PROJECTE DE LES ESTRELLES DE MAR – I5

Els i les alumnes d’I5 hem après moltes coses sobre l’estrella de mar. Amb l’ajuda de l’Estela, la nostra mascota, ens ha ensenyat moltes coses sobre el mar i sobre els seus familiars, les estrelles de mar.

Durant el Projecte hem treballat tots aquests aspectes del món marí des de diferents àmbits:

  • Aprenem les parts de les estrelles de mar.
  • Diferents espècies d’estrelles de mar.
  • Gaudim de cançons com “L’estrella del Pop”, la nostra cançó.
  • Coneixem les diferents formes de reproducció: sexual i asexual.
  • Aprenem nou vocabulari d’aquest tema.
  • Aprenem aspectes curiosos sobre les estrelles de mar.
  • Aprenem el nom d’alguns animals marins.
  • Ens preocupem per la contaminació en els mars.

Cada nen i nena ha fet una recerca amb l’ajuda dels seus pares i mares on buscaven diferents informacions i després ho havien d’explicar als seus companys i companyes. Tot el que hem après ho hem plasmat en el nostre lapbook:

  • Què mengen?
  • Diferents animals marins que hi ha.
  • Les parts de l’estrella de mar.
  • La reproducció.
  • Algunes curiositats com: Quants anys viuen?, quantes espècies hi ha?, on viuen?, tenen sang?…

Ens ha encantat tenir a l’Estela amb nosaltres i treballar l’estrella de mar!!

(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).

ROBÒTICA – I4 I I5

Aquest curs a infantil hem fet robòtica a I4 i I5 amb les Bee-bot, unes abelles robot molt simpàtiques que rebien ordres dels nens/es per anar allà on ells/es els indicaven.

Els nens i nenes s’ho han passat pipa vestint a la Bee-bot de diferents colors!

Hem treballat els números de l’1 al 10, l’orientació espacial, a lateralitat, la seqüència d’ordres i el treball en equip.

Tot això introduint nou vocabulari en anglès: els números, endavant, darrere, esquerra i dreta.

(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).

ACROSPORT 5È

Les i els alumnes de 5è hem estat treballant l’Acrosport. Hem fet i provat diferents acrobàcies, com també hem representat diferents figures.

Per concloure la unitat hem fet diferents grups i cadascú ha escollit una música per tal de fer la seva representació. Hem creat una coreografia amb diferents acrobàcies i figures d’acrosport juntament amb un ball. Hem après i ens hem divertit molt!

A dins de l’àlbum de fotos, també hi deixem els vídeos de les coreografies dels 3 grups!

(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).

MAIG – I4

I estem a la recta final d’aquest curs 2022-2023. Hem gaudit un munt fent unes activitats ben divertides i enriquidores:

  • Hem escrit els animals i les fruites de la primavera.
  • Hem descomposat el número 4 i el número 5 de totes les maneres possibles.
  • Hem dibuixat flors de primavera als vidres.
  • Hem construït paraules de primavera o les que hem volgut amb les pissarres i les lletres magnètiques.
  • Hem escrit amb retoladors veleda.
  • Hem fet el nostre trencaclosques de la cara, cada vegada amb les peces més petites.
  • Hem enfilat botons i hem fet collarets.
  • Hem comptat petxines i hem buscat el número.
  • Hem fet la lletra J la H, la X La Y i la W.
  • Hem escrit paraules curtes del cos humà: cao, mà, peu i cul.
  • Hem fet una abella preciosa per penjar al passadís.
  • Hem jugat amb la casa arbre, els ninos i els arbres.
  • Hem jugat a les connexions i el que ens ha sortit ha estat espectacular.
  • Hem pintat les lletres que composen la paraula primavera.
  • Hem jugat amb el castell.
  • Hem escrit Abril, tot recordant la dita.
  • Hem dibuixat la cara.
  • Hem fet una portada de l’abecedari xulíssima i també una pel projecte Aquest i aquesta sóc jo.
  • Hem aprés què vol dir ple i què vol dir buit.

Seguim aprenent a escriure el nostre cognom. Com veieu, no parem de descobrir i aprendre coses noves!! Mireu les fotos, ja veureu que xules són!!

(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).

PINTORA SONIA DELAUNAY – I4

A les nenes i nens de I4 ens ha encantat ser creatives i creatius a partir de les diferents obres de la fantàstica pintora Sonia Delaunay.

