Revista MIP 23-24

Presentació escola

Article “Els reptes i les oportunitats de la inclusió digital en els centres educatius”

Els reptes i oportunitats de l’inclusió digital en els centres educatius

El misteri de la brúixola que no assenyala el nord

Els alumnes de Cicle Superior continuem descobrint, experimentant i superant reptes que ens proposen els científics del Sincrotró Alba.

La Missió Alba ens ha proposat investigar el “Misteri de la Brúixola que no assenyala el nord” 🧭 i poder descobrir la propietat de la força a la matèria.

Llavors, amb el treball cooperatiu i seguint el mètode científic hem posat fil a l’agulla: fent-nos preguntes relacionades amb els imants, la força del magnetisme de la Terra, la relació amb les brúixoles… A més, hem experimentat i practicat la construcció d’un circuit elèctric de diferents formes i amb diversos materials conductors i aïllants. 💡

Per això, tots junts hem deduït que el fenomen invisible ha mogut l’agulla de la brúixola? 🧭

El que ha mogut l’agulla és la presència del corrent elèctric o de l’imant a prop seu. El corrent elèctric circulant per un cable enrotllat té el mateix efecte que un imant. L’agulla de la brúixola
és un imant; quan n’hi acostem un altre, tendeix a moure’s perquè la repel·leix o l’atrau, com succeeix amb tots els imants.

Tota una descoberta!! Fent ciència amb sentit i partint de la realitat!!

 

PARADA AFANOC

🪄 LA MÀGIA D’AJUDAR s’apropa    🪄

El dimarts 6 de febrer, a les 16:30 h hi haurà una PARADA DE VENDA de productes solidaris per la

investigació, cura i acompanyament dels nens i nenes que tenen càncer (Associació AFANOC-Lleida).

A partir del dimecres 7 de febrer, es vendran aquests productes a l’OFICINA de l’AFA de l’escola (de 9 a 10 h).

Us animem a col·laborar!
💚Moltes gràcies💚

Tallers Intercicle

L’equip d’educació infantil 🧒🏽 👧🏻 està molt implicat en despertar les capacitats ⚙️ dels infants de manera afectiva, segura i autònoma ☺️.

L’objectiu 🎯 és aconseguir el desenvolupament integral dels nens i les nenes que formen part d’aquesta etapa.

El dimecres a la tarda 🗓️ s’organitzen per realitzar tallers intercicle, que afavoreixen la pertinença a grups socials diferents dels quals estan acostumats: aprenen amb i a través dels altres 🤲🏽, desperten curiositat 👁️ i experimenten de manera col·laborativa 👩🏻‍🔬. Ho fan amb seguretat i benestar 🤍, fet que permet l’autoregulació i la gestió d’un mateix i de l’equip.

Aquí us deixem una mostra d’algunes de les activitats que s’hi realitzen 🎬

INNOVAMAT AMB BEE BOOTS

A partir de mesurar longituds i angles, dissenyem i comprovem codis de programació per aconseguir que un robot recorri un eslàlom.

Per això, serà necessari:

  • Comprendre les ordres que pot obeir el robot.
  • Emprar instruments de mesura de longitud i angles.
  • Dissenyar i comprendre codis de programació.

 

 

VISITA DE LA UNITAT CANINA DELS MOSSOS D’ESQUADRA

Avui l’alumnat de Cicle Inicial hem rebut la visita de la UNITAT CANINA dels MOSSOS D’ESQUADRA.

Primerament, ens han explicat en què consisteix la seva tasca, formada per agents i gossos policials entrenats i especialitzats a detectar objectes i persones. Els gossos, dirigits pels agents, són capaços de localitzar substàncies, explosius i persones desaparegudes, entre altres coses.

Després, hem pogut observar i conèixer els tres gossos que han portat. Seguidament, han fet una demostració de com poden trobar diferents objectes amagats pel pati.

Per finalitzar la sessió, els hem pogut veure de ben a prop i fer-nos una fotografia amb ells.

Mireu, mireu!

Festival d’hivern 2023

Tanquem un primer trimestre de la millor manera possible 💚

Junts, la comunitat educativa, compartim un any més el festival de Nadal,

un moment d’alegria, il·lusió, entrega i satisfacció 🔗

Només desitjar-vos que seguim sumant durant molts anys ✨

Els vostres fills i filles, la vostra alegria, el nostre millor regal 🎁

Bones festes!

🌾 Final mSchools_MWC

Després de treballar de valent i molt a gust, el passat dissabte, 10 de juny, vam poder presentar el projecte Emprenedores de Ponent 💜

Els nens i nenes del MIP van defensar la seva proposta, davant d’un jurat que, posteriorment, els va fer una sèrie de preguntes sobre l’elaboració i el resultat d’aquest projecte de georeferenciació 📍

La jornada va esdevenir molt enriquidora, vam compartir experiències amb altres escoles, vam realitzar diferents tallers de ciència 🔬 i vam gaudir d’un dia en família.

El premi, era ser-hi, però l’emoció ens va superar quan Emprenedores de Ponent va brillar a l’escenari de la Fira de Barcelona, com a guanyador del MHM 2023.

Aquest ha estat un d’aquells projectes que vetlla pel desenvolupament integral de tots els infants que formen l’escola, des dels que hi són des d’I3 fins als últims a arribar a formar part d’aquesta gran família, el MIP ✳️

Les llengües, la tecnologia, els audiovisuals 🎥 i el territori són els eixos que constitueixen aquest mapa virtual 🌍 El treball ha estat de manera col·laborativa i s’han emmagatzemat les dades en el Workspace del centre, no s’han descuidat els drets d’imatge ni la propietat intel·lectual. Però el que més ha sumat al nostre bagatge personal ha estat conèixer dotze magnífiques persones que ens han ensenyat valors tan importants com: el respecte a si mateix, l’esforç, la resiliència, l’emprenedoria i la confiança de què tot és possible 💪🏼

Gràcies, gràcies i mil gràcies M.Àngels Roselló, Sandra Queralt, Ana Visa, Marta i Judith Badia, Ares Lahoz, Esther Girabet, Judith Gené, Núria Figuerola, Victòria i Maria Porta i Gemma Capell, per nosaltres ja sou tot un exemple a seguir🦸🏽‍♀️

I a vosaltres, els creadors, enhorabona, bonics i boniques, aquí tanqueu una etapa i en comenceu una altra, nosaltres, els i les vostres mestres, només esperem que mai deixeu de teixir camins🪢

L’escola Mestre Ignasi Peraire se situa en el cim de l’activitat tecnològica de tot Catalunya

Lleida Bàsquet

La setmana passada va visitar la nostra escola un jugador del ICG Lleida Bàsquet. 🏀🏀

Rubén López De la Torre va venir juntament amb la cap de premsa del club, Laura Estadella. L’alumnat de 4t, 5è i 6è van poder realitzar un col·loqui amb el jugador, realitzant diferents preguntes i aportant informació sobre el món de l’esport que practica. Després van dur a terme una sèrie d’activitats relacionades amb el bàsquet i vam acabar realitzant-li una entrevista a MIP TV, la qual us deixem aquí el vídeo.