DIA INTERNACIONAL DE LA PAU I NO VIOLÈNCIA

El dia 30 de gener, és EL DIA INTERNACIONAL DE LA PAU I NO VIOLÈNCIA.

L’escola Molí de Finestrelles celebra aquesta jornada amb reflexions al voltant d’aquest valor de convivència en el món.

Aquest curs escolar l’hem enfocat amb el tema central: “MONUMENTS PER LA PAU

L’objectiu és fer un treball per a una cultura de pau ampliant coneixements de l’entorn per concloure que la pau del món és una ” assignatura pendent” i històrica.

La resposta està en la suma d’actituds individuals de pau quotidianes, de respecte i de diàleg, per buscar acords col·lectius de convivència positiva i de concòrdia.

ELS NOSTRES MONUMENTS

EDUCACIÓ INFANTIL

Escultura amb diferents caixes de cartró folrades amb

paper blanc i símbol de la pau representant les diferents cultures integrades a l’escola. Paraules en diferents idiomes i infants units per les mans, coronat amb el símbols de la pau internacionals.

La força de la unió.

CICLE INICIAL:

Conjunt de vaixells de paper amb la tècnica de la papiroflèxia on han escrit un missatge “Per un mar de Pau”.

Tots els continents es comuniquen per mar i amb els nostres vaixells els podem fer arribar a tots els ports.

En clau més adulta, ens ha semblat bonic fer uns vaixells per tenir present la crisi del mediterrani i l’angoixa que produeix saber que hi ha molta gent que no arriba a creuar el mar en busca d’un futur millor.

CICLE MITJÀ

Inspirat en el Monument per a la Pau i la Cultura que es troba a Istanbul.

La bola del món sostinguda per tres mans, mitja bola del món com un test amb tres branques d’olivera. Simbolitza la convivència entre les comunitats turca, grega i armènia.

Convivència entre diferents cultures i per la natura.

CICLE SUPERIOR

Inspiració en un monument per la pau que hi ha a Ginebra (un canó recargolat). I d’altra banda la història real de la Sadako Sasaki (nena japonesa amb leucèmia arran de la bomba atòmica d’Hiroshima ).

Segons la història popular, una amiga va explicar-li que en fer mil grues de paper es concedeixen els desitjos més profunds i ja a l’hospital va començar a fer-les, però va morir quan només en portava 644. Les seves companyes de classe van completar la xifra de 1.000 després de la seva mort).

S’ha treballat la localització geogràfica, conseqüències de les guerres i coneixement de l’ONU, entitat intergovernamental mundial.

El resultat ha estat un conjunt de coloms d’origami, molinets de colors i un

“canó de la pau”, que projecta coloms i molinets