TEATRE AL MENJADOR – LA CAPUTXETA TRIANERA
15/06/23Algunes nenes i nens que es queden al menjador han realitzat una obra de teatre! Mireu que bé que ho han fet:
Algunes nenes i nens que es queden al menjador han realitzat una obra de teatre! Mireu que bé que ho han fet:
Els i les alumnes d’I5 hem après moltes coses sobre l’estrella de mar. Amb l’ajuda de l’Estela, la nostra mascota, ens ha ensenyat moltes coses sobre el mar i sobre els seus familiars, les estrelles de mar.
Durant el Projecte hem treballat tots aquests aspectes del món marí des de diferents àmbits:
Cada nen i nena ha fet una recerca amb l’ajuda dels seus pares i mares on buscaven diferents informacions i després ho havien d’explicar als seus companys i companyes. Tot el que hem après ho hem plasmat en el nostre lapbook:
Algunes curiositats com: Quants anys viuen?, quantes espècies hi ha?, on viuen?, tenen sang?…
Ens ha encantat tenir a l’Estela amb nosaltres i treballar l’estrella de mar!!
(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).
Aquest curs a infantil hem fet robòtica a I4 i I5 amb les Bee-bot, unes abelles robot molt simpàtiques que rebien ordres dels nens/es per anar allà on ells/es els indicaven.
Els nens i nenes s’ho han passat pipa vestint a la Bee-bot de diferents colors!
Hem treballat els números de l’1 al 10, l’orientació espacial, a lateralitat, la seqüència d’ordres i el treball en equip.
Tot això introduint nou vocabulari en anglès: els números, endavant, darrere, esquerra i dreta.
(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).
Les i els alumnes de 5è hem estat treballant l’Acrosport. Hem fet i provat diferents acrobàcies, com també hem representat diferents figures.
Per concloure la unitat hem fet diferents grups i cadascú ha escollit una música per tal de fer la seva representació. Hem creat una coreografia amb diferents acrobàcies i figures d’acrosport juntament amb un ball. Hem après i ens hem divertit molt!
A dins de l’àlbum de fotos, també hi deixem els vídeos de les coreografies dels 3 grups!
(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).
I estem a la recta final d’aquest curs 2022-2023. Hem gaudit un munt fent unes activitats ben divertides i enriquidores:
Seguim aprenent a escriure el nostre cognom. Com veieu, no parem de descobrir i aprendre coses noves!! Mireu les fotos, ja veureu que xules són!!
(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).
A les nenes i nens de I4 ens ha encantat ser creatives i creatius a partir de les diferents obres de la fantàstica pintora Sonia Delaunay.
Van triar tres obres molt boniques: Ballarina de tango, prova de color i matra 530. Entre tothom van decidir com els volien reproduir:
Els resultats han sigut preciosos!! Mireu-ho!!
(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).
Aquest últim trimestre, els i les alumnes d’I5 han treballat a la pintora mexicana Frida Kahlo.
Per començar vam visualitzar un vídeo on explica la seva biografia i després ens vam posar mans a l’obra! Les dues obres que hem fet són:
La característica de la Frida Kahlo és que porta flors al cap i unes celles particulars, i això és el que vam fer a la primera obra. Vam completar la cara de la Frida i després vam adornar el seu cabell amb paper de seda simulant les flors.
A la segona obra vam treballar la simetria, intentant dibuixar a la Frida que faltava i que s’unissin amb les mans i el fil que uneix els dos cors.
(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).
A I4 ha vingut el pare de la Blanca, en Martí, i ens ha explicat el seu ofici: pescador. Ens ha explicat com es cus una xarxa, com pesquen gambes, com es fan els nusos mariners i que hem de cuidar molt el nostre medi natural perquè al fons marí estigui sempre ben net i polit. Moltes gràcies Martí per acompanyar-nos aquesta tarda i explicar-nos coses tan importants!
(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).
A I5 ens ha vingut a veure la Sarai i l’Elías, els pares de la Candela i ens han ensenyat a plantar carbassons!
Ens han explicat un munt de coses sobre les plantes: què necessiten per créixer i viure, les parts que tenen les plantes i els passos a seguir per plantar-les.
Després de plantar els carbassons, hem decorat els nostres testos personalitzats amb gomets! Moltes gràcies als dos per venir!!
(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).
Dilluns 5 de juny, Cicle Mitjà va visitar la granja ecològica de La Selvatana. Vam entendre els valors d’una granja ecològica: el respecte envers els animals i els productes que elaboren. A més, vam poder tastar fruites, verdures i productes làctics de proximitat. Moltes gràcies per aquesta experiència!
