QUANTS ENDOLLS HI HA A LA NOSTRA CLASSE!

MÀQUINES I ELECTRICITAT

Els nostres objectius de projecte són:

1. Prendre consciència de la gran quantitat de màquines que hi ha en el nostre entorn. Algunes manuals altres elèctriques.
  2. Conèixer l’energia elèctrica com a font d’energia més utilitzada en la nostra vida quotidiana.
  3. Fer un ús responsable i segur de màquines i energia.

Ens centrem en el nostre entorn, classe i casa on analitzem les màquines i l’ energia que utilitzem.

Conversant ens adonem de la importància de les màquines.

Acordem que : LES MÀQUINES ENS AJUDEN.

Portem màquines a la classe.

• Màquines del nostre entorn.

Tipus de màquines: senzilles, manuals, eclèctiques.

• Anàlisi i observació

Proposem que dibuixin una màquina per dins.

Obrim a l’aula una RADIO  (transistor) i una torre d’ORDINADOR. Mostren molta curiositat.

Observem peces i apareix el tema del reciclatge d’aparells elèctrics i el perill d’enrampar-se.

Es genera una conversa molt interessant al voltant de l ús d’aparells, la seguretat i la utilitat.

• Sessió de revisió del que sabem i anem aprenent.

Conversa de grup:

L’energia, com arriba a les nostres cases i a l’escola? d’on surt?

“ Estem parlant de les màquines, algunes van amb ..la nostra força.. altres amb electricitat. Però d’on surt, com arriba a les nostres cases i a la classe?”

Ens fixem ara en els endolls que és com havíem començat. Quants endolls hi ha a la classe!

Què passaria si toquem l’endoll? Què hi ha dins l’endoll?…”l’energia elèctrica de dins sortiria i ens faria mal”

Quants endolls hi deu haver a la classe? I a l’escola? Fem aproximació i càlcul.

Decidim anar-ho a mirar. Utilitzem els plànols que ja havíem treballat. Reprenem l’aprenentatge fet amb els plànols, orientació i ubicació en l’espai.

Repartits pel centre fem la cerca i en una posada en comú fem el càlcul final. N’hi ha aproximadament 200!

• Tancament del projecte.

…Sabem que hi ha molts endolls i màquines  al nostre voltant …fem una proposta als nens i nenes:

“…Per acabar aquest projecte de màquines i electricitat us volem proposar  compartir el que sabem amb tots els companys i companyes de l’ escola deixant  uns missatges al voltant de l’ús adequat de les màquines i l’energia….”

Així ho fem i finalment els  pengem per l ’escola. Tothom els podrà llegir.