Celebrant Sant Jordi 2024

L´esperit de Sant Jordi va omplir les aules de l´Escola Teresa Bergadà d´Alguaire aquest any amb una jornada plena d´activitats culturals i creatives.

Cicle Superior: Un Assaig i Compartir Inoblidables

L’alumnat del cicle superior va viure un matí emocionant i ple de col·laboració a la celebració de Sant Jordi. D’hora, els alumnes es van dedicar a assajar i perfeccionar cada detall de la marató de contes que van preparar amb entusiasme per als nens d’Infantil.

L’assaig va ser fonamental per assegurar que tot sortís a la perfecció durant la presentació. Aquesta activitat no només va ser una oportunitat per mostrar talent i dedicació, sinó també per fomentar la companyonia i el treball en equip entre l’alumnat.

Cicle Mitjà: Explorant l’Art i la Cultura

Durant el matí, la creativitat va ser el centre d’atenció. L’alumnat del cicle mitjà va explorar les seves habilitats artístiques en elaborar mosaics de roses i escuts de Sant Jordi, submergint-se així en la rica tradició cultural associada a aquesta festivitat catalana.

A la tarda, les aules es van convertir en un festí literari. Els alumnes van portar llibres de casa per compartir les lectures preferides, fomentant l’amor per la lectura i l’intercanvi de coneixements entre companys i companyes. A més, els estudiants van gaudir descobrint i jugant a jocs de taula tradicionals de diferents països, enriquint la seva experiència cultural més enllà de les fronteres locals.

Cicle Inicial: Colors i Contes. Celebrant Sant Jordi amb Aquarel·les i Fantasia

D’altra banda, al Cicle Inicial, es va fer un taller d’aquarel·la que va despertar la imaginació dels més petits. L’alumnat va explorar l’art de la pintura amb aquarel·les, creant obres acolorides que reflectien la seva visió única i creativa.

Cicle Infatil: Aquarel·les, Roses i Contes Màgics

L’alumnat d’Infantil d’I3, I4 i I5 van viure una jornada plena d’activitats per celebrar la Diada de Sant Jordi. Durant el matí, van participar amb entusiasme en un taller d’aquarel·la dirigit per Laia Montanera, qui va compartir els secrets de la pintura amb aquarel·les i va fer una petita demostració dels materials utilitzats. Amb la seva orientació, tots els infants van poder crear una rosa de Sant Jordi, consolidant així l’esperit festiu de la celebració.

A més, a les aules es van organitzar diversos tallers temàtics com roses i dracs. A la tarda, per clausurar la festa, els nens i nenes del Cicle Superior van organitzar un emocionant marató de contes. Cada grup va poder gaudir de les interpretacions fantàstiques que els grans els van oferir, fent que la jornada fos completa i memorable per a tots els participants d’Infantil.

Tot plegat, la jornada de Sant Jordi a l’Escola Teresa Bergadà va ser un veritable festival de cultura, creativitat i aprenentatge compartit. Des de l’elaboració de mosaics i la passió per la lectura fins a l’exploració de jocs tradicionals i l’art de l’aquarel·la, cada activitat es va convertir en una oportunitat per inspirar i enriquir l’alumnat, deixant una empremta duradora a l’esperit de Sant Jordi a la comunitat escolar.