Van triar tres obres molt boniques: Ballarina de tango, prova de color i matra 530. Entre tothom van decidir com els volien reproduir:

  • Ballarina de tango: dibuixar-la llapis i resseguir-la amb retolador negre, i pintar-la amb pintura aiguada.
  • Prova de color: amb gomets.
  • Matra 530: pintar-lo amb aquarel·les.

Els resultats han sigut preciosos!! Mireu-ho!!

(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).

PINTORS/ES I5 – FRIDA KAHLO

Aquest últim trimestre, els i les alumnes d’I5 han treballat a la pintora mexicana Frida Kahlo.

Per començar vam visualitzar un vídeo on explica la seva biografia i després ens vam posar mans a l’obra! Les dues obres que hem fet són:

  1. Autoretrat
  2. Les dos Frides

La característica de la Frida Kahlo és que porta flors al cap i unes celles particulars, i això és el que vam fer a la primera obra. Vam completar la cara de la Frida i després vam adornar el seu cabell amb paper de seda simulant les flors.

A la segona obra vam treballar la simetria, intentant dibuixar a la Frida que faltava i que s’unissin amb les mans i el fil que uneix els dos cors.

(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).

JUNTS FEM ESCOLA – BLANCA

A I4 ha vingut el pare de la Blanca, en Martí, i ens ha explicat el seu ofici: pescador. Ens ha explicat com es cus una xarxa, com pesquen gambes, com es fan els nusos mariners i que hem de cuidar molt el nostre medi natural perquè al fons marí estigui sempre ben net i polit. Moltes gràcies Martí per acompanyar-nos aquesta tarda i explicar-nos coses tan importants!

(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).

JUNTS FEM ESCOLA I5 CANDELA

A I5 ens ha vingut a veure la Sarai i l’Elías, els pares de la Candela i ens han ensenyat a plantar carbassons!

Ens han explicat un munt de coses sobre les plantes: què necessiten per créixer i viure, les parts que tenen les plantes i els passos a seguir per plantar-les.

Després de plantar els carbassons, hem decorat els nostres testos personalitzats amb gomets! Moltes gràcies als dos per venir!!

(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).

SORTIDA LA SELVATANA – CM

Dilluns 5 de juny, Cicle Mitjà va visitar la granja ecològica de La Selvatana. Vam entendre els valors d’una granja ecològica: el respecte envers els animals i els productes que elaboren. A més, vam poder tastar fruites, verdures i productes làctics de proximitat. Moltes gràcies per aquesta experiència!

(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).

JUNTS FEM ESCOLA I4 – AINA

A I4 estem acabant el Projecte Junts fem escola…un Projecte preciós on les famílies gaudeixen d’una estoneta preciosa amb el seu fill o fill i amb les altres companyes i companys de la classe.

Avui ha vingut la Raquel i l’Àlex, la mama i el papa de l’Aina. Han preparat una activitat molt divertida, que té com a punt de partida un conte de L’escola de monstres. Mireu quins monstres més divertits han dibuixat!!

Moltes gràcies Raquel i Àlex, ens ha encantat compartir amb vosaltres aquesta estona tan enriquidora… i l’Aina ha estat súper contenta!!!

(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).

MES DE MAIG A I3

Els nens i les nenes de i3 aquest mes de Maig hem treballat molts continguts de la Primavera com ara vocabulari, les lletres, enganxar floretes a un quadre, pintar flors amb aquarel·les i moltes coses més divertides.

També hem anat a la biblioteca de Sant Antoni a mirar diversos contes, que divertit!!

Aquest mes de Maig celebrem l’aniversari de: JARA I JORDI. Moltes felicitats!!

ACTIVITATS TREBALLADES:

  • Motricitat fina: pius , plastilina, encaixos, pintura de dits, jocs motrius, enfilar, cosir…
  • Traç de les lletres i números amb diversos materials.
  • Pissarra amb lletres imans.
  • Noms amb tampons de lletres.
  • Seriacions amb gomets de colors.
  • Vocabulari animals de la granja i els seus sons.
  • Identificar imatges amb la lletra inicial corresponent A-E-I-O-U.
  • Treball del cos humà: la cara i les seves parts.
  • Molí de vent.
  • Estel decorat amb paper de seda.
  • Nom amagat: escriure el nom amb cera tova blanca i pintar aiguada verda.
  • Cilindre: decorar cilindres de colors.

També hem treballat moltes altres coses que realitzem dia a dia com ara cançons, rutines, hàbits,…

Son uns alumnes fantàstics. Us felicito!!

(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).

SORTIDA INFANTIL MARCEL MAILLOT ESTARTIT

Els i les alumnes d’infantil hem anat a fer activitats marineres a la casa Marcel Maillot, com a activitat “Un dia al mar”.

