Tallers d’educació SEXUAL I AFECTIVA

Avui dia 21 s’han dut a terme a la nostra escola els tallers sobre educació sexual i afectiva per part de l’Adriana i la Isabel  membres del grup de recerca SexAfin de la universitat Autònoma de Barcelona. Aquesta activitat ha estat subvencionada per l’AFA a qui agraïm com sempre el seu suport.

Els nens i nenes de cicle inicial, mitjà i infantil s’han mostrat en tot moment motivats i interessats pel tema que es tractava.

Els de cicle mitjà tot i que hem començat parlant dels canvis en el nostre cos, hem acabat estenent la conversa a molts altres temes que els preocupen i que formen part de la sexualitat com ara l’amor, el plaer, les identitats de gènere, les orientacions sexuals… i el consentiment que sempre ha de ser implícit i explícit.

El consentiment  ha estat el tema central dels tallers de primer i segon.  Parlar de consentiment és parlar de les teves decisions, del coneixement del teu cos, dels límits i del benestar.

Et puc fer una abraçada?

Amb els petits hem parlat a traves dels contes de la diversitat dels cossos, del consentiment, posant èmfasis en saber dir que sí, que no o no ho sé, i la gestió d’aquestes decisions.

Finalment al vespre s’ha fet una trobada amb les famílies on han pogut compartir eines per parlar de sexualitat amb els infants, dubtes i experiències.

L’alumnat  manifesta que els interessa molt parlar d’aquest temes i que els agradaria parlar-ne més.

Que important és tenir aquests coneixements i aquestes oportunitats.

Avui ens hem informat i els que és més important: hem trencat tabús.

Gràcies Isabel i Adri  (SexAfin – UAB)

Per a ampliar informació:

Correu de contacte: pr.sex.afin@uab.cat