MERCABARNA ens espera ! Campanya ” Creix amb el peix”

El passat dimarts 9 d’abril els alumnes de 4t i cicle superior vam anar a gaudir d’una experiència inoblidable a Barcelona, on vam visitar Mercabarna i el museu marítim.

Aquesta sortida ha estat programada dins la campanya ” Creix amb el peix” amb l’objectiu de motivar els nens i les nenes en els saludable hàbit de menjar peix.

En arribar al mercat central, ens esperaven unes noies que serien les nostres monitores durant la visita.

Acte seguit vam pujar al centre interactiu del Mercabarna. Allí ens van fer una introducció sobre els peixos del Mediterrani i després, en una altra saleta ens van explicar els diferents tipus de pesca: palangre, d’arrossegament, nansa i tremall.

Llavors, vam continuar a una saleta, que hi havia una balança que ens mesurava el nostre pes amb quantitat de peix. Per exemple: el nostre pes corresponia a l’equivalent al pes de 700 turbots!

Més endavant, hi havia una mini peixateria amb peixos de mentida i un ordinador amb un munt d’aliments amb els quals podíem fer un tiquet de compra, el qual després es podia valorar si la dieta era prou equilibrada respecte els productes seleccionats.

D’aquí va sorgir vàries activitats relacionades amb la importància de la dieta mediterrània basada amb la piràmide dels aliments. Menja peix ens fa forts els músculs i  els ossos ; la qual cosa ajuda al nostre creixement, i li va molt bé al nostre cervell , l’ajuda a funcionar millor i a  reforçar la memòria!

Més tard van veure com s’alimentaven algunes espècies dels aquaris  : el tomàquet de mar i les anemones.

Al cap d’una estona ens van dirigir cap un pavelló del peix fresc de mercabarna,  aleshores es quan vam poder percebre la gran ciutat de Mercabarna: carrers i més carrers organitzats en 4 sectors : flors, verdures i fruites, peix i  carn.

7 grans pavellons estan dedicats a fruita i verdures fresques que arriben de tot arreu durant la nit i el matí, per a la venda als majoristes; al peix i al marisc hi ha UN sol i gegant pavelló.

A partir d’un interessantíssim audiovisual gegant vam poder veure tota l’activitat nocturna a  Mercabarna, i tot el camí que segueix el peix pescat, des  que arriba al port, del port a  la  llotja del port, de la llotja a  Mercabarna, a la subhasta a Mercabarna i la distribució en gel i camions càmera frigorífica a les botigues peixateries, restaurants i mercats de tot arreu.

TOT aquest cicle es completa en 24 h, gràcies a un treball nocturn i una gran organització.

La subhasta de preus és tot un espectacle. Vam veure el funcionament real a partir d’una retransmissió real, en càmera ràpida; s’ha d’anar ràpid a triar el gènere al millor preu !

El preu és a la baixa, s’ho queda qui paga menys !

Després, les monitores ens van portar a un exhibició de tots tipus de peixos  ( orada, lluç, salmó, seitó , sardina, bruixa, …) , i invertebrats (calamars, sèpies, navalles, eriçons…   ) frescos en gel.  Vam estudiar aletes,  escates,  boca, anus, brànquies i formes … per a poder distingir el tipus de peix  segons tipologia ).

Després ja ens vam dirigir cap a bar, on ens esperava un deliciós àpat:  lluç  arrebossat, seitó, amanida amb gambetes i tonyina, i de postres, fruita.

Encabat vam sortir a fer esbarjo a un parc extern i al cap d’una estoneta vam pujar a un taller d’exploració dels peixos on vam poder tocar amb guants tot el que ens havien explicat.

A les 3 de la tarda,  ens vam acomiadar de Mercabarna. Una sortida que no oblidarem.

IKER, SARA I MARIA

Cliqueu als 2 àlbums de fotos per gaudir de les imatges !!!!!

1. Teresa Martorell Vidal

Quina sortida més interessant! Que boniques les fotos de les anemones menjant i les brànquies dels peixos! També m’ha agradat veure les vostres cares d’atenció a les explicacions. Magnífic, m’hauria encantat venir. Quant dec pesar jo en turbots…?