PROJECTE DE CATALUNYA

Les i els alumnes i la nostra tutora la Pilar Serra estem encantats de presentar-vos el nostre projecte de Catalunya.

Ens hauria agradat poder comptar amb la presència de les famílies com cada any però com ja sabeu tenim una pandèmia que ens ha canviat la manera de treballar.

Conèixer casa nostra amb detall ha estat molt enriquidor i hem après moltes coses de la història de Catalunya, les seves dades, la situació en el món, el paisatge, les tradicions i  la política entre d’altres.

I volem explicar-vos la importància de treballar per projectes.

La societat evoluciona i cada vegada més en hem de preparar per donar respostes innovadores en una societat canviant i en evolució constant. Si l’objectiu és afavorir que el nostre aprenentatge escolar sigui útil per a formar-nos com ciutadans i ciutadanes crítics, amb opinió pròpia, autònoms i que siguem capaços de resoldre els nous reptes en cooperació amb els altres, el model que presenta els aprenentatges de manera fragmentada per disciplines no ens serveix i s’ha de tendir cap a enfocaments globalitzats que posin el focus en objectius d’aprenentatge rics i competencials.

Com afirma Fernando Hernández, “L’educació és una experiència de vida. No és només una experiència per preparar per a la vida; la pràctica ha de connectar amb la vida”.

Això implica confiar en nosaltres mateixos, cedir-nos el protagonisme de manera real i fomentar la nostra autonomia.

Remarcar també que ens encanta treballar d’aquesta manera perquè ens sentim el centre de l’aprenentatge, les emocions en formen part, es tenen en compte les nostres  diferències individuals, l’esforç de tots és clau i aprenem a connectar totes les àrees.

Les i els alumnes de 4t A i la nostra tutora Pilar Serra