QUÈ TENIM SOTA ELS PEUS?

LA PREGUNTA DEL DIA….

QUÈ TENIM SOTA ELS PEUS?

Avui l’alumnat de Cicle Inicial hem anat al Museu de Lleida per realitzar una activitat molt, molt interessant. Hem visitat l’exposició…

QUÈ TENIM SOTA ELS PEUS? 550 milions d’anys d’evolució a Ponent i el Pirineu”.

L’Eva ens ha ajudat a fer un recorregut per 550 anys de vida a la Terra a través de 120 roques i fòssils recollits en 22 localitats de Ponent i el Pirineu amb l’objectiu de donar a conèixer la gran diversitat geològica i biològica de la demarcació de Lleida. Un territori d’allò més ric en aquest sentit i que compta amb una figura de reconeixement internacional com és el Geoparc mundial UNESCO Orígens.

I és que la varietat de roques i restes paleontològiques i la disparitat d’edats de les mateixes resulten difícils d’explicar en un territori tan petit com les terres de Lleida i Aran, on alhora hi ha concentrada bona part de la història del nostre món.

Ja ens ha agradat ja veure els fòssils i descobrir què són,  però el que més ens ha impressionat han estat ELS DINOSAURES!!!
Noooooo, no eren dinosaures autèntics….ja sabem que fa milions d’anys que es van extingir!!!

Hem vist la reproducció de 5 animals ja extingits, com un rèptil marí únic a Catalunya localitzat a Alòs de Balaguer i el dinosaure més antic que va habitar les terres de Lleida fa 270 milions d’anys, a més de 120 fòssils i roques.

Quins animalots devien ser aquestes BÈSTIES!! Mireu, mireu…les fotos. Nosaltres semblem taaaaaaaaaaaan petits al costat d’aquell tros de Dinosaure!

Alumnat de CI

F O TO S