Espai Migdia

El temps de migdia és un temps força important per els infants ja que és un moment on es poden esplaiar i fer un trencament en la seva jornada. Tot això no ens hem d’oblidar que s’incorpora en l’àmbit educatiu, i que aquest aspecte ha de ser tingut en compte, per a ser aprofitat i potenciat.
Com a responsables dels nens i nenes en l’espai del migdia, el nostre objectiu és convertir el menjador escolar en un espai lúdic i educatiu. Aquesta tasca es porta a terme a través del nostre personal especialitzat que, mitjançant el projecte educatiu, programa i fa activitats per promoure hàbits, valors i actituds bàsiques per a l’educació dels nens i nenes el aquestes àrees principals:

– Educació per la salut: bons hàbits nutricionals i de vida activa.
– Educació per a la convivència: hàbits de responsabilitat, cooperació, igualtat i respecte mutu.
– Educació per la sostenibilitat: hàbits de respecte al medi ambient, reciclatge i aprofitament dels recursos.

El temps de migdia ha de servir als nens i nenes per a descansar i esplaiar-se. És el trencament del ritme horari que el treball escolar assenyala. També ha de servir per a respondre a la necessitat d’aportació nutricional que l’infant necessita. En aquest temps ha d’aprendre a adquirir bons hàbits alimentaris.
És molt important que es relacioni amb els companys i que aprengui a compartir i a respectar el material.

OBJECTIUS GENERALS

Els objectius que ens plantegem en l’espai de migdia són els següents:

– Adquirir bons hàbits alimentaris
– Respectar tota la comunitat educativa que participa en l’horari de menjador i temps lliure.
– Usar correctament i amb cura el material del menjador i de les activitats
– Desenvolupar hàbits d’higiene (rentar mans abans i després de dinar, rentar les dents…).
– Potenciar el desenvolupament integral dels nens i de les nenes
– Fomentar el comportament correcte a taula
– Desenvolupar l’autonomia personal
– Fomentar el companyerisme i les actituds de respecte i tolerància cap a tots els membres de la comunitat escolar.
– Motivar la iniciativa dels infants.
– Practicar la responsabilitat i en el desenvolupament de compromisos.
– Fomentar el respecte per l’entorn.
– Aprendre a compartir.
– Utilitzar el diàleg com a eina de resoldre conflictes.

EL NOSTRE EQUIP DE MONITORS/ES:

I3A MªANGELS G.
I3B SÒNIA M.