contra l’assetjament escolar, treballant diferents cançons per cicles i fent un collage de paraules significatives. Al nostre cicle vam veure el videoclip de “Se buscan valientes”.

A la nostra escola es parla molt d’aquest tema i es treballa amb tots els alumnes, ja que és un aspecte molt negatiu per a les persones que ho pateixen i per la comunitat escolar. Els nens i nenes que ho pateixen han de saber que tenen l’ajuda de tot el seu entorn i, en canvi, els assetjadors han de sentir-se avergonyits d’aquests actes que provoquen tant de sofriment. Per sort, els assetjadors son una mínima part de la comunitat escolar. En canvi, som la majoria de companys i companyes els que sempre recolzem al nen o nena que pateix.

Hi ha molts tipus d’accions que es poden considerar bullying quan són repetides i duren al llarg del temps: pegar, insultar, manipular, fer rumors maliciosos, provocar burles o maltractar psicològicament.

Tota informació rebuda a l’escola ens ajuda a entendre com esborrar aquest greu problema, per tant hem de saber que el bullying no és fàcil de detectar i que és un dels problemes que més preocupa a l’escola. Alguns dels alumnes no saben on i com demanar ajuda, a més no és sol demanar ajuda als professors. Amb tot això, el bullying ha de desaparèixer de la nostra vida!

Ariadna Barquero i Èlia Masip