Activitats:

  • FONS MARÍ: observació directa de la vida marinera, desplaçaments de les diferents espècies que es troben als aquaris.
  • JOCS MARINERS: participació en jocs dirigits, de moviment i sensasorials.
  • ARBORADURA: simulació de pràctiques marineres d’un vaixell.

Hem gaudit de l’entorn natural potenciant el respecte i la cura pel medi natural. Hem despertat l’interès de la vida dels mariners i tasques relacionades amb el mar.

Que bé que ens ho hem passat!!!

(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).

PREMI SAMBORI, EDICIÓ 2023 – 4T

L’Escola LLevantí de Mar, gràcies als alumnes de 4t de primària, ha estat escollida d’entre 273 obres com a una de les 10 millors¡!

Gràcies a aquests petits gran artistes que amb la seva espontaneïtat, les seves ganes, la seva originalitat i el seu desig de millorar cada dia una mica més, ens regalen tantes alegries.

Sou uns cracks!! Premi Sambori, edició 2023

MARIA MERCÈ ROCA

El passat dijous l’autora Maria Mercè Roca  va venir a visitar els nens i nenes de segon després d’haver llegit el seu llibre: UN ROMEU DE PEGA DOLÇA. Quina il·lusió! Maria Mercè els teus contes són màgics!

(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).

 

JUNTS FEM ESCOLA A I4 – ADRIÀ

A la classe de I4 ha vingut l’Annabel, la mama de l’Adrià. Ens ha preparat una activitat xulíssima! Hem plantat llenties i cigrons!!

Moltes gràcies Annabel, les nenes i nens s’ho han passat genial!!

(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).

PROJECTE DELS DOFINS A I3

Les i els alumnes de I3 de l’escola Llevantí de Mar varen escollir ser la “Classe dels Dofins”! Va sorgir de la motivació dels infants, volien tenir un nom per la classe i no sabien quin, vam dir diferents tipus d’animals del mar i llavors vam fer una votació, al final va sortir com a animal els Dofins per majoria. Primerament no sabien gaire coses sobre aquest animal, primerament vam fer una pluja d’idees del què sabiem dels dofins i després del què volem saber.

Iniciem un procés per iniciar les característiques d’aquest animal. Els nens i les nenes van estar molt motivats per aprendre coses i portar informació on les famílies han col·laborat molt.

Expliquem la informació que han portat de casa i realitzem un racó dels dofins a la classe. Amb tota la informació que hem recopilat dissenyem un dossier amb LAPBOOK molt divertit. Hem creat 3 grups de treball:

  • GRUP 1: QUÈ MENGEN.
  • GRUP 2. PARTS DEL DOFÍ.
  • GRUP 3: ON VIUEN I COM NEIXEN ELS DOFINS.

A partir d’aquí treballem l’expressió oral i fem una petita exposició oral del seu treball realitzat.

També hem après moltes altres coses, com ara la reproducció, els colors, moviments, seriacions, tipus de dofins, les lletres, …

Es treballa totes les àrees curriculars, ja que és un projecte i és globalitzat! Aquí us deixo un recull d’imatges del que hem treballat. Moltes felicitats classe dels dofins!! Us felicito!!!

(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).

PSICO A INFANTIL

Els nens i nenes d’infantil ens agrada molt la tarda que fem psicomotricitat! Fem diferents activitats com circuits, racons amb diferents materials, juguem i experimentem amb robes, cordes, pilotes grosses i petites, cercles i cons, xanques, fem tombarelles i saltem a un llit elàstic, també juguem amb els blocs i fem diferents creacions.

A I4 i I5 ja comencem a jugar a diferents jocs com el mocador, l’aranya, atrapar, el pica paret, el joc de les cadires… Que bé ens ho passem!

(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).

SORTIDA PRIMAVERA A EDUCACIÓ INFANTIL

Les i els alumnes d’infantil de l’escola Llevantí de Mar hem anat a buscar flors de primavera, una sortida tot caminant per l’entorn. Ens hem anat aturant a contemplar els canvis que havien succeït amb l’arribada de la primavera. Hem vist els camps florits, petits insectes, flors de tot tipus,…

Hem esmorzat en un parc i hem gaudit una estona de joc lliure on els nens i les nenes han pogut observar l’entorn. Tot i que hem hagut de marxar una mica abans del que teníem previst perquè se’ns ha posat a ploure. 

Aquí us deixem un recull de fotografies, ens ho hem passat molt bé! Esperem que us agradin!

(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).