Sessió d´art comunitari. Instal.lació de Javier Abad.

El dijous per la tarda i com a tret de sortida de la festa del Carnaval, els infants de P3 varen passar-s´ho d´allò més bé interaccionant, jugant i experimentant amb una instal.lació d´art contemporani a l´estil d´en Javier Abad. La visió de l´art contemporani ens permet una mirada més holística i interactiva amb les creacions dels artistes. Perquè és una provocació pels infants, una “seducció estètica”.

Hem anat a la sala de psicomotricitat esperant trobar una sorpresa i…volià. Hem observat la instal.lació artística, hi hem jugat, hi hem dialogat, n´hem fet una creació personalitzada i finalment, hem recollit i hem anat a l´aula.

Un cop feta la relaxació i tornada la calma, hem pogut parlar i posar nom a les sensacions que hem viscut i hem passat l´experiència a un bon record. A tot això, també ens hi ha ajudat el dibuix que hem fet al plàstic transparent .

L´escola és un pont entre l´art i la infància.

1. Javier Abad Molina

Un saludo desde Madrid! Soy Javier Abad y les agradezco mucho que hayan realizado una propuesta de arte comunitario a través de una “instalación de juego”. Les damos las gracias por su cita en este apartado de su web, pues hay centros educativos que no lo hacen o consideran necesario (nosotros solo queremos compartir nuestro conocimiento y acompañar a los equipos educativos a través de nuestro nombre en sus proyectos, no por coleccionar citas académicas o menciones que creemos no son importantes en el ámbito educativo).
    Por favor, tan solo una sugerencia!!! Realmente el trabajo es un trabajo de co-autoría!!! (aunque la parte más visible haya sido mi aportación como artista visual). Pero es de justicia añadir junto a mi nombre el de Ángeles Ruiz de Velasco como pedagoga y coautora de los libros “El juego Simbólico” (2011) y “El Lugar del símbolo: el imaginario infantil en las instalaciones de juego” (2019). Muchas gracias y un fuerte abrazo!!! Javier Abad