Projecte Educatiu de Centre

DOCUMENTS INSTITUCIONALS DE L’ESCOLA
Projecte Educatiu de Centre (PEC) El Projecte Educatiu, que és la màxima expressió de l’autonomia dels centres, recull la identitat del centre, n’explicita els objectius, n’orienta l’activitat i hi dona sentit amb la finalitat que l’alumnat assoleixi les competències bàsiques i el màxim aprofitament educatiu.
Febrer 2023: Pendent d’actualització
Programació General Anual (PGA) La Programació General Anual és el document normatiu que concreta les actuacions per a cada curs a partir del Projecte Educatiu de Centre.
Data d’actualització: 2023/2024
Normes d’Organització i  Funcionament de Centre (NOFC) Aquest document, les NOFC estructura normes tècniques, funcionals, pedagògiques i administratives per a portar a terme el procés educatiu i disposa de mecanismes adequats
per la seva difusió, el seu coneixement, avaluació i modificació per adaptar-lo a les noves necessitats del centre, i així poder millorar aquells aspectes que es considerin convenients.
Data d’actualització: 2017
Projecte de Direcció (PdD) El Projecte de Direcció és un instrument essencial de l’autonomia dels centres educatius perquè ordena el desplegament i l’aplicació del projecte educatiu per al període de mandat de la direcció del centre, en concreta l’estructura organitzativa i n’inclou uns indicadors, derivats del que estableix el projecte educatiu del centre, que han de servir per avaluar l’exercici de la direcció.
Data d’actualització: 2022/2026
Projecte de Convivència El Projecte de Convivència és el document que engloba el conjunt d’accions encaminades a la millora de la convivència en el centre educatiu. Recull les intervencions que el centre docent desenvolupa per tal de capacitar tot l’alumnat, i la resta de la comunitat educativa, per a la convivència i la gestió positiva de conflictes, creant així, una atmosfera de treball i una convivència segura i saludable.
Data d’actualització: 2020/2021
Projecte Lingüístic El Projecte Educatiu és el document que recull de manera organitzada els acords presos sobre les propostes educatives per a l’ensenyament i l’aprenentatge de les llengües i sobre els usos lingüístics de l’escola.
Data d’actualització: juny de 2022
Pla d’Acció GEP L’escola forma part del programa d’innovació pedagògica Generació Plurilingüe (GEP). El nostre centre impulsa un model educatiu multicultural i plurilingüe, amb una aproximació constructivista i comunicativa als processos d’ensenyament i aprenentatge de la llengua estrangera.
Data d’actualització: juny de 2018
Pla d’Educació per a la Sostenibilitat L’educació per a la sostenibilitat és un instrument imprescindible per implicar les persones en la construcció d’una nova cultura de la sostenibilitat i per generar una transformació social col·lectiva. El seu objectiu principal és el de generar processos d’ensenyament i aprenentatge que portin cap a experiències autènticament transformadores.
Data d’actualització: 2009/2022
Estratègia Digital de Centre (EDC) L’EDC defineix i concreta les línies d’actuació d’un centre que fan possible que docents, alumnat i centre assoleixin la competència digital. Per aconseguir aquesta competència digital, l’EDC comprèn tots els àmbits del centre: organitzatius, metodològics, curriculars i comunicatius, els quals s’han de veure necessàriament implicats i, si escau, transformats, des d’una perspectiva d’innovació i
de millora contínua.
Abril 2023: juny de 2023
Pla de Comunicació El Pla de Comunicació és un document que recull l’organització de les comunicacions entre els membres de la nostra comunitat escolar, marcant els canals i accions a desenvolupar per generar una comunicació eficient, així com també, el de crear un clima escolar positiu que fomenti l’aprenentatge i la comunicació entre les diferents parts implicades en el procés d’ensenyament-aprenentatge.
Data d’actualització: 2021/2022
Pla d’Acollida El Pla d’Acollida és el conjunt d’actuacions que el centre educatiu posa en marxa per tal de facilitar l’adaptació de l’alumnat que s’incorpora de nou al centre. S’acostuma a referir a l’alumnat que prové d’altres països i que han de portat a terme un procés d’adaptació escolar i d’aprenentatge de la llengua.
Entenem el pla d’acollida d’una manera més amplia, referit a tot l’alumnat, i les seves famílies, que inicien l’escolarització al centre en qualsevol circumstància. Tanmateix volem incloure en aquest pla, l’acollida als/les docents que s’incorporen al centre.
Data d’actualització: abril de 2023
Carta de Compromís La Carta de Compromís Educatiu és un document que situa, facilita i afavoreix la cooperació entre les accions educatives de les famílies i la del centre educatiu.
Data d’actualització: octubre de 2021