(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).
A I4 estem acabant el Projecte Junts fem escola…un Projecte preciós on les famílies gaudeixen d’una estoneta preciosa amb el seu fill o fill i amb les altres companyes i companys de la classe.
Avui ha vingut la Raquel i l’Àlex, la mama i el papa de l’Aina. Han preparat una activitat molt divertida, que té com a punt de partida un conte de L’escola de monstres. Mireu quins monstres més divertits han dibuixat!!
Moltes gràcies Raquel i Àlex, ens ha encantat compartir amb vosaltres aquesta estona tan enriquidora… i l’Aina ha estat súper contenta!!!
(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).
Els nens i les nenes de i3 aquest mes de Maig hem treballat molts continguts de la Primavera com ara vocabulari, les lletres, enganxar floretes a un quadre, pintar flors amb aquarel·les i moltes coses més divertides.
També hem anat a la biblioteca de Sant Antoni a mirar diversos contes, que divertit!!
Aquest mes de Maig celebrem l’aniversari de: JARA I JORDI. Moltes felicitats!!
ACTIVITATS TREBALLADES:
També hem treballat moltes altres coses que realitzem dia a dia com ara cançons, rutines, hàbits,…
Son uns alumnes fantàstics. Us felicito!!
(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).
Els i les alumnes d’infantil hem anat a fer activitats marineres a la casa Marcel Maillot, com a activitat “Un dia al mar”.
Activitats:
Hem gaudit de l’entorn natural potenciant el respecte i la cura pel medi natural. Hem despertat l’interès de la vida dels mariners i tasques relacionades amb el mar.
Que bé que ens ho hem passat!!!
(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).
L’Escola LLevantí de Mar, gràcies als alumnes de 4t de primària, ha estat escollida d’entre 273 obres com a una de les 10 millors¡!
Gràcies a aquests petits gran artistes que amb la seva espontaneïtat, les seves ganes, la seva originalitat i el seu desig de millorar cada dia una mica més, ens regalen tantes alegries.
Sou uns cracks!! Premi Sambori, edició 2023
Les i els alumnes de I3 de l’escola Llevantí de Mar varen escollir ser la “Classe dels Dofins”! Va sorgir de la motivació dels infants, volien tenir un nom per la classe i no sabien quin, vam dir diferents tipus d’animals del mar i llavors vam fer una votació, al final va sortir com a animal els Dofins per majoria. Primerament no sabien gaire coses sobre aquest animal, primerament vam fer una pluja d’idees del què sabiem dels dofins i després del què volem saber.
Iniciem un procés per iniciar les característiques d’aquest animal. Els nens i les nenes van estar molt motivats per aprendre coses i portar informació on les famílies han col·laborat molt.
Expliquem la informació que han portat de casa i realitzem un racó dels dofins a la classe. Amb tota la informació que hem recopilat dissenyem un dossier amb LAPBOOK molt divertit. Hem creat 3 grups de treball:
A partir d’aquí treballem l’expressió oral i fem una petita exposició oral del seu treball realitzat.
També hem après moltes altres coses, com ara la reproducció, els colors, moviments, seriacions, tipus de dofins, les lletres, …
Es treballa totes les àrees curriculars, ja que és un projecte i és globalitzat! Aquí us deixo un recull d’imatges del que hem treballat. Moltes felicitats classe dels dofins!! Us felicito!!!
(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).
Els nens i nenes d’infantil ens agrada molt la tarda que fem psicomotricitat! Fem diferents activitats com circuits, racons amb diferents materials, juguem i experimentem amb robes, cordes, pilotes grosses i petites, cercles i cons, xanques, fem tombarelles i saltem a un llit elàstic, també juguem amb els blocs i fem diferents creacions.
A I4 i I5 ja comencem a jugar a diferents jocs com el mocador, l’aranya, atrapar, el pica paret, el joc de les cadires… Que bé ens ho passem!
(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).
Les i els alumnes d’infantil de l’escola Llevantí de Mar hem anat a buscar flors de primavera, una sortida tot caminant per l’entorn. Ens hem anat aturant a contemplar els canvis que havien succeït amb l’arribada de la primavera. Hem vist els camps florits, petits insectes, flors de tot tipus,…
Hem esmorzat en un parc i hem gaudit una estona de joc lliure on els nens i les nenes han pogut observar l’entorn. Tot i que hem hagut de marxar una mica abans del que teníem previst perquè se’ns ha posat a ploure.
Aquí us deixem un recull de fotografies, ens ho hem passat molt bé! Esperem que us agradin!
(Cliqueu damunt la imatge per accedir a l’àlbum sencer).