Participació de les famílies

Les famílies de l’escola Sant Jordi cada vegada tenen una participació més activa en el dia a dia de la comunitat. Actualment es realitzen les següents propostes per a poder participar:

• Formar part de l’AFA
  • Participant en diferents tallers que es fan a les aules
  • Participant en els ambients del cicle d’educació infantil
  • Col·laborant com a expert/a d’algun tema determinat
  • Acompanyant en algunes sortides
PAPER DE LES FAMÍLIES QUAN REALITZEN UNA PARTICIPACIÓ A L’ESCOLA
Des de l’escola hem volgut elaborar algunes pautes que cal tenir present a l’hora de participar activament en alguna de les activitats que es realitzen a l’escola:

• Normativa: cada persona externa al centre ha d’emplenar uns documents normatius abans de realitzar qualsevol activitat (drets d’imatge i el certificat de delictes penals).
  • Reforçar les indicacions, pautes i/o instruccions del/de la mestre/a: Cal fixar-se en les actuacions i indicacions del/la mestre/a per seguir la mateixa metodologia.
  •  Ajudar a tot el grup: La vostra ajuda ha d’anar dirigida a la totalitat de l’alumnat, o a aquell grup d’alumnes que us demani el/la mestre/a.
  • Respectar l’autonomia de l’alumnat: cal potenciar la seva autonomia, sense oferir ajuda si aquesta no es necessària. Els nens i nenes son capaços i capaces de fer moltes coses, però a vegades necessiten més temps que les persones adultes.
  • Utilitzar el català com a llengua de comunicació: en totes les activitats cal utilitzar la llengua catalana, exceptuant aquelles activitats en que precisament potenciar i reforçar una de les altres llengües escolars sigui un dels objectius.
  • No fer cap tipus d’enregistrament amb el telèfon mòbil: el/la mestre/a ja fan les fotografies necessàries al realitzar determinades activitats. Una persona externa no té autorització per a fer cap tipus d’enregistrament, ja sigui fotografia o video.