Projecte “La casa del nostre futur”

Per què?

– per a garantir el recursos per a les generacions futures  tot practicant una comportament basat en les  3 R ( REDUIR el consum i els residus,  REUTILITZAR , RECICLAR )

– per a  frenar els efectes devastadors del canvi climàtic  ( esclafament de l’atmosfera) ocasionat pels excessos de contaminació,  mala gestió dels residus, excés de consum i abús de la capacitat regeneradora del planeta.

Davant d’aquest IMPORTANT  repte , els alumnes de CS han posat fil a l’agulla recreant  una maqueta conjunta  on poder exposar ” els punts de sostenibilitat” de cada una de les  5   ZONES de la seva casa del futur:

1- VIVENDA : La casa on viurem

• aprofitament de les aigües pluvials amb un Pluviòmetre
  • aïllament tèrmic de les  finestres i orientació a  l EST: aprofitament de la radiació solar –  llum natural i  el color blanc  o   efecte  Aldebo :  aïllar de la calor
  • plaques solars per a generar electricitat

2. HORT  i  JARDÍ :  on conreem  les verdures i les hortalisses

• Hort ecològic : cultiu de verdures i hortalisses i herbes medicinals de temporada per autosuficiència/   cooperativa de bescanvi
  • Reg del jardí i l’hort : gota  a gota  / aspersió cronometrada
  • Ús del compost com a adob
  • Aprofitament de l’embassament

3. TRANSPORT : com ens mourem i viatjarem

• Ús del transport públic
  • Ús de cotxe elèctric
  • Ús de bicicleta i cooperatives de lloguer de bicicletes tipus  “BICING”.

4. ZONA  D’ESPORTS:  com ens divertirem fent esport

rocòdrom / parkour / skate

– Us de materials de runa i paviment de cautxú reciclat .

– Rodes de pneumàtics usades

– Esport a l’aire lliure, sense desgast i ús de instal·lacions  que suposin

costos energètics o d’aigua.

5- Zona de   RESIDUS:  com tractarem les nostres deixalles

• Separació de residus per a reciclatge
  • Participació responsable de Porta a porta
  • Elaboració de Compost a partir de la matèria orgànica

Per acabar el projecte  han volgut compartir  la seva  PROPOSTA  als alumnes de Cicle Inicial i Mitjà!

Ha estat  unes trobades molt enrIquidores, on hem pogut gaudir de les molts  coneixements i experiències que ja teníem sobre SOSTENIBILITAT I ECOLOGIA.

Cliqueu  a l’enllaç  per veure les imatges  i els vídeos de les exposicions orals :