I4

 

 

I4 A Carme Gas mgas@esc-tarragona.cat
I4 B Meritxell Carrasco mcarra35@esc-tarragona.cat

 

Treballem els oficis

Aquesta setmana la mare del Teo d’I4B, la Jordina, ha visitat les classes de l’Elmer i el Blai per ensenyar-nos el seu ofici, infermera. Ens ha explicat un conte fet per ella sobre una nena que tenia por d’anar a l’hospital. Ens ha presentat “els pallapupes”, uns pallassos molt divertits que tant de bo tornin als hospitals de Tarragona. Per acabar, ens ha portat molt de material i ens hem pogut disfressar d’infermeres i infermers. Moltes gràcies Jordina!

La mare del Leonardo ens explica un conte en italià!

Aquest dilluns ha visitat la classe de l’Elmer la Victoria, la mare del Leonardo, que ens ha explicat un conte en italià, ja que els avis (el nonno i la nonna) del nostre company són d’Itàlia. Hem estat molt atents a la història d’en Lumba, un lleó que viu en un zoo amb els seus amics. També ens ha portat una bandera d’aquest país. Ens ha agradat molt la història i ens ho hem passat molt bé. Moltes gràcies Victoria!

Les classes d’en Blai i l’Elmer fan de cuiners a “Cal Mata”

El divendres 5 de maig els nens i les nenes d’I-4 vam anar a passar el dia a la masia de CAL MATA. Allí ens van rebre dos cuiners, una mica estrafolaris, que ens van animar a fer “les millors galetes de Catalunya”! Al marxar ens van donar un diploma on ens felicitaven per les galetes tant bones que havíem preparat. A més de cuinar, també hi va haver temps per jugar i per  passar un dia divertit tots junts.

Projecte dels Espaguetis

Aquests dies l’alumnat de “la classe del Blai” hem realitzat el projecte dels espaguetis. Hem treballat la recepta, hem après els ingredients que necessitem per fer la pasta, hem conegut Itàlia, hem enrotllat i tallat espaguetis treballant la psicomotricitat fina… fins i tot ens hem convertit en cuiners i hem fet els nostres espaguetis casolans.

Moltes gràcies a les famílies per ajudar-nos amb tot el material que heu portat a l’escola. Ens ho hem passat pipa!

Setmana de la Geometria

Durant una setmana sencera tot l’alumnat de l’escola ha après geometria a través del treball competencial, actiu i vivencial i amb diferents tipus de recursos i eines. Hem classificat capses, jugat amb el geoplà, utilitzat els pattern blocks, après aplicacions geomètriques digitals… fins i tot hem fet una gimcana i un scape room geomètric!!!! Hem après alhora que ens ho hem passat d’allò més bé!!!!

Projecte dels Dinosaures

Aquest dies els alumnes de la classe de l’Elmer hem treballat el “Projecte dels Sinosaures”. Hem après moltes coses sobre ells: com eren, què menjaven, com es van extingir, qui són i què fan els paleontòlegs/es… Hem portat a casa el nostre “fòssil” amb petjades de dinosaure,…També ens ho hem passat molt bé escoltant cançons que ens expliquen coses d’aquests animals: “El rock dels dinosaures” (Tiroriro) i “Aura la dinosaure” (El pot petit).Moltes gràcies famílies per ajudar-nos a aprendre amb els contes, materials i joguines que hem portat a l’escola.  Mireu com hem treballat!

Ens visiten amb l’ambulància!

Ahir vam rebre la visita de la mare i el pare de la Maria. Ens han portat l’ambulància a l’escola i ens han explicat la funció de cada un dels elements que hi ha a dins i la manera de procedir en cas d’urgència. Moltes gràcies per la vostra visita! Hem après moltes coses!

 

 

I Jocs Florals a l’escola

Aquest curs hem aprofitat el Dia Mundial de la Poesia per celebrar els I Jocs Florals de la història de l’Escola Tarragona. Ha estat un certamen molt emotiu. S’hi han presentat poemes molt bonics!!!!