Espai Migdia

El temps de migdia és un temps força important per els infants ja que és un moment on es poden esplaiar i fer un trencament en la seva jornada. Tot això no ens hem d’oblidar que s’incorpora en l’àmbit educatiu, i que aquest aspecte ha de ser tingut en compte, per a ser aprofitat i potenciat.
Com a responsables dels nens i nenes en l’espai del migdia, el nostre objectiu és convertir el menjador escolar en un espai lúdic i educatiu. Aquesta tasca es porta a terme a través del nostre personal especialitzat que, mitjançant el projecte educatiu, programa i fa activitats per promoure hàbits, valors i actituds bàsiques per a l’educació dels nens i nenes el aquestes àrees principals:

– Educació per la salut: bons hàbits nutricionals i de vida activa.
– Educació per a la convivència: hàbits de responsabilitat, cooperació, igualtat i respecte mutu.
– Educació per la sostenibilitat: hàbits de respecte al medi ambient, reciclatge i aprofitament dels recursos.

El temps de migdia ha de servir als nens i nenes per a descansar i esplaiar-se. És el trencament del ritme horari que el treball escolar assenyala. També ha de servir per a respondre a la necessitat d’aportació nutricional que l’infant necessita. En aquest temps ha d’aprendre a adquirir bons hàbits alimentaris.
És molt important que es relacioni amb els companys i que aprengui a compartir i a respectar el material.

OBJECTIUS GENERALS

Els objectius que ens plantegem en l’espai de migdia són els següents:

– Adquirir bons hàbits alimentaris
– Respectar tota la comunitat educativa que participa en l’horari de menjador i temps lliure.
– Usar correctament i amb cura el material del menjador i de les activitats
– Desenvolupar hàbits d’higiene (rentar mans abans i després de dinar, rentar les dents…).
– Potenciar el desenvolupament integral dels nens i de les nenes
– Fomentar el comportament correcte a taula
– Desenvolupar l’autonomia personal
– Fomentar el companyerisme i les actituds de respecte i tolerància cap a tots els membres de la comunitat escolar.
– Motivar la iniciativa dels infants.
– Practicar la responsabilitat i en el desenvolupament de compromisos.
– Fomentar el respecte per l’entorn.
– Aprendre a compartir.
– Utilitzar el diàleg com a eina de resoldre conflictes.

EL NOSTRE EQUIP DE MONITORS/ES:

I3A MªANGELS G.
I3B SÒNIA M.
REFORÇ I3 LAURA G
I4A MANOLI M.
I4B NÚRIA  B.
I5A MARI G.
I5B CRISTINA R.
1rA MARTÍ A.
1rB MARI R.
2nA LAIA A.
2nB MARC P.
3rA RAQUEL C.
3rB LAURA J.
4tA SUSANA P.
4tB SUSANA R.
5èA MARC A.
5èB ADRIÀ D.
6èA NÚRIA R.
6èB ORIOL A.
COORD. NÚRIA B.

 

L’EQUIP DE CUINA:

DANIEL RODRÍGUEZ COLLDEFORNS
ANDREA VENTÓS RODRÍGUEZ
PILAR PÉREZ DOÑATE
ANA MARÍA MARTÍ CONCEJO

Preus del menjador 23-24

PROJECTE MENJADOR CURS 23-24