Europa, el nostre espai comú

Tres centres de la ciutat participen aquest curs 2018-2019 en el programa “La UE el nostre espai comú”, que vol apropar la Unió Europea al context educatiu.

El programa “La UE el nostre espai comú” té per objectiu apropar la Unió Europea al context educatiu donant un especial èmfasi als valors fundacionals i a la diversitat en què es fonamenta el Projecte d’Europa. Pretén ser una eina per a promoure des de les escoles una ciutadania de futur compromesa i s’emmarca dins de la iniciativa d’Eurocities Cities4Europe.

El Programa Europa de la Direcció de Relacions Internacionals de l’Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa el projecte amb la col·laboració del Consorci d’Educació de Barcelona en seva implantació en els tres centres de la ciutat que hi participen: les escoles Vila Olímpica, Molí de Finestrelles i Baró de Viver. L’alumnat d’aquestes tres escoles coneixeran i podran debatre sobre els drets i deures de la ciutadania europea.

El programa va arrencar el dilluns 12 de novembre a l’Escola Baró de Viver amb el treball del valor de l’economia circular per afavorir el reciclatge i evitar l’excés de residus.

El passat 26 de de novembre van estar a la nostra escola.

Aquest programa acabarà el mes d’abril de 2019 amb una jornada el proper dia 27 de març  on s’exposaran les conclusions de la seva recerca i es faran propostes per fer-les arribar a les autoritats europees.