Projecte patis

L’alumnat de primària també gaudim de nous jocs al pati i ens ho passem d’allò més bé!

Moltes gràcies a totes les famílies que treballen de valent per fer-ho possible 🙂

Miniolímpiades 2019

L’escola Mestre Ignasi Peraire, va celebrar ahir les “Miniolimpíades 2019”.

Un dels objectius del MIP és fomentar els valors a través de l’esport. És per aquest motiu que des de fa uns quants anys se celebra aquesta jornada esportiva que preparen amb molta il·lusió les i els mestres d’Educació Física de l’escola.

Com a novetat d’enguany, cada grup ha inventat el nom del seu país i ha dissenyat la seva pròpia bandera. La creativitat de l’alumnat no ha passat desapercebuda i alguns dels països que més han sonat han estat “Paulàndia” o “Llibertària”, entre d’altres. L’alumnat ha voltat al llarg del matí per diferents estacions practicant esports i /o jocs diversos.

En acabar, s’ha obsequiat als esportistes amb un esmorzar saludable: una poma i una ampolla d’aigua. Hem acabat la jornada esportiva repartint a cada nen/a el seu diploma personalitzat.

TROBADA DEL PCEE A LA NOSTRA ESCOLA

El passat dissabte dia 4 de maig des del Pla Català de l’Esport a l’escola i amb la col·laboració del Consell Esportiu del Pla d’Urgell vam organitzar una trobada multiesportiva oberta a tot l’alumnat del Pla d’Urgell de les 9:30 a les 12:30 del matí.

Els participants, que anaven des dels més petits de P3 fins als més grans de 6è, van poder gaudir d’inflables, jocs amb pilotes, circuïts de coordinació, un partit de “pixi” i fins i tot un circuït amb unes bicicletes especials. A més a més l’esmorzar va ser gratuït.

Ens ho vam passar genial! L’any que ve hi tornarem i esperem la presència de més participants!

VISCA L’ESPORT!!!

Miniolimpíades Educació Infantil

L’esport és fonamental perquè desenvolupa les capacitats motrius, les psicològiques i les afectives, aporta valors com el respecte, la companyonia o la solidaritat i és un pilar per socialitzar-se.  Per això hem celebrat el dia de l’esport a educació infantil! Hem realitzant unes  miniolimpíades on hem hagut de superar proves d’equilibri, punteria i rapidesa.  Ens hem barrejat per grups des de P3 fins a P5 i ho hem fet d’allò més bé perquè hem superat totes les proves!

Parc d’educació per a la mobilitat segura al MIP

Al MIP gaudim aquests dies d’un parc d’educació de mobilitat segura. Aquests parcs, són instal·lacions que reprodueixin situacions reals de circulació i que permeten que els infants s’enfrontin a situacions similars en un entorn controlat.

L’alumnat ha pogut aprendre i practicar comportaments adequats al trànsit, per aplicar-los posteriorment en el seu dia a dia.

Al pavelló annex a l’escola s’ha instal·lat aquest parc, que compta amb diferents materials i vehicles que simulen els carrers d’una ciutat, tot l’alumnat de primària participarà en aquesta activitat durant la setmana cultural. Si cliqueu a la imatge podreu veure les fotos dels diferents grups.

Sant Jordi 2019

Celebrar la diada de Sant Jordi, ja és una tradició a la nostra escola. Al llarg del dia gaudim de diferents actes com el bescanvi de llibres, la marató de lectura, el Jocs Florals, el ball de bastons i la ballada de sardanes, entre d’altres.

Els docents també es posen a prova!!!

Un grup de mestres de l’escola també va poder participar als dos Escape’s Room que van preparar els alumnes de 5è.

Van passar una estona divertida i van poder comprovar les seves habilitats com a detectius.

Esperem que la resta de mestres els puguin realitzar un altre dia.

Aquí en teniu algunes fotos:

Ai quin disbarat!

Un any més l’escola participa al concurs “Ai quin disbarat” que organitza Mollerussa Comercial, conjuntament amb el Consorci de Normalització Lingüística del Pla d’ Urgell. El concurs està adreçat a l’alumnat de cicle superior i consisteix en resoldre reptes lingüístics en llengua catalana. L’alumnat durant uns dies visita les diferents botigues de Mollerussa on hi ha les pistes per resoldre el concurs. Han estat premiats amb un val de regal els alumnes Dani Lanchita de cinquè i Hafsa Leachouri de sisè.

Escape Room’s al Cicle Superior!

Aquest 2n trimestre l’alumnat de 5è que ha participat al taller STEAM en la seva vessant matemàtica ha dissenyat dos Escape’s Room per a la resta d’alumnes i per als mestres de l’escola.

L’Escape Room és el joc de moda del segle XXI, consisteix en què un grup de persones ha d’assolir un objectiu marcat superant tota mena de proves i enigmes.

Els nostres jocs es titulen:

UN SEGREST A L’ESCOLA! – ON EL GRUP HAURÀ DE RESOLDRE EL CAS DEL SEGREST D’UN ALUMNE DEL CENTRE.

LA CAIXA D’EXPLOSIUS! – ON EL GRUP HAURÀ DE TROBAR I DESACTIVAR UNA CAIXA PLENA D’EXPLOSIUS QUE UN CIENTÍFIC MALVAT HA DEIXAT AMAGADA A L’ESCOLA PER TAL DE FER-LA EXPLOTAR.

Si cliqueu a la fotografia veureu més fotos dels alumnes en plena acció.

P5 – Learning English!

Els infants de P5 van poder gaudir de dues sessions d’anglès dirigides per estudiants del Grau d’Educació Infantil (Gestions creatives) de la Universitat de Lleida. Aquestes estudiants estan cursant una assignatura sobre l’ensenyament de l’anglès com a llengua estrangera en edats primerenques, i a la nostra escola van poder posar en pràctica tot el què estan aprenent per ensenyar l’anglès! Van preparar dues activitats molt divertides i els infants van gaudir molt de l’experiència! Des de l’escola els volem donar les gràcies!  Aquí us deixem un recull de les fotos!

MiP Ràdio en directe!

Clica la imatge “On Air” i sintonitza en directe amb MiP Ràdio i  amb tota l’actualitat de les #portesobertesmip2019

Al entrar al Icecast2 Status cal pitjar la tecla M3U i s’obrirà el reproductor de ràdio.

I si et trobes a l’escola, només et cal pitjar  ESCOLA i també podràs escoltar el directe!