RESOLUCIÓ DE CONFLICTES: ENFOCAMENT RESTAURATIU

REFLEXIONANT SOBRE ELS ERRORS DE COMPORTAMENT

La raó principal per la qual infants i joves venen a l’escola és per socialitzar-se, per estar amb els seus amics i amigues. En altres paraules, les relacions són un factor motivador.

Relacionalment tenen molt per aprendre i cometen molts d’errors. Han d’aprendre com gestionar les seves relacions, com fer amics i continuar sent un mateix, com estar en desacord o discutir amb els seus mestres i els seus companys i companyes d’un manera respectuosa, com expressar emocions intenses i ser escoltats, com escoltar els altres amb empatia, com negociar i com aconseguir consens.

Els errors en aquestes àrees poden ser la base de baralles verbals i també físiques; amb freqüència aquests errors són descrits com a “mal comportament” o “conductes inadequades” en comptes de ser entesos com a errors que apareixen per la manca d’habilitats per gestionar aquestes situacions d’una manera més efectiva.

1. Imma

Totalment d’acord, per això es important crear sentiment de grup, crear vincles de complicitat, confiança i cooperació, començant pel seu entorn més proper i el social.